Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC som Logic Node !

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då man har varit hemma en vecka med sjuk två åring så fick man hitta på saker att göra under de två timmarna han sover mitt på dagen och varför inte "nörda" lite grand
Då jag drar mig för att köpa intel mac då det är en massa gamla favorit pluggar som ännu inte kommit till Intel altenarnativt väldigt skumma lösningar, Trilogy,Atmosphere tex så har jag funderat på att köpa en MacMini som en Logic Node till min G5.a.
I vilket fall som helst så hade jag en avställd bärbar PC hemma, HP zd8224, som min tjej tidigare haft som jobbdator men nu fått en fräschare. Jaja, denna dator har en Intel Pentium IV CPU på 3Ghz med hyperthreading så den borde funka till något, tex att installera OSX på!
Sagt och gjort, efter lite surfande så hamnar man på

http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

och då är det bara att klia sig på den allt tunnhårigare hjässan och börja installera.
Tre timmar senare, blev fel några gånger, bockade för alltför mycket drivrutiner, det är viktigt att bara ta det man vet datorn innehåller så har man en bärbar MAC, sjuuuukt!!!!
Kör nu den som Logic Node och den är i princip lika bra på att driva nodes som hälften av en iMac 2.8 ghz alltså en singelcore 2.8Ghz om nu det skulle finnas någon sådan variant. Är detta inte sinnesrubbat? Jag kör med Logic 7.2.3 och det är viktigt att det är exakt samma node version på båda maskinerna. PC:n kör bland annat 5 sculptures med feta ackord och 4 ES2:or med feta ackord samtidigt, allt igenom nätverket där PC:n dessutom bara har 100Mbit port ! Det går även att köra nätverk via Firewire men i dagsläget belastar jag firewire stenhårt med Powercore,Ext HD samt ljudkort, så det fick bli 100mbit nätverk men som det rullar!
Kul!

hahaa....fan vad ball....rätt åt pc:n på nåt vis också
Grymt.

1
Bevaka tråden