Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips & Tricks

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om det finns någon tråd omenkla tips (hittade inte när jag letade) men tycker det skulle vara kul med en sådan. Jag tror det lätt blir så att man tror att alla andra har upptäckt samma sak men det är ju inte säkert så shot it

Mitt tips: Om man trycker på bakgrunden på brevmallarna Bambu och Tusensköna i Mail så ändrar dom färger (ex kan man få grön, orange och rosa tusenskönor) - något alla visste eller ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-03 21:30

Ditt engagemang är beundrandsvärt. Dock är det smidigast om tips & tricks trådar är begränsade och inom sina respektive områden. T ex ditt tips här handlar om programmet Mail. Då hade den tråden om tips och tricks i Mail passat i t ex underforumet Apple programvara. Min point är att försök att placera i rätt forum så hittar folk specifika frågor eller tips mycket lättare.

Jag trodde att Supporter Lounge™ var till för sådana här "lättsammare" frågor ?
Ställde frågan här för att slippa hamna på fel ställe...

Ditt tips kan troligen passa in i denna tråd: http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/86669-versikt-kortkommandon-i-os-x-2.html

Kortkommandon/specialkommandon är iaf ungefär det samma - deras syfte är att förenkla.

Reisan: "Dittengagemang är beundransvärt." ? De orden skulle jag nog bara säga till en person som var på väg till Afrika för att under sin semester installera ett reningsverk i en by ute i bushen. Själv använder jag lite tid under veckan här på 99.se för att jag är nyfiken på hur mina Mac:ar fungerar.

Börjar undra om jag överskrider en maxgräns av inlägg som varje enskild medlem får göra här på 99.se ? Eller om man måste vara ett kontrollfreak för att skriva här och först använda några dagar till att hitta exakt rätt tråd/inlägg innan man skriver något ? Jag förstår tex inte vad Cogito ergo Mac menar med att min tråd passar i inlägg om kortkommandon ? Min tråd gällde små tips som man inte tycker är så viktiga men som är kul att veta. Big difference.
Om det ofta dyker upp felplacerade inlägg så tycker jag att man får ändra hemsidans layout/upplägg istället för att dagligen säga åt folk att dom gör fel. Kanske man kan ställa frågor "centralt" och så får någon moderator lägga in frågorna i rätt fack.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-04 21:20

Jag ber om ursäkt om du tog mitt uttalande som nedlåtande eller som kontrollerande kommentarer. Det var inte min tanke. Alla är vi här för att dra nytta av varandras sällskap och kunskaper.

Supporter Lounge är en forumdel där man kan skriva om allt möjligt utöver det som kan passa in i de andra forumdelarna. Supporter Lounge är dessutom begränsad till de som är Supporter-medlemmar och då kan inte alla andra dra nytta av din tips och tricks tråd.

OK Reisan. No hard feelings. Utagerat för min del.

KaRo, min fru driver ett gratis community där folk med enegagemang är väldigt välkomna. De har flera trådar om tips&tricks. tället är inte datorrelaterat utan mera om inredning/renovering etc. Ca 850 tjejer som pratar på rätt bra...

Intresserad?

www.hwitarum.se

Kolla in vet ja

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-10 22:18

Jag försökte också komma in där för nån vecka sen men lyckades inte. Det låter då väldigt trevligt. Måste testa igen.

Reisan:
Ser nu att mitt svar på ditt inlägg är lite väl raljerande och tetigt men det beror på att du var den fjärde som påpekade att jag var på "fel ställe"....blev väl en för mycket.

Goflorp:
Har kollat på Hwitarum och jag gillar sidan fast jag är inte "inne" på heminredning så mycket just nu. Har haft en period under några år då jag gjorde om helt hemma och köpte mycket möbler. Blev nog lite övermätt på att planera och kolla i möbelaffärer och dylikt. Vill gärna bli bra på Mac nu framöver.

Ursprungligen av Eva:

Jag försökte också komma in där för nån vecka sen men lyckades inte. Det låter då väldigt trevligt. Måste testa igen.

Kommer du in där så hälsa min fru ; newht ...

1
Bevaka tråden