Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Café med trådlöst i Göteborg?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-02 13:13

Tja!
Jag undrar vilka centrala caféer i Gbg som har WLAN?
Förutom Blue Mountain typ?

MVH Mattias

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-02 21:49

Café Java vid Vasaplatsen och Fröken Olsson på Östra Hamngatan har båda fria WLAN.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-02 21:56

Okej, bra att veta Bugs

  • Medlem
  • 2006-09-03 10:34

Alla Condecco!

Sen har ju alla Condecco caféer WLAN. Ett toppendrag från ägarinnan!
Avenyn, Linnégatan, Fredsgatan (osäker på den inne på Passagen dock)

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2006-09-03 13:19

Aha? Hade jag ingen aning om! Vad najs
Tack för tipset!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-03 14:47

Coffee & Milk på Övre Husargatan har det. Ett mkt trevligt ställe att sitta och äta och dricka kaffe. Eller surfa trådlöst för den delen!
Rekommenderas starkt!

Hahaha jaa.. igår såg jag tre snubbar med en Ferrari-laptop på Condeco passagen där de satt och grubblade över WLAN och jag tänkte bara "SMÄCK!!"

Om man är student så har ju Göteborgs Universitet WLAN. Najs. Fast Kafeterian uppe på Humanisten är kass.

Inventering av fritt wifi i göteborg

Hejsan!

Har upptäckt att det är svårt att hitta en bra och uppdaterad förteckning av kaféer med fria wlan. Sen ett par veckor har jag haft en iPod Touch som jag gått runt med i Göteborg och påbörjat en inventering, till att börja med centrerat runt Haga/Linné där jag bor.

Om ni vill läsa och kommentera så kan titta in på:

http://kaffeochwifi.blogspot.com/

Jag tänkte även "hänga-ut" dom kaféer som inte har trådlöst internet, eftersom det känns som en liten kostnad att erbjuda denna service.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-02 17:33
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Hahaha jaa.. igår såg jag tre snubbar med en Ferrari-laptop på Condeco passagen där de satt och grubblade över WLAN och jag tänkte bara "SMÄCK!!"

Om man är student så har ju Göteborgs Universitet WLAN. Najs. Fast Kafeterian uppe på Humanisten är kass.

lösenord

Cello på Andra Långgatan har uppkoppling,jag skall kolla om den är gratis men jag tror det.

Ursprungligen av Treasuremine:

Cello på Andra Långgatan har uppkoppling,jag skall kolla om den är gratis men jag tror det.

Har lagt till Cello på min lista över ställen som jag skall kolla upp. Har faktiskt aldrig varit där trots att jag går förbi i närheten dagligen.

Hej!

Jobbar på en sida, www.reco.se, som ska göra det lättare att hitta den här typen av nischade produkter, så skriv gärna på de cafer som har internet, så kommer jag lägga in det i taggen sedan så att det enda man kommer att behöva göra är skriva in tex "internet" och sedan plats så kommer alla ställen upp på kartan

mvh Emma

Café Teatergatan, på just teatergatan har gratis WIFI

Ursprungligen av strlng:

Café Teatergatan, på just teatergatan har gratis WIFI

Skall lägg till det på min lista på:

http://kaffeochwifi.blogspot.com

Kul tråd, WiFi till kaffet är inte dumt!
Men vilket ställe som har WiFi är det bästa kaféet? Alltså vilket ställe lyckas bäst med att kombinera trevlig atomsfär, gott kaffe och gratis trådlöst internet? I Göteborg såklart!

Jag har inte kollat så mycket men Condeco tycker jag är bra. Har prövat två av dom, det finns visst flera. Alltid trådlöst som fungerar, nätsladdar på vissa ställen i golvet om man vill ansluta, god mat/fikabröd och trevligt folk (var och varannan sitter med en dator där, ofta en MacBook). De har öppet sent också, har för mig att det är till 21 på vardagar. Och så uteservering förstås nu när väl snart tittar fram.

StarCups på Plantagegatan 17 (vid Oscar Fredrik) har WiFi. Fråga i kassan efter lösen. Just nu är det 2929292929.

Är det fiket på hörnet med en liten uteservering och utsikt upp mot kyrkan ? Mycket trafik utanför väl, kanske mysigare inne i lokalerna.

Ursprungligen av KaRo:

Är det fiket på hörnet med en liten uteservering och utsikt upp mot kyrkan ? Mycket trafik utanför väl, kanske mysigare inne i lokalerna.

Starcups ligger precis på hörnet, vägg i vägg med Café Con Leche. Det är en väldigt fräsch lokal.. brukar dessutom vara mycket lugnare där än på t.ex Condeco.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-12 14:17

Bra att veta nu när man snart blir Göteborgare.

Ursprungligen av Laleh:

Bra att veta nu när man snart blir Göteborgare.

Gå in på min blogg så hittar du en bra lista på ställen med trådlöst internet.

http://kaffeochwifi.blogspot.com

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-12 14:22
Ursprungligen av andersgbg:

Gå in på min blogg så hittar du en bra lista på ställen med trådlöst internet.

http://kaffeochwifi.blogspot.com

Tack för tipset och så kanske vi ses nån gång

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-17 10:40

Jag är inte hundra, men tror Jup's har trådlöst också.

Ligger inte så långt ifrån korsvägen mot heden till.
Hoppas ni fattar var jag menar, minns inte vad gatan heter.

Ursprungligen av AlexAker:

Jag är inte hundra, men tror Jup's har trådlöst också.

Ligger inte så långt ifrån korsvägen mot heden till.
Hoppas ni fattar var jag menar, minns inte vad gatan heter.

Har lagt dom på lista över ställen som jag måste kolla upp.

1
Bevaka tråden