Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gammal är du egentligen !

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.vuxenpoang.com/

Jag blev 29 år, YIPPIE !

19,6 år.

jag blev 49 *gråt* jag som fyllde 36 i tordags hur går det ihop sig ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-12 22:36

Hm, jag fick 14,8 vuxenpoäng. Haha! Min ålder borde vara 27 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-04-12 22:41

37 år...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-12 22:41

är 36 och borde vara 36 hör och häpna

Yes! 21,2 år ska jag vara. Fast jag är 22 - 9 månader fel där.

Jag är tydligen 13,5 år ung enligt det där testet, vilket är bra många år lägre än vad jag egentligen är.

Är det bara jag som inte gillade många av svarsalternativen? Helt i onödan har de lagt in en massa åsikter i svaren som jag kanske inte alls kan hålla med om. T ex fråga 8, är man inte gift men inte tycker "som tur är" så kan man inte svara på frågan. Eller fråga 13. Om man inte har en mobiltelefon på bältet så måste man tycka att det är töntigt för att kunna svara.

Ursprungligen av Marcus K:

Är det bara jag som inte gillade många av svarsalternativen? Helt i onödan har de lagt in en massa åsikter i svaren som jag kanske inte alls kan hålla med om. T ex fråga 8, är man inte gift men inte tycker "som tur är" så kan man inte svara på frågan. Eller fråga 13. Om man inte har en mobiltelefon på bältet så måste man tycka att det är töntigt för att kunna svara.

Nej, håller helt och hållet med dig där. Skulle vilja ha mer neutrala alternativ på en del av frågorna.

Ursprungligen av Marcus K:

Är det bara jag som inte gillade många av svarsalternativen? Helt i onödan har de lagt in en massa åsikter i svaren som jag kanske inte alls kan hålla med om. T ex fråga 8, är man inte gift men inte tycker "som tur är" så kan man inte svara på frågan. Eller fråga 13. Om man inte har en mobiltelefon på bältet så måste man tycka att det är töntigt för att kunna svara.

Sant. Dessutom går det inte att läsa en (1) dagstidning varje dag. Antingen måste man läsa två stycken per dag, eller bara en på helgen (och därmed inga på vardagarna). Så om man har dagstidningen i lådan varje dag; vad ska man svara?

Svarsalterntiven är inte en komplett logisk partition av utfallsrummet, skulle jag vilja mena.

Lyckligtvis har jag en dagstidning och en som kommer varje vecka, så det blev "två nationella tidningar" för min del.

Citat:

Prenumererar du på en dagstidning?
- Nej, jag läser inte tidningar
- Nej, men jag brukar läsa på nätet
- Jag prenumererar men jag läser den bara på helgerna
- Minst två nationella tidningar läses varje dag!

Jag ville ha alternativet "Ja, jag prenumerar på och läser dagstidning varje dag".

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-12 23:36

Din vuxenpoäng är: 20.4
Din ålder borde vara 38.1 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse
Och jag är 36! Är alltså mer gubbe än jag känner mig..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-12 23:53

Min vuxenpoäng blev 27,1 men min ålder borde vara 54,1
Jag fattar ingenting, vaddå "borde vara"?

Jag vet i alla fall vad min riktiga ålder är och det är 55 år - vilket jag tycker passar rätt så bra till min ålder

Fan jag glömde att kolla vad min vuxenpoäng blev, men min ålder borde visst vara 41,2 Hehe, jag är 23 men det stämmer nog fan. Jag är långt ifrån livlig. Men jag är tramsigt barnslig.

Well well, desto mognare farsa lägr jag väl bli.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 00:31
Ursprungligen av henkebarn:

Well well, desto mognare farsa lägr jag väl bli.

Ska du bli pappa snart?

Ursprungligen av Eva:

Ska du bli pappa snart?

Ska och ska, man kan ju i alla fall försöka
Men njae, vi planerar inte att skaffa barn de närmaste 3-4 åren. Min sambo studerar ytterliggare 2 år, vi vill ha ordentlig ekonomi och sånt. Men man är bra sugen. Barn är fina grejer

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 12:55
Ursprungligen av henkebarn:

Men man är bra sugen. Barn är fina grejer

Mmm, så är det. Mina barn är det allra bästa jag har.

Men visst kan det vara förståndigt att vänta tills det är bra läge, ni ungdomar är ju också så väldigt förståndiga nu för tiden

19... :/

Har varken har bil eller krukväxter, måste va det va? ;D

Min vuxenpoäng är 17,5 och min ålder "borde" vara 32,1.

I verkligheten fyller jag 40 om mindre än två veckor, och man måste väl se det som ett ordentligt gubbtecken att jag blir BESVIKEN över att testet ger "för låga" vuxenpoäng!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 07:16
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

I verkligheten fyller jag 40 om mindre än två veckor, och man måste väl se det som ett ordentligt gubbtecken att jag blir BESVIKEN över att testet ger "för låga" vuxenpoäng!

Jaa, det är nog ett ordentligt gubbtecken det

Grattis i förskott, hoppas att du får en trevlig födelsedag

  • Medlem
  • 2008-04-13 11:11
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Min vuxenpoäng är 17,5 och min ålder "borde" vara 32,1.

I verkligheten fyller jag 40 om mindre än två veckor, och man måste väl se det som ett ordentligt gubbtecken att jag blir BESVIKEN över att testet ger "för låga" vuxenpoäng!

Att man inte dricker kaffe drar nog ner betyget...

Ursprungligen av Baron:

Att man inte dricker kaffe drar nog ner betyget...

Vem gör inte det?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-04-13 08:37

Gjorde inte testet, frågorna är inte relevanta till ålder. Ett tecken på gubbe kanske eller rebell.

Ursprungligen av MatsOlov:

Gjorde inte testet, frågorna är inte relevanta till ålder. Ett tecken på gubbe kanske eller rebell.

Eller förnekelse

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-04-15 18:21
Ursprungligen av henkebarn:

Eller förnekelse

Neeeej! Så kan vi ju inte ha det

Din vuxenpoäng är: 18.6
Din ålder borde vara 34.3 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 09:17

Din vuxenpoäng är: 16.4
Din ålder borde vara 30 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Pja, jag umgås med fler runt 30 än folk runt min egen ålder, så det stämmer nog

Ålder i Passet: 41, född 1967
Din vuxenpoäng är: 21.8
Din ålder borde vara 41.2 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse...ok....

Så jag är så gammal som jag säger mig vara ? Eller?

Fast en del frågor var förbannat töntiga...

  • Medlem
  • 2008-04-13 11:09
Ursprungligen av Vuxenpoäng.com:

Din vuxenpoäng är: 25.4
Din ålder borde vara 49.7 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Jag är 37 om en vecka.

Kan nån förklara vad det andra värdet är? Vaddå "borde vara"?

  • Medlem
  • 2008-04-13 11:26

Jag gör inte det. "Usch, hellre saft."

Hur gammal är din granne egentligen ?

Gott folk, jag tror ni glömmer att detta inte är vetenskap utanen "skoj-sida".
Det går naturligtvis inte att räkna fram poäng på hur vuxen man är eftersom man först måste definiera vad man menar med vuxen. Jag tycker själv det är vuxen att tillåta sig vara omogen/barnslig ibland.
För min del känner jag mig som min ålder men mer som en 29 år när det tex gäller mitt intresse för datorer/mobiler etc. Vi har alla åldrar i oss.

Vet inte om jag vågar tipsa om den här sidan men vi är väl vuxna människor så:
http://www.birthday.se/
Om du vet din grannes namn och adress kan du få veta hans ålder på den här sidan.
Du kan också skicka gratis e-kort och MMS till mobiler med hälsningar (ja, med reklam förstås). Ibland räcker det med att veta tex förnamn, stad och dag någon fyller år.

Används med försiktighet !Alla blir inte glada när man säger; "Herregud Bengan, fyller du 50 i år, jag som trodde du var närmare 60 år !"

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 12:51
Ursprungligen av KaRo:

Gott folk, jag tror ni glömmer att detta inte är vetenskap utanen "skoj-sida".

Är det bara på skoj? Jag trodde absolut att det var vetenskap

Ursprungligen av KaRo:

Vet inte om jag vågar tipsa om den här sidan men vi är väl vuxna människor så:
http://www.birthday.se/
Om du vet din grannes namn och adress kan du få veta hans ålder på den här sidan."

Men så bra! Jag har några kontakter på min iPhone som jag inte vetat födelseår på, bara födelsedag. Nu kan jag få ordning och reda på alla mina kontakter, det gillar jag!

Har hämtat det suveräna programmet iBirthDay som påminner om när mina kontakter fyller år. Nu kommer det att bli ordning och reda även där, tack för det KaRo

Bevaka tråden