Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Excel eller annat - Lagerbehållning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-24 15:43

Finns det någon här inne som har någon bra lösning på ett script eller något som man kan köra som lager?

Jag har ett litet lager med utrustning som vi tar av för att skifta ute i butiker när det går sönder där. Tanken med detta script är att vi ska ha lite styr på när det är dags att beställa hem lite nya grejer till lagret.

Så jag måste ha tag i något där man enkelt kan "fylla på" lagret, och som registrerar när man tar något ur lagret.

Det rör sig om ca. 50 artiklar, så det är inget stort...
Excel, MySQL, Notes databaser finns som möjliga kärnor.
Nån som har några bra förslag??

FileMaker är alltid ett bra tips. Det finns flera bra exempel-databaser som skulle kunna vara en lämplig utgångspunkt, där du kan lägga till lite egna saker som känns relevant.

En möjlig fördel med FileMaker är att du mycket enkelt kan webbdela din databas och på så vis göra informationen tillgänglig för den som är ute på fältet

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-26 00:27

Jag skulle nog arrangera något webbaserat med sql och php. Något många inte vet är att sträckkods läsare(särskrivning?) fungerar som vanliga tangentbord och alltså fungerar utmärkt om man har sträckkoder vid lagerhantering. (iaf i windows)

Rapporter, Beställningspunkter, leverantörer etc.... borde inte vara några problem att skapa...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-28 09:34

Csoft... En god ide...
Alla våra produkter har streckkod på emballaget, och det är mycket sådant som vi arbetar med.

Att skriva ett PHP script är säkert ingen match för en som kan...
Men jag är en sån som inte kan... =/
så jag skulle bli en rätt glad fis om någon kan länka till en grund som man kan bygga vidare ifrån...

1
Bevaka tråden