Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Badsäsongen inledd!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-05-11 19:36

Det var 18 grader i vattnet vid bryggan strax under klacken på L:et på bilden i dag... Min enkla boning ligger strax utanför bildens högerkant så det är en behaglig liten promenad ner till hamnen när det hettar.

Lerberget.se

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-11 19:42
Ursprungligen av Baron:

Det var 18 grader i vattnet

Det låter bra - men alldeles för kallt för ett bad. Doppade du dig verkligen?
Himla fint du bor förresten

  • Medlem
  • 2008-05-11 19:44

Jag låg i i säkert 7-8 minuter. Friskt och skönt efter de första flämten...

Adertongrader ! BURR ! För att jag ska leka sjöjungfru krävs det minst 25° i havet. Ja, det betyder förstås att jag nästan aldrig badar under sommaren. Förra sommaren blev det i alla fall ett dopp upp till midjan men sen´klarade jag inte mer kyla. Faktiskt sant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-11 22:13

En halvkänd galen vän till familjen skulle alltid i så fort isen gått upp. Långt ut skulle han också, inte fega i vattenbrynet.
Själv så har jag blivit mer av en kruka ju "äldre" jag blir. När jag var liten badade jag och min bästa polare tills i början av oktober. Vi gjorde bomben tills vi var helt blåa om läpparna, sedan gick vi upp drack varm choklad för att sedan hoppa i igen.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-11 22:46

Jag ansluter mig till badkrukepacket. Jag menar, även om det är varmt (unless vi snackar bubbelpool) börjar jag nästan alltid huttra, skaka och frysa som en liten kanariefågel på en oplanerad expedition till Sydpolen.

Burr!

Bada är gött. Brukar ta första doppet någon gång i April, det är inte varmt direkt och man stannar verkligen inte i länge:D Nu har jag precis flyttat från kust till "inland" (precis köpt hus -> gröna vågen;)), så det har inte blivit något havsbad än. Men körde igång poolen förra veckan. Det var uppfriskande!

  • Medlem
  • 2008-05-13 17:40

18 grader? Det var ju VARMT när jag var liten. 16 grader var normaltemperatur i vattnen.

/Norra Kvarken

Tio grader i min pool. Hoppas det blir varmare till helgen.

Jag hann före

Härlig miljö med lång sandstrand !

Men egentligen gillar jag mer att ligga på klippor vid havet än på en platt sandstrand. Så mycket sand överallt och då menar jag ö v e r a l l t; i hårbotten, i maten, inuti öronen, mellan tårna förstås osv. Burr !

1
Bevaka tråden