Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild: Jag har sett nya iPhone 2 i Sverige

Tråden skapades och har fått 264 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Trineo:

Redglittercoffin: tror du misstar Iphone v2 för en produkt som inte är lanserad än... iPhone v2 är ju trots allt bara en uppgradering av en befintlig produkt.

Och vilken vilket sätt är nästa iPhone lanserad? Jag förstår inte vad du pratar om.

Och sedan när skulle en uppgradering vara ett undantag från Apples hemlighetsmakeri?

Har jobbat natt och sovit hela dagen. Sorry!

Detta hände i Sverige. Jag jobbar på hotel vid Arlanda flygplats. Killen var egentligen spansktalande, förstod jag när han snackade med en kollega på sin iPhone. Han jobbade definitivt på Apple. Dom uppgifterna fanns i bokningen. Dessutom märkte man klart på hur han betedde sig att han hörde dit.

Han och hans kollega bor även inatt där. Så man kanske kan klubba ner nån av dem och ta en titt. Vad får jag?:)

Senast redigerat 2008-05-22 09:41
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-21 15:44

Ta sig en titt? Ta mobilen när de ändå är nedklubbade och tjäna multumbelopp på eBay?

hehe, jag gillar din variant bättre måste jag erkänna:)

Följ efter dem och se vart de tar vägen någonstans.. De är ju säkert här för att prata med Operatörer:D

Eller sup dem fulla så de snackar.. Jag står för en öl:cool:

Ja, det där med ölen har jag funderat på:) Han var lite för nykter igår helt enkelt. Jag har nog lite whiskey i förrådet oxå. Jag har troligen hans nr i bokningen oxå, så jag kan tjuvringa och tvinga upp telefonen:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-21 16:21
Ursprungligen av greenone:

Ja, det där med ölen har jag funderat på:) Han var lite för nykter igår helt enkelt. Jag har nog lite whiskey i förrådet oxå. Jag har troligen hans nr i bokningen oxå, så jag kan tjuvringa och tvinga upp telefonen:cool:

Be bara om att få se hur skärmen blev med den högre upplösningen, och se reaktionen

chockad = sant
leende = sant
förnekande = sant

Haha, ja. Härligt att du är så optimistisk.:)

Kanske hur som helst att den andra killen som kommer är mer villig att "försäga sig".

Kan du inte låtsas få en hjärtinfarkt och ramla mitt framför honom och kvida fram; "Call 112 !" och kolla på mobilen när han tar fram den ?

Eller muta en snygg servitris att stå nära bordet när du ringer på hans mobilnummer från lobbyn och se till att hon kollar ordentligt hur telefonen ser ut ?

hehe, fina idéer.

Det är ju viktigt att hon e snygg oxå:cool: Underlättar ju tittandet en del.

Ursprungligen av greenone:

hehe, fina idéer.

Det är ju viktigt att hon e snygg oxå:cool: Underlättar ju tittandet en del.

Var rakt på sak men med ett leende på läpparna.
Säg att allt drickat han satt i sig är Complementary Drinks om han svänger upp den lite

Ja, jag ska göra mitt bästa. Man måste ta kontroll över situationen. Och få honom att förstå att jag inte kommer att skriva om det på något forum:cool:

Ursprungligen av KaRo:

Kan du inte låtsas få en hjärtinfarkt och ramla mitt framför honom och kvida fram; "Call 112 !" och kolla på mobilen när han tar fram den?

Intressant, nu vet jag inte om det är sant eller inte, men alla rykten säger ju att det kommer bli en svart iPhone med 3G, och att dom är i Sverige kan ju bara betyda att snackar med operatörer

1.Låna en kamera med ett jättetele.
2. Ta reda på var han är.
3. Ring honom.
4. FOTA!

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-05-21 19:38

5. förlora jobbet

Ursprungligen av thor:

5. förlora jobbet

Det är det värt.

Ursprungligen av ztaafen:

Det är det värt.

Kanske ändå dags att byta jobb:cool:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-05-21 20:16

kan detta ha varit denna?

How Apple Is Keeping The iPhone 2.0 A Secret | Dial-a-Phone

Ursprungligen av ArnoldK:

kan detta ha varit denna?

Den var det inte. Telefonen jag såg var mattsvart. Har nu bett en servitris gå och kika nu när de sitter i restaurangen och hon bekräftade detta. Hon bekräftade även att den såg lite tjockare ut än min.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-21 23:05
Ursprungligen av greenone:

Den var det inte. Telefonen jag såg var mattsvart. Har nu bett en servitris gå och kika nu när de sitter i restaurangen och hon bekräftade detta. Hon bekräftade även att den såg lite tjockare ut än min.

Jobbar du i repan?

Yes!!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-21 23:07
Ursprungligen av ArnoldK:

kan detta ha varit denna?

Det där var ju bara ett utbytesskal till iPhone:
Rumor Smashed: Glossy Black iPhone 3G is Just a Third-Party Case

Bra jobbat greenone !
Riktigt ser framför mig hur han sitter där och äter något gott gourméaktigt (här är det chai-te och knäckesmörgåsar) och mobilen ligger på bordet. Har du någon plan för i morgon ? Kan du muta en taxi-chaufför att stå redo efter frukosten och sedan berätta för dig på vart dom ville köras ? Be en städerska kolla vilken laddare som ev finns på rummet.

Ena killen satt i baren och snackade i luren så jag drog dit och låtsades greja lite. Jag tog kort med min iPhone men ni vet hur kvaliten är på bilderna. Dessutom stod jag 3 meter bort så det blev en lite väl utzoomad bild. Men nu vet jag iaf exakt hur baksidan ser ut:)

Släng upp lite bilder på påstådda nya iphone så kan jag säga om det är rätt eller fel.

Dessa är fel.......som tur är:)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-21 23:50
Ursprungligen av greenone:

Ena killen satt i baren och snackade i luren så jag drog dit och låtsades greja lite. Jag tog kort med min iPhone men ni vet hur kvaliten är på bilderna. Dessutom stod jag 3 meter bort så det blev en lite väl utzoomad bild. Men nu vet jag iaf exakt hur baksidan ser ut:)

Släng upp lite bilder på påstådda nya iphone så kan jag säga om det är rätt eller fel.

Släng upp din bild istället om detta skall vara trovärdigt!

Ursprungligen av Jetwash:

Släng upp din bild istället om detta skall vara trovärdigt!

Jag kan inte koppla mobilen till jobbdatorn. Och jag har just nu ingen fungerande mms. Annars hade jag kunnat skicka bilden till nån som kan lägga upp den. Om nån lägger upp sitt nr här kan jag försöka ordna med inställningarna och skicka bilden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 00:03
Ursprungligen av greenone:

Jag kan inte koppla mobilen till jobbdatorn. Och jag har just nu ingen fungerande mms. Annars hade jag kunnat skicka bilden till nån som kan lägga upp den. Om nån lägger upp sitt nr här kan jag försöka ordna med inställningarna och skicka bilden.

Du hade en iPhone? maila bilderna till mitt evenotekonto johan13.0bb12@m.evernote.com så lägger jag upp dem i tråden!

Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 00:04
Ursprungligen av chuck:

Du hade en iPhone? maila bilderna till mitt evenotekonto johan13.0bb12@m.evernote.com så lägger jag upp dem i tråden!

Johan

neej chuck jag som var på väg och lägga mig

Ursprungligen av chuck:

Du hade en iPhone? maila bilderna till mitt evenotekonto johan13.0bb12@m.evernote.com så lägger jag upp dem i tråden!

Johan

skickat!

Men kom ihåg att jag sa att bilden blev liten.

Hm, tycker att bilden kan vara precis vad som helst; som en Rorschach-plump.
Tänkte först på en missbildad tomte med dykar-"hjälm" !
Ska vakna om 5 timmar, blir nog en pigg torsdag för mig.

Bevaka tråden