Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild: Jag har sett nya iPhone 2 i Sverige

Tråden skapades och har fått 264 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Yes !
Det betyder alltså att du kan se vad teckningen föreställer ?
Jag kan inte ens gissa vad det är. Retsamt !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 00:18

Är man så mycket geek att man sitter uppe för att följa en tråd om någon som påstår sig ha sett baksidan av en mobiltelefon vet man att teckningen föreställer General Ackbar!

Johan

Ursprungligen av chuck:

Är man så mycket geek att man sitter uppe för att följa en tråd om någon som påstår sig ha sett baksidan av en mobiltelefon vet man att teckningen föreställer General Ackbar!

Johan

That's right

(här är han http://www.pop-arena.com/articles/akbar/akbar1.jpg )

Iallafall, skulle gärna se en bild innan läggdags. Har trots allt en tenta klockan 0800 imorgon, efter en tågresa på 45 min.
Totally worth it, ger det några minuter till

Är ju nästan så att man flyger till Arlanda och snor den där, jag är så hopplöst trött på min LG Chocolate nu.

Ha det gott alla

Ursprungligen av chuck:

Är man så mycket geek att man sitter uppe för att följa en tråd om någon som påstår sig ha sett baksidan av en mobiltelefon vet man att teckningen föreställer General Ackbar!

Johan

Du är inte tillräckligt med nörd för att veta att han är Amiral, inte General, han är ju i flottan för bövelen! Admiral Ackbar, heter han.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 15:44
Ursprungligen av O'Doughan:

Du är inte tillräckligt med nörd för att veta att han är Amiral, inte General, han är ju i flottan för bövelen! Admiral Ackbar, heter han.

:"> Går och ställer mig i skamvrån tillsammans med Jar Jar Binks som inte heller han någonsin kommer att accepteras i dom rätta kretsarna.

Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-22 00:34

Suverän bild ju! Och du fick med tidningen också för att visa vilken dag det är.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-22 00:34

Ok då har vi bevis på att någon från Apple har en telefon som uppenbarligen inte greenone "skulle ha sett" plus att den är helsvart därbak (utan fodral).

Coolt!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-22 00:43

Har ni inga högupplösta övervakningskameror i hotellet?

Rolig tråd! Bättre bilder vore att uppskatta, men det är riktigt bra jobbat iallafall

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-05-22 09:28

Min teori ang. helsvart iPhone 3G:

Det skulle ju kunna vara så att Apple helt enkelt lackat alla iPhone-prototyper mattsvarta, för att vid eventuell fotografering inte avslöja hur den nya luren kommer se ut. Ungefär som bilföretagen gör med sina prototyper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 09:53
Ursprungligen av akesson:

Min teori ang. helsvart iPhone 3G:

Det skulle ju kunna vara så att Apple helt enkelt lackat alla iPhone-prototyper mattsvarta, för att vid eventuell fotografering inte avslöja hur den nya luren kommer se ut. Ungefär som bilföretagen gör med sina prototyper.

Det tycker inte jag låter helt otroligt. Tvärt om skulle jag nu göra på det viset om jag ansvarade för att testa iPhonen ute i verkligheten. Svart färg gör det ju nästa omöjligt att på avstånd se några detaljer. Ännu bättre vore ju att se till att telefonen var instoppad i någon form av fodral.

Johan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-22 09:29

Men kan du inte fråga killen rakt av? Han är ju redan avslöjad, då kan han lika gärna visa den till dig.

Eller?

Går inte. Jag har redan både tjatat, mutat, smörat och spionerat. Han var benhård.

Ursprungligen av greenone:

Går inte. Jag har redan både tjatat, mutat, smörat och spionerat. Han var benhård.

Du får helt enkelt kidnappa honom !!!

Även om man kan vara skeptisk (och man bör vara det) till sådana rapporter så måste ju Apple göra fälttester (vilket andra här redan påpekat) men man vet också att Apple är extremt hemlighetsfulla och det skulle inte förvåna mig om dom t.ex. maskerade sina telefoner vid fälttest, likt biltillverkarna gör.

Hursomhelst stämmer beskrivningen bra överens med vad som kommit ut i form av andra rykten, just det där om svart och det där med att den blivit lite tjockare. Spännande det här, om några veckor vet vi svaret.

Ursprungligen av Adrian B:

Även om man kan vara skeptisk (och man bör vara det) till sådana rapporter så måste ju Apple göra fälttester (vilket andra här redan påpekat) men man vet också att Apple är extremt hemlighetsfulla och det skulle inte förvåna mig om dom t.ex. maskerade sina telefoner vid fälttest, likt biltillverkarna gör.

Hursomhelst stämmer beskrivningen bra överens med vad som kommit ut i form av andra rykten, just det där om svart och det där med att den blivit lite tjockare. Spännande det här, om några veckor vet vi svaret.

Jag har också hört att de maskerar nya produkter men tanken slog mig att en sådan prioritering i Sverige kan vara ganska minimal. Anledningen till att jag tror det är för att telefonen inte ens finns i Sverige ännu, ett internationellt företag som Apple har antagligen en detaljerad prioriteringsplan. En maskering satsar dem nog mest på i "hemlandet" samt länder där den finns till försäljning.
Jag menar... ni vet ju vad amerikanarna tror om Sverige? Vi har ju Isbjörnar på gatorna osv.
De underskattar oss helt enkelt!

Så med stor sannolikhet så är detta sant.

greenone:
Såg den ut så här lite bullig fast svart ?
Rykte: Så kommer 3G-iPhone att se ut - MacWorld

Dom har checkat ut nu så inget mer spionage tyvärr. Skönt att kunna pusta ut:)

Men dom bodde endast på hotellet 2 nätter så det känns som om dom bara var i Stockholm i 2 dar. Annars hade dom ju bott en natt hos oss, några nätter inne i Stockholm och sen sista natten hos oss. Så troligen kom dom väl och sov första natten. Var på möten hela onsdagen. Sov en natt till och åkte tillbaka till arlanda.

Tack för allt stöd grabbar. Jag hoppas verkligen att det inte var ett fodral dom hade. Såg verklingen inte ut som det. Inte enligt servitrisen heller. Man såg dessutom tydligt en kamera sticka fram på baksidan med en lins som var kanske 4 gånger större än dagens kamera. Kanske 5mp? Inget linsskydd dock, vad jag såg iaf:/ Men hur som helst hade nog inte kameran synts lika tydligt om det varit ett fodral runt.

Ursprungligen av greenone:

Dom har checkat ut nu så inget mer spionage tyvärr. Skönt att kunna pusta ut:)

Men dom bodde endast på hotellet 2 nätter så det känns som om dom bara var i Stockholm i 2 dar. Annars hade dom ju bott en natt hos oss, några nätter inne i Stockholm och sen sista natten hos oss. Så troligen kom dom väl och sov första natten. Var på möten hela onsdagen. Sov en natt till och åkte tillbaka till arlanda.

Tack för allt stöd grabbar. Jag hoppas verkligen att det inte var ett fodral dom hade. Såg verklingen inte ut som det. Inte enligt servitrisen heller. Man såg dessutom tydligt en kamera sticka fram på baksidan med en lins som var kanske 4 gånger större än dagens kamera. Kanske 5mp? Inget linsskydd dock, vad jag såg iaf:/ Men hur som helst hade nog inte kameran synts lika tydligt om det varit ett fodral runt.

Bra jobbat, tack för spänningen Två dagar, då var de säkert bara här för att färdigställa affären med operatören som börjar sälja iPhone 2 här i sverige, visade telefonen och så

Ha det gott

Ursprungligen av KaRo:

greenone:
Såg den ut så här lite bullig fast svart ?
Rykte: Så kommer 3G-iPhone att se ut - MacWorld

Det är faktiskt ganska snarlikt. Den skulle väl komma i både vitt och svart dessutom? Men kameran känns fel. Mkt större lins var det på den jag såg. Och linsen var även bättre placerad mot mitten och längre ner, så man slipper ha fingret i vägen på varannan bild:)

Jag tror på greenone. Apples executives testar alltid allt nytt i god tid innan release. Så jag tror att det är stor sannolikhet att det greenone såg var just iPhone 2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 11:27

Det jag är mest nyfiken på är vad dessa Apple herrar gör i sverige... Och eftersom de verkar vara här några dagar och bor på Arlanda så borde det vara möten med olika parter inblandade... annars hade de nog valt att bo inne i stan eller nåt liknande.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-22 11:30

Du måste spionera mer! Vad gör han på dagarna?

Ang. maskeringen, absolut inte omöjligt, om det nu är alu-temat som ska gälla för apple.
Kanske därför du inte får kika heller, för varför skulle det vara så farligt isf om den är svart (som vi redan vet), insidan har du ju redan sett också, i princip.

  • Medlem
  • 2008-05-22 11:42

ja hjälp.... hisnande rapportering och metoder i alla fall greenone!
(även om jag nog tror att viss högre diskretion hade varit bättre, för din del)

Tack för kul läsning!

Skulle vara kul att få veta vilka han träffar i Sverige. Telia? Telenor? Tre?

bra jobbat greenone ^^

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-05-22 13:27

Borde inte denna tråden inkl. bilden upp på Digg? Eller rasar 99mac då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 13:29

Med rubriken
"Picture of new iPhone crappy but true"

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-22 13:47

fan vilken kul tråd

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-22 16:36

Och imorgon så kommer det en press release från Telenor.. kom igen kom igen låt det här hända nu!

Bevaka tråden