Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild: Jag har sett nya iPhone 2 i Sverige

Tråden skapades och har fått 264 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Administratör
  • Lund
  • 2008-05-22 16:43

nej!inte telenor! Vad som,men inte det. Hade de mötena där? Vet med vilka de hade möte?

Hellre 3 faktiskt. Bättre priser och verkar hungrigare på att följa med utvecklingen än Telenor. Men allra helst olåst.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-22 16:51

Det finns trådar så det räcker med operatörs snack.

Stay on topic tack!

Bra jobbat greenone!

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-05-22 16:55

ja verkligen snyggt jobbat, får bara se till att chefen inte ser den här tråden
Än en gång, vet du var mötena tog rum, vart beställde de taxi till? Etc

Är det nån här som på allvar inte tror att iPhone kommer till sverige snart i alla fall? Jag utgår från att det ligger runt hörnet. Inte kan afrika få iphone om inte vi ska få. Hur den ser ut kommer ni få veta om typ 3 veckor. Lugna nu ner er alla. Men det var kul läsning denna tråd.

Ja det är ju inte så långt kvar innan vi alla får svaret på om grönis var den 'första' som såg v2:an - i sådant fall ska han ha fett med respekt. Det har varit roligt att läsa allt. Det känns som om man varit där lite själv.

Tycker isådant fall att moderatorn kan lägga på 10k på hans postcount bara för att bjuda på lite

Härligt.... Äntligen... Här har jag trilskats med min SE-lur i ett helt år extra bara för jag inte vill köpa någon ny pga iphone. Å så får man det sköna budet att 9:e juni så får vi iaf veta om den nya luren och kanske till och med om vi får den till vårt avlånga land.

Hoppas bara att den inte är tjockare än nuvarande, då blir jag ledsen...

Jag planerar att ritualmörda min SE när jag får en svensk iPhone. Men vilket sätt är bäst? Hammare? Skruvstäd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-22 18:23
Ursprungligen av TZW:

Jag planerar att ritualmörda min SE när jag får en svensk iPhone. Men vilket sätt är bäst? Hammare? Skruvstäd?

Charlotte Perelli

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-22 22:18
Ursprungligen av chuck:

Charlotte Perelli

lol på det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-22 18:30
Ursprungligen av TZW:

Jag planerar att ritualmörda min SE när jag får en svensk iPhone. Men vilket sätt är bäst? Hammare? Skruvstäd?

[OT]
Thermite experiments
Thermite fixar du genom att blanda lika delar av aluminium pulver och järnoxid (rost). Lite udda men mycket roligare sätt att döda elektronik
[/OT]

"Tack för allt stöd grabbar."
Ähumm....lilla jag då ?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-05-22 21:27
Ursprungligen av TZW:

Jag planerar att ritualmörda min SE när jag får en svensk iPhone. Men vilket sätt är bäst? Hammare? Skruvstäd?

Får jag vara med, jag har också en SE som behöver avvecklas.

Ursprungligen av TZW:

Jag planerar att ritualmörda min SE när jag får en svensk iPhone. Men vilket sätt är bäst? Hammare? Skruvstäd?

.308 på långt håll.....

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-05-22 21:55
Ursprungligen av buuyuu:

Kan det varit en sån här du såg?

Är med i första avsnittet av den nya serien "Moonlight". Misstänkt likt en iPhone.

Det är en iPhone gen. 1. Med ett skyddsskal av gummi.

Ursprungligen av buuyuu:

Kan det varit en sån här du såg?

Är med i första avsnittet av den nya serien "Moonlight". Misstänkt likt en iPhone.

Nej, den såg inte ut så där på framsidan. Liknande, fast snyggare.

Dom beställde aldrig taxi via oss, utan hade ordnad hämtning, så jag vet tyvärr inte var dom åkte:/

10k postcounts låter inte helt fel, men vad är det? Låter som att 10 000 pers måste skriva här i forumet? Tack för stödet iaf grabbar. "första" som sett iPhone haha, klingar fint.

"Tack för stödet iaf grabbar"
Som sagt ähhmmm...... jag då ?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-05-22 23:27

Fantastiskt bra, underhållande och spännande läsning! Bästa tråden någonsin här på 99mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-22 23:49
Ursprungligen av KaRo:

"Tack för stödet iaf grabbar"
Som sagt ähhmmm...... jag då ?

Jag säger det åt honom: Tack KaRo!

Ääsch, det var så lite...!

KaR;)

Ursprungligen av KaRo:

"Tack för stödet iaf grabbar"
Som sagt ähhmmm...... jag då ?

Sluta skoja nu (KaR)o

Det här börjar bli väldigt OT, men när iPhone levereras får vi samlas i en separat tråd och posta YouTube-filmer på förstörelsen av våra gamla reliker (fast elektronikåtervinningen är självklart att rekommendera av miljöskäl).

Ursprungligen av TZW:

Det här börjar bli väldigt OT, men när iPhone levereras får vi samlas i en separat tråd och posta YouTube-filmer på förstörelsen av våra gamla reliker (fast elektronikåtervinningen är självklart att rekommendera av miljöskäl).

Jag är på.

ON TOPIC

Om den nu kommer vara mattsvart runt skärmen, tror ni att Touch kommer att få ny ram? Har vi över huvud taget pratat om en uppdatering av Touch på forumet?

Synd att jag läste tråden först nu.

Det bästa vore om vi på 99.se sålde storyn till en skittidning, typ Aftonbladet, så fick de smyga runt på Arlanda och luska fram om det är den nya Iphonen. Känns som om de kunde gjort ett bättre jobb, med bättre kameror. greenone's arbete var trots allt hedervärt och när 99.se blir världskänt och får ännu snabbare servrar för arbetet blir vi alla lyckliga och kan lyfta upp greenone som allas våran hjälte samt Gud.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-05-23 07:14

Vilken härlig tråd!

Man både skrattar åt roliga inlägg och följde med spänning hela händelsen. greenone du är fan tokig men det är vi alla glada för!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-05-23 09:24

Nja, jag behåller nog min SE tillsvidare, hur sunkig den är. Den funkar ju trots allt att ringa med, något iPhone misslyckas med att leverera...

Ursprungligen av bollman:

Nja, jag behåller nog min SE tillsvidare, hur sunkig den är. Den funkar ju trots allt att ringa med, något iPhone misslyckas med att leverera...

Marias iPhone slutade strula när hon uppgraderade den till 1.1.4 firmware (hon körde Telia) men det är en helt annan historia...nu snackar vi iPhone 2.0!

Tack för redigeringen Björnström. Var lite rörigt att följa händelseförloppet innan:)

Angående min SE, jag funderar på att köra den i mixer. Kanske måste uppgradera mixern först. Ni har väl sett:

YouTube - Will It Blend? - iPhone

Cookie_Meister:
Jodå, visst är jag en tjej, ingen "minnespinne" här inte !
Får väl kalla mig Kar-no. Det behövs kanske här på 99.se där det väl är 90 % killar. Eller så Kar-in men det blir väl nästan censur på det :"> ?

greenone:
Du har väl ögonen öppna framöver ? Detta kanske inte är enda besöket i Sverige. Ska dom skriva avtal så ska nog jurister fila på det först innan dom kommer för att skriva på.

Bevaka tråden