Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild: Jag har sett nya iPhone 2 i Sverige

Tråden skapades och har fått 264 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-05-23 14:59

Fan, nu är man ju inte lite upspelt. Och så den där bilden trådskaparen lade upp, man ser ju lite av den, så nu blir man ju jäkla nyfiken. ARRgh greenone du är en lyckligt lottad man.

  • Medlem
  • 2008-05-23 15:03

Det är ju ganska uppenbart att det inte bara var ett fodral, varför skulle han ha sagt "You shouldn't have seen that"

Ursprungligen av can:

Det är ju ganska uppenbart att det inte bara var ett fodral, varför skulle han ha sagt "You shouldn't have seen that"

Det var väl ett hemligt fodral?

lite som en deckarroman

men jag tror/hoppas inte att apple släpper en tjockare iPhone

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-24 11:47
Ursprungligen av el gringo:

lite som en deckarroman

men jag tror/hoppas inte att apple släpper en tjockare iPhone

Nää,Det skulle ge fel signaler,när sist har apple updaterat något som är tjockare.

Ursprungligen av fedi-93:

Nää,Det skulle ge fel signaler,när sist har apple updaterat något som är tjockare.

Sant, men samtidigt pekar mycket på att gen 2 blir tjockare (3G-ship, ev. bättre kamera, minne och batteri).

Även gps (hoppas) skulle innebära en ökad tjocklek gissar jag. Nåt som däremot skulle kunna hålla nere tjockleken är en ny tunnare skärmteknik som även har högre upplösning. Detta är så klart bara ett rykte än så länge:)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-24 22:48

Den blir ju ändå mycket tunnare än Nokia N95 i vilket fall. Så illa kan det inte bli.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-24 23:13

Jag är lite tveksam till bilden. Apple testar väl inte iPhone 2 i Sverige. Jag menar varför skulle dom göra det? Det finns överhuvudtaget ingen anledning till det. Men skulle vara roligt om det skulle visa sig vara sant.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag är lite tveksam till bilden. Apple testar väl inte iPhone 2 i Sverige. Jag menar varför skulle dom göra det? Det finns överhuvudtaget ingen anledning till det. Men skulle vara roligt om det skulle visa sig vara sant.

//Rob

Det finns väl stor anledning att testa iPhone 2 i Sverige, eftersom många upplever stora problem med iPhone 1 i svenska nät. Kan ju vara bra att se om problemen är lösta i den nya telefonen, om det nu är telefonen det huvudsakligen är fel på.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-25 00:56
Ursprungligen av Cookie_Meister:

Det finns väl stor anledning att testa iPhone 2 i Sverige, eftersom många upplever stora problem med iPhone 1 i svenska nät. Kan ju vara bra att se om problemen är lösta i den nya telefonen, om det nu är telefonen det huvudsakligen är fel på.

Öh nej det är precis samma problem som AT&T använderna klagar på i USA. Tappade samtal och svag mottagning.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-05-25 00:36

Jamenåfyfanförihelvete vilken bra bild! Det ser vilken facettögd applegeek som helst att det är en iPhone G2...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-25 01:13

Om Apples anställda/advokater ska prata med till exempel Telia i Sverige måste de ju ändå ta med sig själva telefonen och visa upp den.

Varför de sedan inte skulle kunna använda sig av den själva ser jag inte några skäl till.

En dator-iPhone ?

Apple förbereder jättelansering - IDG.se

Citat➽
Allt fler tecken tyder på att Apple nu förbereder en av de största produktlanseringerna i företagets 32-åriga historia.

Enligt ImportGenius har nämligen 188 containrar med okända Appleprodukter levererats till amerikanska hamnar sedan mitten av mars. Alla med märkningen “electric computers”, en märkning som aldrig har använts tidigare.

Visserligen skulle man kunna tro att beteckningen snarare handlar om datorer än mobiltelefoner, men enligt bedömare är nya 3G-iPhone såpass avancerad att man mycket väl kan klassa den som dator.

Med tanke på att varje container rymmer 40 000 mobiltelefoner skulle 188 stycken innebära att Apple bunkrar upp med 7,5 miljoner exemplar enbart för den nordamerikanska marknaden.

Samtidigt meddelar AppleInsider att Apples samarbetspartner AT&T kommer anställa mängder med extrapersonal nu i sommar, något som knappast kan betyda annat än att det är dags för en ny iPhonemodell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-25 18:10

Kan vi inte komma överens om att den heter iPhone 2 och inte 2.0. Blir det en "facelift" så blir det isåfall iPhone 3 och inte 2.1?

Robo-X du skrev:
Kanske blir jag för pessimistisk men jag ser mig mer som realist. Då kan man blir trevligt överraskad än att total besviken.
Fast det finns väl fler alternativ ? Man kan vara glad och fantisera om det som ska komma och sedan bestämma sig för att inte bli besviken utan bara fortsätta drömma och sedan bli extra glad när den väl kommer ? Glad+extra glad är väl bättre än försiktigt glad+glad ? Om du förstår vad jag menar (vilket jag knappt gör själv men det känns i alla fall bättre att inte tänka på det som en förlust om den inte kommer när man själv tror den ska komma) ?

atomlab du skrev:
Kan vi inte komma överens om att den heter iPhone 2
Skulle inte tro det. Själv har jag kommit överens med mig själv om att kalla den för
ajfaunto

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-25 22:08
Ursprungligen av KaRo:

[Glad+extra glad är väl bättre än försiktigt glad+glad ?

Det var mycket bra sagt. Glad + extra glad är naturligtvis det bästa.

Och det är alltid bra att ta ut glädje i förskott, tänk vad mycket glädje man skulle ha missat om man inte gjort det!

Ursprungligen av atomlab:

Kan vi inte komma överens om att den heter iPhone 2 och inte 2.0. Blir det en "facelift" så blir det isåfall iPhone 3 och inte 2.1?

Kan vi inte komma överrens om att kalla den vad Steve Jobs kommer kalla den på keynoten?

Ursprungligen av PeeMaN:

Kan vi inte komma överrens om att kalla den vad Steve Jobs kommer kalla den på keynoten?

"One more thing...
We have shipped a total of yadayada.. bla bla.. osv.

We are proud to present the All New iPhone"

Ursprungligen av petterf:

"One more thing...
We have shipped a total of yadayada.. bla bla.. osv.

We are proud to present the All New iPhone"

Mark my word, den LÄR få ett annat namn än Iphone....
Precis som det heter Macbook och Macbook Pro

Ursprungligen av PeeMaN:

Mark my word, den LÄR få ett annat namn än Iphone....
Precis som det heter Macbook och Macbook Pro

Sätt emot då och syna?

Jag går all-in med en krona!

  • Medlem
  • 2008-05-25 18:46

Har någon tagit upp det här än? En nyare modell av själva telefonen/mediaspelaren/handdatorn har säkerligen ny teknik i sig, men hur blir det med operativsystemet och programmen? Blir gamla iPhones värdelösa i en blink, eller kommer den uppgraderade mjukvaran (undantaget 3G o dyl) att förnya även den gamla modellen?

En del av tanken med en knapplös apparat är ju att kunna anpassa den för nya funktioner. Ja?

  • Medlem
  • 2008-05-25 18:46

Ayfoontu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-25 19:39

Hade killen på bilden haft svart tröja med polokrage hade jag trott på detta, men nu ...:tveksam:

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-25 23:49

I senaste iPhone 101-videon på appleiphoneschool.com så säger dom att ryktet om 42mbit inte kan stämma för att chippet endast kan klara 14mbit. Vet inte var dom fått denna information, men det kan ju vara bra att ha i åtanke. Men trots allt tycker jag att 14mbit duger bra:cool:
Nu har jag skyhöga förväntningar och det tycker jag känns bra:)

Yes, nu vet vi iaf vad spanjorerna gjorde här i stockholm. Fast Telia var ju redan troligaste operatören. Fast pris 500:- med inkluderade samtal, sms, och data-trafik är helt ok.

Ursprungligen av greenone:

I senaste iPhone 101-videon på appleiphoneschool.com så säger dom att ryktet om 42mbit inte kan stämma för att chippet endast kan klara 14mbit. Vet inte var dom fått denna information, men det kan ju vara bra att ha i åtanke. Men trots allt tycker jag att 14mbit duger bra:cool:
Nu har jag skyhöga förväntningar och det tycker jag känns bra:)

Det är mkt möjligt att chippets mjukvara kan uppgraderas till att stödja evolved HSPA, genom att bara lägga till nån ny modulering t.ex.

Ursprungligen av gluttonous:

Det är mkt möjligt att chippets mjukvara kan uppgraderas till att stödja evolved HSPA, genom att bara lägga till nån ny modulering t.ex.

Ja, tänkte det oxå. Det skulle ju vara nåt riktigt nice minst sagt:)

Tror inte jag pallar att skriva om allt på engelska och lägga upp på t.ex macromors. Nån annan får gärna göra det dock;)

Ursprungligen av greenone:

Ja, tänkte det oxå. Det skulle ju vara nåt riktigt nice minst sagt:)

Tror inte jag pallar att skriva om allt på engelska och lägga upp på t.ex macromors. Nån annan får gärna göra det dock;)

Gjorde det för ett tag sen, men diskussionen dog rätt snabbt:
iPhone 2 seen in Sweden - Mac Forums

Bevaka tråden