Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Står jag hittills för årets dundertabbe?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-29 21:25

Jag beställde nyligen en rätt så komplett fotoutrustning, dvs kamerahus, tre fasta objektiv, blixt, batterigrepp, motljusskydd, minneskort, batterier, etc. Fick grejorna idag. Som en unge på julafton, glad i hågen, packar jag upp allt. Och inser rätt snabbt att jag saknar något. Kollar packsedeln och även jämför med orderbekräftelsen.

Vet ni vad jag har missat? Jag har av någon anledning inte lagt kamerahuset i kundvagnen när jag beställde på Cyberphoto! Och min budget har nästan nått taket. Så här sitter jag med massor av ny fotoutrustning, men jag kan inte använda det. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Jag får returnera ett av objektiven, blixten och några småprylar som jag kan vara utan för tillfället, för att kunna beställa och köpa det avsaknade kamerahuset!

Det ni... Detta bjuder jag på! Haha!

Hehe, aj fan! Jag lider med dig

Ja det var ju en ganska vital del av utrustningen

Gör en hålkamera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-30 05:14
Ursprungligen av henkebarn:

Hehe, aj fan! Jag lider med dig

Hehe, så går det när man bara har koll på slutsumman och är för snabb att avsluta beställningen i webbshopen. Men tro mig, jag har nog lärt min läxa...

Ursprungligen av Björnström:

Ja det var ju en ganska vital del av utrustningen

Ja, så sant som det är skrivet. Kommer att vara mer noggrann och kontrollera ordern nästa gång.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Gör en hålkamera.

Tack Snabeldrake för din sympati.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-30 07:19
Ursprungligen av Reisan:

Så här sitter jag med massor av ny fotoutrustning, men jag kan inte använda det. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Å, stackars stackars dig - jag gråter med dig.

Du är i alla fall väldigt modig som vågar berätta om ditt misstag.
Mycket klantig och mycket modig

Det starkaste som finns är att kunna erkänna egna misstag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-30 17:34
Ursprungligen av Eva:

Å, stackars stackars dig - jag gråter med dig.

Du är i alla fall väldigt modig som vågar berätta om ditt misstag.
Mycket klantig och mycket modig

Tack Eva, det var inte så svårt. Jag fann det själv väldigt roande efter en kort stunds insikt och irretationen hade lagt sig.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Det starkaste som finns är att kunna erkänna egna misstag.

Ja, det är så sant som det står skrivet. Jag lär bli bättre webbshoppare i alla fall.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-30 08:19

Apropå dundertabbar. En kompis till mig köpte en videofilm till sin fru när han åkte finlandsfärja. Att den var dubbad till finska var inget han hade tänkt på.

En annan gång var han i någon fransk taxfreeshop. Det var på den tiden när spelet Trivial Persuit var så otroligt populärt. Och där i taxfreeshopen fanns ett supererbjudande på billiga spel! Så min vän köpte flera spel, julklappar till hela släkten!

Tyvärr var spelen inte på svenska!

Finns säkert de som klantat till det värre än vad du lyckats med, fast om det som tröst hjälper dig så kan vi väl utse dig till maj månads klantigaste 99:are? Kunde inte låta bli

Min dundertabbe var nog när jag för många år sedan cyklade i draget efter en snygg tjej och missade att jag hade en trotoarkant framför mig och blev tvungen att tvärnita för att inte köra rakt ut i gatan och där följden blev att mina låsta bromsar fick cykeln att stegra sig när jag landade, allt men mig flygande över styret.. snygg landning med resultatet av 3 revben med sprickor... pinsamt att tjejen som stannat 50 meter längre fram inte ens noterade att jag brakade i backen. Nu ca: 15 år senare och snart 60 år gammal så hoppas jag att jag slutat titta/springa efter snygga damer... fast vem vet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-30 17:37
Ursprungligen av Olle@mac:

Finns säkert de som klantat till det värre än vad du lyckats med, fast om det som tröst hjälper dig så kan vi väl utse dig till maj månads klantigaste 99:are? Kunde inte låta bli

Min dundertabbe var nog när jag för många år sedan cyklade i draget efter en snygg tjej och missade att jag hade en trotoarkant framför mig och blev tvungen att tvärnita för att inte köra rakt ut i gatan och där följden blev att mina låsta bromsar fick cykeln att stegra sig när jag landade, allt men mig flygande över styret.. snygg landning med resultatet av 3 revben med sprickor... pinsamt att tjejen som stannat 50 meter längre fram inte ens noterade att jag brakade i backen. Nu ca: 15 år senare och snart 60 år gammal så hoppas jag att jag slutat titta/springa efter snygga damer... fast vem vet

Oj, sånt här känner man igen, av egen erfarenhet. Haha. Dock behövde jag inte tvärnita, det gjorde lyktstolpen åt mig! Men jag klara mig med några blåmärken och ett djupt sår i min självkänsla.

Lite småklanterier har det väl blivit genom åren.
Senaste är när jag laddade upp mitt kontantkort på internet till en av mina mobiler. Jag skrev dock in fel telefonnummer. Skulle vilja se minen på den person som plötsligt upptäckte att saldot hade ökat med 125 kr !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-30 23:25
Ursprungligen av KaRo:

Lite småklanterier har det väl blivit genom åren.
Senaste är när jag laddade upp mitt kontantkort på internet till en av mina mobiler. Jag skrev dock in fel telefonnummer. Skulle vilja se minen på den person som plötsligt upptäckte att saldot hade ökat med 125 kr !

Hehe, många bäckar små... Ja, visst är det störigt för stunden, även med dessa små misstag. Men visst tänkte du dig för extra nästa gång du skulle tanka kontantkortet via nätet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-30 23:36
Ursprungligen av KaRo:

Skulle vilja se minen på den person som plötsligt upptäckte att saldot hade ökat med 125 kr !

Det var säkert någon som behövde nya samtalsminuter - och så fick han/hon det av dig Tänk så trevligt

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-30 08:59

Reisan:

Vad blev det för prylar? Vilken glugg lämnade du tillbaka?

Mvh

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-30 17:31
Ursprungligen av marcus.j:

Reisan:

Vad blev det för prylar? Vilken glugg lämnade du tillbaka?

Mvh

Jag returnerade ett 14/f2.8, blixt och diverse småtillbehör.

Du vill inte ha min k10D då, du får den till schysst pris....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-30 17:32
Ursprungligen av Goflorp:

Du vill inte ha min k10D då, du får den till schysst pris....

Tack för erbjudandet Goflorp. Jag fundera en kort stund på att du ska sälja din K10D, men jag satsar på nästa modell.

1
Bevaka tråden