Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den bästa stunden på dagen

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den bästa stunden på dagen
tycker jag brukar vara klockan 19 ungefär
då jag kommit hem efter jobbet och
det har varit en bra dag då jag uträttat något bra
och känner mig rätt nöjd med mig själv och
sätter mig ned i min soffa och tar med mig
olivciabatta med finsk emmentaler, kanske en mugg med soppa, en tomat och chaite och med min Air i knät och kollar på nya mail, skriver lite egna brev, gör bankärenden, tittar runt på massor med roliga & nyttiga webbsidor och så in på 99.se förstås !

När har du din bästa stund på dagen ?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-05-27 08:55

Låter trevligt

För min del är det lite varierande. Ofta trivs jag ganska bra senare framåt aftonen om jag kommer igång och skriver lite, detta brukar ta fart runt 21snåret och framåt. Det är ganska skönt att få dyka in i vad man skriver och se vad som händer. Även när man åker buss kan det vara rätt skönt när man får lite inspiration och börjar skriva (bor i Borås, men jobbar i Göteborg).

Mestadels är det dock, som du skriver KaRo, när man kommit hem från jobbet, tar en stor klunk vatten, startar upp maskineriet för att lyssna på musik (har alltid musik igång) och intergrera sig med webben för att sedan njuta av en latte.

Intressant fråga. "Carpe en del av diem"

För mig varierar det väldigt mycket. Jag jobbar natt jämna veckor, så mina dygn ser inte alltid likadana ut. När jag jobbar natt är det kring 08-tiden som det är som bäst, tror jag. Då har jag kommit hem, fält upp min MacBook på bordet, kokat vatten till mitt te och förberett några smörgåsar.

När mitt te är färdigt går jag och slänger igång ett avsnitt av någon bra serie, till exempel Seinfeld, Futurama, Black Adder med flera. Jag äter min "frukost", gottar mig ett tag i soffan och går sedan och lägger mig. Det är underbart.

Veckorna då jag inte jobbar natt pluggar jag "Personligt Ledarskap" hemifrån. Jag spelar fotboll (både ensam och med vänner) någon gång i veckan och jag tycker nog att mina "lediga" veckor är ganska varierande. Men eftermiddagarna brukar vara trevliga, för då kommer min sambo hem från Lund där hon studerar till sjuksköterska och när hon är hemma är allting bättre

Så jämna veckor är det morgonen kring 8 och udda veckor är det eftermiddagarna

En av dom bästa tiderna är iallafall när jag tar hissen upp från gymet och ställer mig i duschen. Så skön kombination av smärta och en varm dusch

Bor du ovanför gymmet?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-28 19:01
Ursprungligen av henkebarn:

Bor du ovanför gymmet?

Alltså - Martin bor så vansinnigt fint så det är inte sant - och jag är VANSINNIGT avundsjuk på hans utsikt

Och gymmet? Ja - det har han "bara 30 våningar ner med hissen"

the Melburnian - Mitt liv i Melbourne, Australien kan du läsa mer och se bilder från Martins fantastiska lägenhet.

När jag var yngre älskade jag morgnar och studsade upp ur sängen kl 6 för att fixa och dona ! Jag tyckte då att allt viktigt i mitt liv gjordes före kl 11 och resten av dagen var mer en transportsträcka.
Numera är det inte så utan jag har svårt att komma upp tidigt och har börjat lägga mig senare, ofta kl 12-01. Tror att jag kan ändra mig tillbaka till morgonpigg med en strängare sömnhygien men vete sjutton.

Drakfot:
Får man fråga vad du skriver på ? Sitter själv på långa resor till arbetet och då kan man säkert få mycket underlag och idéer i sitt skrivande. Är du professionell eller skriver du till husbehov ? Har en bekant som skrivit lite under många år på fritiden och nu gav hon ut ett häfte där hon själv betalade utgivningen av 100 ex.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-05-29 11:08
Ursprungligen av KaRo:

Drakfot:
Får man fråga vad du skriver på ? Sitter själv på långa resor till arbetet och då kan man säkert få mycket underlag och idéer i sitt skrivande. Är du professionell eller skriver du till husbehov ? Har en bekant som skrivit lite under många år på fritiden och nu gav hon ut ett häfte där hon själv betalade utgivningen av 100 ex.

Jag skriver lite för skojs skull, är inspirationen slår till
Har skrivit lite för ett onlinespel som jag spelade (skrev både som player och var med i GM teamet och gjorde några events osv, förutom CSR). Har även skrivit lite för andra spel (ur charactersynpunkt så att säga) och några få saker till mmorpgdot.com bland annat.

En del av mitt plottrande kan du läsa här:
The Evolution Guild • View forum - Musings
(det är upplagt i oediterad form ).

Har tankar om att samla några av de berättelserna, editera upp dem, be en vän i USA att göra lite artwork (samma person som gjort min avatar, plus två bilder till på min char), försöka trycka upp några ex och sedan skicka/sälja (endast för att täcka kostnaderna, ingen vinsttanke) till de som vill ha.

Jo, det bästa är nog när man får gå och lägga sig. Det kan jag skriva under på! Fast det kan vara svårt att somna, alla tankar som kommer..

Ursprungligen av Eva:

Alltså - Martin bor så vansinnigt fint så det är inte sant - och jag är VANSINNIGT avundsjuk på hans utsikt

Och gymmet? Ja - det har han "bara 30 våningar ner med hissen"

the Melburnian - Mitt liv i Melbourne, Australien kan du läsa mer och se bilder från Martins fantastiska lägenhet.

Oj! Ja, där har jag något att leva upp till! Det tackar jag för. Återkommer om några år med resultat

Väldigt tjusigt, Martin. Jag förstår att du arbetar som pilot? Kanske? Nåväl, du verkar i alla fall ha ett ganska spännande liv.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-05-28 06:26

Bästa stunden på dagen är när man får gå och lägga sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-29 16:26

06:00 till 06:30 då sover jag fortfarande, och får göra det

Drakfot:
Intressant men vet inte vad följande kursiverade ord betyder:
Har skrivit lite för ett onlinespel som jag spelade (skrev både som player och var med i GM teamet och gjorde några events osv, förutom CSR). Har även skrivit lite för andra spel (ur charactersynpunkt så att säga) och några få saker till mmorpgdot.com bland annat.
Ska läsa ditt "plottrande" vid tillfälle. Klart att du ska ge ut det i någon form ! Man ska ta sitt skapande på allvar och det är alltid lärorikt sågo for it !

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-05-31 23:11
Ursprungligen av KaRo:

Drakfot:
Intressant men vet inte vad följande kursiverade ord betyder:
Har skrivit lite för ett onlinespel som jag spelade (skrev både som player och var med i GM teamet och gjorde några events osv, förutom CSR). Har även skrivit lite för andra spel (ur charactersynpunkt så att säga) och några få saker till mmorpgdot.com bland annat.
Ska läsa ditt "plottrande" vid tillfälle. Klart att du ska ge ut det i någon form ! Man ska ta sitt skapande på allvar och det är alltid lärorikt sågo for it !

Jag skall försöka att föklara lite vad jag menar !

Ett onlinespel är ett spel som man spelar med andra personer via internet, World of Warcraft är väl bland de mest kända onlinespelen idag, dock är det inte det jag spelar.

Player betyder, i detta läget, att jag har skrivit berättelser (många av dem finns att läsa på länken jag angav) som jag sedan har berättat i spelet, fast i formen av min karaktär där. Jag var känd i spelet för mina berättelser och blev ofta kallad för Bard of Atys (Atys var den planet som spelet utspelade sig på).
Jag har även skrivit liter berättelser för andra spel, då har det ofta utspelat sig ur min karaktärs (den som jag hade i respektive spel) synvinkel, vad hände och hur de reagerade osv. På ett sätt lite saker som kanske inte kunde inträffa i själva spelet osv, men i Role Playing är det mesta tillåtet

GM står för Game Master, det är personer som skötte ingame support mm. Vi skrev och gjorde även olika events som det heter, saker som hände i spelet dels i linje med storyn och dels hittade vi på lite olika saker för att göra spelet mer levande och dynamiskt. Det är något jag verkligen saknar idag, hade ett ganska bra gäng och många bra och trevliga spelare.

mmorpgdot.com är en sida på nätet som samlar lite nyheter mm om spel och lite vad som är på gång i spelvärlden. Dels har jag skrivit några kolumner (varav en ny snart är på g hoppas jag, behöver bara lite tid ) samt jag har även varit med och postat lite nyheter där.

Hoppas jag inte förvirrade dig ännu mer, om det är något du undrar över så fråga på !

Tack för förklaringarna !
Har aldrig kollat på dataspel men har hört att ungdomar ibland kan "fastna" i dessa spel och hellre sitter med sina internet-kompisar än kompisar IRL. Men allting kan förstås missbrukas och majoriteten klarar säkert av ett normalt användande. Får kolla på lite spel så jag vet vad folk pratar om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-31 13:35

På sommaren är jag svag för tidiga mornar. 6-7 sådär. Bor rätt så centralt men vid den tiden är det ingen trafik. Att stå 5 minuter på balkongen då är fint. Gjorde det idag.

1
Bevaka tråden