Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild: Jag har sett nya iPhone 2 i Sverige

Tråden skapades och har fått 264 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hittade ett kort och coolt videoklipp på youtube. Se och njut. Värt att veta är att det endast är en concept video som det står i början. Men luren är snygg och att kunna ha ikonerna i liggande läge är nåt jag själv saknat lite. Mest pga imp-faktorn.

YouTube - iPhone 3G Review

Hehe... Om det stämmer så verkar det ju rätt trevligt hittills...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-01 00:17

Min miss snarare. De sa verkligen ingenting om releasedatum för Spore, det är bara att EA släpper det 7 September som jag måste ha läst någon annanstans. iPhoneversionen kan ju lika gärna komma i Juni då spelet verkar vara förenklat som sagt.

Vad Steve säger är att iPhone Software 2.0 kommer i "late June" vilket ju i och för sig gör att App Store kanske inte kommer 9 Juni.

Ja, just det. Det tar ju dock några veckor innan man får tag på en iPhone 2 så Appstore är inget akut. Eller går det att lägga in AppStore på iPhone gen1?

Alla program/spel lär ju inte vara kompatibla dock:tveksam:

Ursprungligen av greenone:

Ja, just det. Det tar ju dock några veckor innan man får tag på en iPhone 2 så Appstore är inget akut. Eller går det att lägga in AppStore på iPhone gen1?

Alla program/spel lär ju inte vara kompatibla dock:tveksam:

Varför inte? De flesta är ju utvecklade och testade på en iPhone gen1.

Sant, skönt. Då är det bara å tuta o köra png:)

Om man fick Final Fantasy VII att fungera på iPhone utan buggar skulle det ju vara helt outstanding.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-01 20:50

Läste någonstans att iPhone 2 antagligen kommer att ha samma processor och samma mängder minne som iPhone 1. App Store kommer ju i och med mjukvaran iPhone 2.0, och den kommer varje iPhone i världen att kunna uppgradera sig till.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-02 01:18

Min gud vad det skrockas och jiddras. Det är bara att ge Apple cred, vi vet knappt ett jota om vad iPhone 2 (Om det ens är så den kommer heta) går för.
Snillen spekulerar. Bara att luta sig tillbaka helt enkelt och räkna timmarna till WWDC.
I vilket fall, -you had me at "Good Morning!" Steve

En ny bild som påstås vara tagen av en anställd på Apple Store.

Real Shots of the 3G iPhone?

Ursprungligen av greenone:

En ny bild som påstås vara tagen av en anställd på Apple Store.

Real Shots of the 3G iPhone?

iphone-02 Apple iPhone OEM black metal rear cover- 3G, Panasonic, Dopod/O2, LG, Alcatel, Nokia, Apple, NEC, Accessories Store, Acer

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-02 11:05
Ursprungligen av greenone:

En ny bild som påstås vara tagen av en anställd på Apple Store.

Real Shots of the 3G iPhone?

Enligt dig grönis så skulle väl kameran vara större? Och själva luren lite tjockare. Tycker du den här bilden är lik vad du såg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 11:47
Ursprungligen av greenone:

En ny bild som påstås vara tagen av en anställd på Apple Store.

Real Shots of the 3G iPhone?

Det där ser ut att vara en iPhone som målats hos ColorWare ColorWare - iPhoneâ„¢

De har ju målat över märkningen på baksidan (iPhone, kapacitet, certifikationer).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 08:25

iPhone har redan gått till historien som det mest lyckade PRjippot någonsin.
Det kommer inte mattas av med iPhone 2.0, men tänk om vi blir lika besvikna som vi har blivit efter andrakeynotes tidigare.

/Tangen

Jag blir automatiskt skeptisk till alla sådana här bilder då baksidan saknar förteckning över hur många gig den är på etc. Denna, precis som alla andra bilder, är helt plain vilket lutar åt att det är en dummy eller ett skal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 08:46

Får man som hotellanställd göra så här? Att prata om en kund på det sättet, vad han dricker, om hans bokning etc. etc.

låter aningen korkat måste jag säga. även om det är grymt bra skvaller.

Ursprungligen av martenj:

Får man som hotellanställd göra så här? Att prata om en kund på det sättet, vad han dricker, om hans bokning etc. etc.

låter aningen korkat måste jag säga. även om det är grymt bra skvaller.

Jag har aldrig nämnt vad han dricker;)

Dessutom har jag inte nämnt några namn. Ganska svårt att identifiera honom, om man inte känner igen honom på bilden vill säga.


ztaafen: Komiskt. Haha, man ser t.o.m samma skarv på bilden. Men skalet var rätt snyggt dock.


MinMac: Nej, den är inte lik. Förutom det svarta då:) Jag tyckte mest att det är komiskt med alla bilder som läcker ut.

Ursprungligen av martenj:

Får man som hotellanställd göra så här? Att prata om en kund på det sättet, vad han dricker, om hans bokning etc. etc.

Det beror väl helt på vad hotellet har för regler?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 09:19
Ursprungligen av thevil:

Det beror väl helt på vad hotellet har för regler?

ja, fråga så får vi se vad de tycker om saken. garanterat negativt i alla fall.

Ursprungligen av martenj:

ja, fråga så får vi se vad de tycker om saken. garanterat negativt i alla fall.

Men... stön... måste vi verkligen veta det? Massa hårklyverier till ingen nytta.

  • Medlem
  • 2008-06-03 10:53

Sluta tjata om "hotellregler". Grönis har skrivit om det vi alla ville läsa om och han har gjort det snyggt.
Håll er till tråden istället.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-03 09:33

Kan man tänka sig att Apple har ute "falska" iPhones för att lura alla ryktesspridare?

  • Medlem
  • 2008-06-03 11:04
Ursprungligen av MatsOlov:

Kan man tänka sig att Apple har ute "falska" iPhones för att lura alla ryktesspridare?

Apple är kända för att sprida falska rykten för att lura ryktesspridare, i alla fall enligt MacRumors.

Jag läste på MacRumors om att det kan röra sig om två modeller iPhone thin och iPhone thick. Bilden vi nyligen såg är väl förmodligen iPhone thin, medan greenone kanske såg iPhone thick. Det skulle kunna förklara skillnaden vad greenone såg och bilden, t.ex. kameran. Att ha en bättre kamera kräver nog mer plats.

Men det kan vara som MacRumors säger att Apple försöker sprida falska rykten.

Ursprungligen av 3OPAH:

Apple är kända för att sprida falska rykten för att lura ryktesspridare, i alla fall enligt MacRumors.

Källa?

  • Medlem
  • 2008-06-03 12:02
Ursprungligen av Patrik D:

Källa?

Det står i inlägget, ... MacRumors. Jag orkar inte leta fram länken, gå in å kolla själv.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-03 15:55
Ursprungligen av 3OPAH:

Det står i inlägget, ... MacRumors. Jag orkar inte leta fram länken, gå in å kolla själv.

Har ni inte sett Schillers kalender på hans iPhone (Apple March 6 Event)?

Det stod "brainstorm Apple rumors".

Ursprungligen av Patrik D:

Källa?

Apple har, åtminstone sedan imac'en släpptes, läckt falsk information för att ta fokus av den egentliga produkten. Då släppte man bilder på ett moderkort från ett redan nedlagt set top box projekt, bekräftade man i efterhand när imacen hade lanserats.

Står nog en hel del om det från 2000-2002 och du söker lite.

Ursprungligen av MacRumors.com:

Of course, alternatively, one or none of these rumors could be true. As we've said before, Apple has been known to purposefully spread misinformation in order to confuse the rumor mill.

3G iPhone: Thinner, Thicker, or Both? - Mac Rumors

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-03 16:49

Verkar inte gå att länka men så här står det i det andra inlägget (3G iPhone: Thinner, Thicker, or Both?) just nu:

Of course, alternatively, one or none of these rumors could be true. As we've said before, Apple has been known to purposefully spread misinformation in order to confuse the rumor mill.

Kan det inte handla om en iPhone (tjockisen) och en ny iPod Touch (tunnisen)?

Bevaka tråden