Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har fixat en iPhone 3G nu !

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har varit inne på MacFOrum i Göteborg idag och tänkte att fråga kan man väl alltid.

- "Kan jag reservera en iPhone 3G ?".
- "Javisst !" - vaa, är detta möjligt ?
- "Ja men då gör jag det" och lämnade namn etc.
- "Hur många vill du beställa ?" que ? menar han att jag kan lägga undan flera - tänk, tänk, vem vet jag som skulle vilja ha en......men sa "en bara, 16 GB"
- "Du menar att detta inte bara är en reservation utan jag kan faktiskt beställa en till den 11 juli ?"
- "Nja, det är något mittemellan. Vi noterar de som är intresserade och de har förtur på iPhone när de kommer in. Vi mailar dig några dagar före den 11 juli så du vet när du kan hämta den. Priset vet vi inte exakt men du måste skriva på ett abonnemang för Telia här i affären. Troligen ett på 18 månader."
- "Jaha, vad bra då. Hej !"

Jag tror alltså att jag har en iPhone i min hand den 11 juli och slipper trängas (om det nu blir utsålt). Eller ? Jag pratade med en yngre försäljare och en äldre försäljare kom med i diskussionen så det måste väl stämma ?

Undrar bara hur detta kommer att landa ekonomiskt - gissar bara här➽
Vit iPhone 16 GB ca 3.000 kr den 11 juli
Telia 18 mån ab ca 299 kr/mån från den 11 jui
Mobile.me ca 7-800 kr i början av juli
Har jag glömt något ?

Ursprungligen av KaRo:

Jag tror alltså att jag har en iPhone i min hand den 11 juli och slipper trängas (om det nu blir utsålt).

Och jag tror inte du har ett någe i din hand den 11 juli, eftersom inget pekar på att Macforum kommer att få sälja iPhone i Sverige.

/M

Nä, jag är faktiskt också skeptisk. Fast man undrar varför killarna sa så ? Fått felaktig info ? Det är väl som man brukar säga: låter det för bra för att vara sant så är det inte sant.
Millegarden skrev igår middag:
"Pratade med en på Macforum i Göteborg igår. De satt och förhandlade om att sälja iPhone i samma sekund som vi pratade. Han var nästan säker på att de skulle få sälja iPhone. Dock med abonnemang som skulle tecknas i butiken."

Jag har inte lyckats göra intresseanmälan på Telia. Det kommer bara upp en vit sida. Har alltid haft Tele2Comviq och har tyvärr inget större förtroende för Telia. Det beror bl a på att Teliaabonnemanget i min arbetsmobil krånglar ofta (gäller mina kollegor också).

Men inget händer om dom på MacForum har fel. Får köpa den någon annanstans. Har hört så mycket roligt om iPhone här på 99.se så jag skulle vilja ha en. Ska försöka sälja min SE N95. Det kommer nog att bli så här fram och tillbaka med informationen om försäljningen i en månad !

Ursprungligen av Martin Belak:

Och jag tror inte du har ett någe i din hand den 11 juli, eftersom inget pekar på att Macforum kommer att få sälja iPhone i Sverige.

/M

Varför skulle dom inte få sälja den med TELIA abonnemang ?
Man har väl inte sagt någonstans att du måste gå in i en fysisk Teliabutik.
Är det också något nytt, när det gäller tecknande av Telia abonnemang?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 23:11

…å snart får vi väl se en annons från MacForum om att de söker en ersättare…;)

Nä men gud !
Inte vill jag krångla till livet för en försäljare på MacForum.
Han (och den andra mannen) verkade så säkra på sin sak och eftersom det inte är
1 april idag så tror jag att dom har fått informationen att dom faktiskt ska sälja iPhone.
Att det inte är troligt att MacForum ska sälja betyder väl inte att det är totalt omöjligt?
Telia verkar inte så förberedda på att folk vill förhandsbeställa när webbsidan inte ens fungerar.

Tror endast att Telia butikerna kommer sälja iPhone, möjligtvis The Phonehouse.

Ursprungligen av Patrik D:

Tror endast att Telia butikerna kommer sälja iPhone, möjligtvis The Phonehouse.

Såklart att Apples Premium-återförsäljare kommer att sälja iPhone. Allt annat är befängt.

Är det ingen mer göteborgare som kan gå till Ö Hamngatan och kolla om det fungerar ? Nämn inte att någon (=jag) skrivit det på 99.se. Någon mer än jag har väl varit där ?

iPhone Vodafone Italien

Enligt Metroteknik skall Vodafone i Italien ta motsvarande 4700 kronor om man köper iPhone 3 G kontant över disk. Något liknande i England tydligen.
Metro - 4 700 kronor fr Iphone utan abonnemang

Ursprungligen av Christian Å:

Såklart att Apples Premium-återförsäljare kommer att sälja iPhone. Allt annat är befängt.

Såklart? Hur ser det ut i dom andra länderna i Europa som säljer/sålde iPhone? Har för mig att inga Premium Resellers säljer iPhone.

Ursprungligen av Patrik D:

Såklart?

Ja, jag tror att Apple Premium Reseller kommer att presenteras som Telia-återförsäljare när iPhonen lanserats. I ett vidare perspektiv kommer antagligen iPhonen att säljas hos andra Telia-återförsäljare.

Om inte; kul för Apples återförsäljare som får hantera all support och garanti, men inte får sälja den.

Enligt en annan tråd så kommer endast iPhone att säljas via Telia.se och Telia-butiker samt en del The Phonehouse. Nämns inget om Apple Premium butiker.

Om dom ska säljas där så måste ju Telia se till så att dom kan sälja abonnemang och utbilda personal, och varför skulle Telia vilja slösa alla dom resurserna för bara EN telefon i deras sortiment?

Som jag har förstått det så säljer inga Premium Resellers i några andra länder.

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/245213-iphone-3g-bara-i-telia-butiker.html

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-16 22:16

Telias åf får sälja den vad jag förstått och att Apple åf får bli åf åt Telia.

Ja, jag tycker nog att det är mest logiskt och praktiskt om, som för min del, tex MacForum får sälja iPhone 3G med Telia abonnemang.

Det är väl lättare för en Appleförsäljare att lära sig Telias olika abonnemang än för en försäljare på Telia att lära sig hur iPhone 3G fungerar ?
När jag har köpt mobiltelefoner på PhoneHouse har de alltid varit beredda att sälja mig något abonnemang samtidigt.
Ja, vi får väl skåda i månen hur det blir...

Jo, men det är fortfarande en hel del arbete för att få alla butiker att börja sälja abonnemang till EN (1) telefon.

System, information, support, rutiner etc ska in till alla butiker, och med tanke på att ingen butik har fått någon information ännu, så kanske dom planerar detta till senare i höst.

Det blir till att bege sig till en Telia-butik eller köpa den online, kommer inte säljas hos Premium Resellers (till en början):
99.se - Visa enstaka inlägg - Avtal klart - Telia tar iPhone till Sverige!

Jag har ringt till MacForum idag och frågat om det här att reservera en iPhone 3G. Killen sa att det inte finns några garantier när den kommer till dom och "fick du inte höra om reservationerna när det gäller telefonen ?". NÄHÄÄ ! Dom sa inte ett dugg om det utan sa att det gick att reservera en iPhone 3G till den 11 juli.
Så ingen telefon i handen den 11 juli från MacForum. Felinformerade eller tycker att tjejor kan man säga sånt till för de är ändå inte teknikintresserade och kommer antagligen inte köpa en iPhone 3G ändå ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-20 13:39

Enligt Telias sk "Nyhetsbrev" så kommer det ENDAST att gå att köpa en iPhone i en fysisk teliabutik eller på deras nätbutik till en början. *suck*
jag vill inte ha en med telia abb.

Samma problem här, kainen.
Vänta eller få ett Telia-ab på halsen, får fundera.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-20 13:51

Sitter på en iPhone av 1a generationen nu så jag har inte jättebråttom att få 3g luren så får hoppas att Comviq börjar sälja telefonerna eller att telia säljer dessa utan operatörslås med kontantkort

1
Bevaka tråden