Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stor förlust för musiksverige! Esbjörn Svensson död :(

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-06-15 20:39

Esbjörn Svensson är död | Nyheter | Aftonbladet

Det var länge sen jag brydde mig om någon kändis bortgång, men detta kändes verkligen tungt. Fy sjutton. Tydligen hände det mer eller mindre utanför exets föräldrar också.
Detta var verkligen tungt!

  • Medlem
  • 2008-06-15 21:28

Ja, uff, det var sorgligt. Såg det just på text-tv...

Esbjörn Svensson Trio är något av det bästa jag sett live - någonsin. Fantastisk musiker. Usch!

Tragiskt !
Och så mycket som han hade kvar att uträtta.
Varför är det så många dykarolyckor eller är det bara jag som minns just dom olyckorna ?

Senast redigerat 2008-06-16 01:49
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-16 01:42

Jag känner mig dum, när jag inte ens vet vem det är

Ursprungligen av High|ander:

Jag känner mig dum, när jag inte ens vet vem det är

Gör inte det. Jag lyssnar på musik och (o)ljud dygnet runt nästan och jag hade inte hört talas om en heller.
Lyssnar iofs inte på jazz öht.

Annars spänner det från Mozart till Rammstein...

Det ska du inte göra. Men lyssnar du på jazz? Hur som helst rekommenderar jag dig att lyssna på något utav Esbjörn Svensson Trio, för det är inte vilken jazz som helst och även folk som vanligtvis inte uppskattar genren brukar uppskatta EST. Fruktansvärt musikalisk musik.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-20 13:36

Nått album någon kan tipsa om om man vill lyssna in sig lite eftersom jag aldrig hade hört talas om killen?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-06-21 23:26

"From Gagarin's point of view" och "Good Morning Susie Soho" är 2 bra plattor, Gagarin kanske den bästa av dessa 2.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-22 11:56

Då har jag provlyssnat och kan säga att jag gillar jazz... men inte denna typen... alls.

1
Bevaka tråden