Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Godaste glassen ?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är sommar och vi som har semester använder vår hjärna bara till enkla saker som; ska jag bada idag, vad tar vi till lunch, vilken glass ska jag köpa idag osv ?

För mig är valet lätt när det gäller glass. Min favvoglass är de från Lejonet&Björnen och speciellt saffransglassen. Yammi, yammi !:p Plus mörk choklad och mangoglass. Lite dyrare än annan glass men sååå gott.

Stötte på en tjej nyligen som var lika mycket saffrans-fanatiker som jag. Vi funderade på att starta Saffrans Sällskapet.

Magnum hade en glass förra året, Magnum double, den var riktigt grym.. Synd att den är borta bara

Ursprungligen av Johan S:

Magnum hade en glass förra året, Magnum double, den var riktigt grym.. Synd att den är borta bara

Holy shit vad god den glassen var:p Jävligt tråkigt att den försvann, Magnum har fått många klagomål att den glassen är borta.

Ursäkta att jag märker ord... men...
"Magnum hade en glass..."
"Magnum har fått många klagomål..."

Borde det inte vara:
"GB hade en glass..."
"GB har fått många klagomål..."

Magnum är produktnamnet. GB är företaget som tillverkar dem.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ursäkta att jag märker ord... men...
"Magnum hade en glass..."
"Magnum har fått många klagomål..."

Borde det inte vara:
"GB hade en glass..."
"GB har fått många klagomål..."

Magnum är produktnamnet. GB är företaget som tillverkar dem.

Fan, jag som trodde Tom Selleck var igång igen!

Idag fick det bli en glasstrut Lemon Curd från SIA. Mycket god med chokladklädd insida på rånet och glass heeela vägen genom struten. Det var en 10 poängare.

Foto 1+2=Hundar och grisar gillar också glass.
Foto3=En glassälskares kalla dröm, en hel affär med olika smaker !

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-02 21:22

Jag är kanske lite gammal men en sandwich är alltid en höjdare när man är sugen.

Hahah.. Sorry mate! Men eftersom det finns så många Magnum så skrev jag så.

Samma här:p

Ben & Jerrys "Wich". Finns på Pressbyrån och 7-eleven.

Ser ju ut som en muffins!

Ursprungligen av Johan S:

Ser ju ut som en muffins!

Det är två vanilj och "choclate-chip" kakor som omsluter vaniljglass med "choclate-chip".

Sjukt amerikansk glass, dyr också (26 kronor!), men jäkligt god.

edit: la till pris

lejonet & björnen är förmodligen bland Sveriges bästa. Ni som inte är Götlaborgare - planera in ett besök om ni är i staden. Varför inte Danska Vägen och lite Flädersorbet ? Eller ChiliChoklad.

Missa inte chokladeriet Systrarna Kanolds - ett chokladmekka! Chilichoklad och Salt Choklad. ...

Mina favoriter i GB's sortiment är Lakritspuck och 88:an.

Annan glass jag verkligen gillar är Ben & Jerrys 0.5 liters burkar som smakar himmelskt. Vad jag tycker mest om med Ben & Jerry är att om de säger att glassen innehåller tex nötter eller chokladbitar så pressar de verkligen ner ett gäng av de sakerna, generöst mycket och det gillar jag. New York Super Fudge Chunk innehåller bitar av en vit choklad som är helt fantastisk tex.

Ben & Jerry's i Sverige

Ursprungligen av Taz_1999:

Mina favoriter i GB's sortiment är Lakritspuck och 88:an...

Kolla vad AftonLögnen skriver om Lakritspuck:

http://www.aftonbladet.se/matvin/matmiljo/article2762494.ab

"Tyrkisk peber" från Hemglass är svår att motstå. Det bästa med den är att det är så gott att trycka ner två på raken.

Koldioxid hit, koldioxid dit. Jag vill äta glass jag tycker om. Ska jag välja Piggelin bara för att utsläppen är mindre? Herregud.

  • Medlem
  • 2008-07-04 01:13
Ursprungligen av Snabeldrake:

Koldioxid hit, koldioxid dit. Jag vill äta glass jag tycker om. Ska jag välja Piggelin bara för att utsläppen är mindre? Herregud.

Från och med nu blir det bara etanolglass (från svenska råvaror) med svanenmärke, smake va' de smake' vill. Eller också kanske man kan skita helt i det...O:-)

88an rockar!
Fast nån hade ju påstått att det är en nazze-glazze (H.H. för de som inte fattar) precicis som den där Nogger Black med grafitti fodral. Centrum Mot Rasism

Och?

Jag tycker piggelin är den godaste glassen, ever!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-01 18:45
Ursprungligen av elinpelin:

Jag tycker piggelin är den godaste glassen, ever!

Då är du säkert medlem i Piggelinklubben?

Numer något avsomnad, men deras viktigaste stridsfråga lyckades de med - att få tillbaks piggelinhästen på omslagspappret!

Varför inte SMS:a en glasscheck till en kompis ? Jag har skrivit om detta tidigare, se ➽http://www.99.se/supporter-lounge/242009-sms-glasscheck-till-kompis.html

Har det oförskämt bra just nu. Suttit och ätit en Mystic-glass (chokladglass med kryddor i, tror det är kardemumma) i solen med strålande utsikt över havet och båtarna.

Åh svårt... Ben&Jerry ligger bra till. Den nya Magnum Maya-grejs smakar jättebra också tycker jag

Åh jag menade ju den du sa sist nu KaRo.. Sjukt god.

Jag såg verkligen fram emot LakritsPuck eftersom jag gillar lakrits mycket men tyckte den smakande gammal råtta
Valnötsglass (kommer inte ihåg märke, kan det vara SIA) är toppengod.
Ja, Magnum Mystic är min favorit för tillfället. Kryddig glass är gott.
Kommer ni ihåg barndomens isglass ? Det var som att slicka på en isbit utan nämnvärt mycket smak fast läskande förstås. Min mamma brukade göra isglass till oss barn och la i fruktbitar.
I scream när jag ser dessa ice cream, se foton på urk-glassar med
sörja, vaniljglass (vanilj=samma smak som när man slickar igen kuvert, blähh), glassfondue, sesamglass och baconglass.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-03 22:18
Ursprungligen av KaRo:

Jag såg verkligen fram emot LakritsPuck eftersom jag gillar lakrits mycket men tyckte den smakande gammal råtta

Den lakritspuck de nu säger är tillbaka, är ju inte ens i närheten av vad den var på 80-talet. Det är inte ens äkta vaniljglass i den. Smakar papper.

Precis som Snabeldrake skriver Hemglass "Tyrkisk Peber" , den är kanon!

Glassfoundue ser fantastiskt ut! Tack för bilderna KaRo!

Koffein är ju beroendeframkallande så det kanske är ett smart sätt att få folk att köpa mer Magnum Colombia ? Jag har aldrig gillat kaffe själv men är en stor te-drickare.

Kul idé att krydda glassen tycker jag. Vad blir nästa smak; torskglass, köttbulleglass och vitlöksglass ? Har sett att det finns grönt te-glass och tomatglass. Apotekets V6-tuggummi med grönt te-smak är jättegott.

Ursprungligen av KaRo:

Koffein är ju beroendeframkallande så det kanske är ett smart sätt att få folk att köpa mer Magnum Colombia ? Jag har aldrig gillat kaffe själv men är en stor te-drickare.

Samma här, men Magnum Colombia håller på att ta mig över på den mörka sidan är jag rädd

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-07-03 17:09

Tip Top...

Bevaka tråden