Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag gråter öppet över min MBP

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bara ett litet klagorop från min sida.
Lägger tråden i supporter lounge eftersom den egentligen inte bidrar med något förutom en massa sorg och gnäll kanske O:-)
Men här är det ju lite mer avslappnat så

Fick för drygt 1,5 veckor sedan (eller nåt) tillbaka min macbook pro penryn från reparation. De bytte hårddisk och logikkort..
Märkte direkt när jag kommit hem att musknappen inte riktigt var som den skulle; den kändes svampig och inte lika mercedes-distinkt som förut.
Och nu har den fastnat helt i sitt nedre läge och reagerar så fort man bara råkar nudda den... Enormt irriterande. Att trycka på den känns ungefär som att trycka på ett bord, den fjädrar inte alls.

Så nu blir det väl till att lämna in den ytterligare en gång...
Detta är min andra mac jag äger och jag har haft problem med bägge.
Den första var en macbook som efter fyra månader fick ett nytt logikkort och efter ytterligare ett halvår fick ett nytt topcase (liknande problem som jag har nu med musknappen). Skumt mönster :/
Men jag skulle inte vilja ha någon annan dator...!

Känns lite pinsamt att behöva kontakta servicen hela tiden. De visste t.o.m. mitt efternamn förra gången jag gick in... ...men det känns inte som man ska behöva leva med en defekt musknapp på en sådan dyr maskin... Ååh mina pc-polare kommer skratta åt mig.. Igen! =P

Har iallafall verkligen insett nu att jag kommer behöva köpa apple care om sju-åtta månader när garantin löper ut.

Tur man har en iPhone att surfa på under tiden Får se det positivt, nu kanske man spenderar "burktiden" utomhus. Mer tid åt kameran

ha det fint!
Andreas
/ Slut på gnälltråd!

Senast redigerat 2008-07-19 03:45

Jag har upptäckt att om jag håller hyfsat hårt på själva musplattan och samtidigt trycker på knappen så klickar den som den skall. Undrar om någon skruv är dåligt spänd....

Trist!

Man läser om medlemmar som har problem med sina datorer men av någon konstig anledning har jag bara råkat ut för ett enda problem på alla mina macar under "modern tid" - en hårddisk i min MacBook Pro kraschade i julas.

Min flickvän hade problem med den klassiska MacBook bildskärmskabeln men det tog bara några timmar att fixa på ett servicecenter.

Av någon anledning har jag en känsla att man ska göra sig av med en "lemon" eller måndagsexemplar. Om den börjar strula så känns det lite som att man ska börja om med en ny fräsch burk

Samma här. Kört Mac stadigt sedan kanske 1990. ALDRIG haft att göra med Servicevekstaden mer än en gång. Fruns lilla vita bärbara, CD'n slutade funka.

Jag tror jag hade ett pajjat minne i en Performa 600 också...

Tycker synd om dem som får citron-lådor.

Jag tror de missat skruva ihop maskinen riktigt. Servicetekniker är inte mer än tårtglada människor .

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-19 10:28

Ett tips kan ju vara att köpa apple care redan nu, det gäller inte från datumet du köpt det, det gäller från datumet du har köpt datorn.

Tråkigt att höra att du haft så mycket problem :/ Själv har jag endast haft problem en gång och det va när el-dosan till min cinema display fick för sig att gå sönder. tog 3v att få en ny! helt stört... (lämnade in den på inlife) och när det dröjde så ringde jag till apple supporten och klagade... så nu sitter jag här med en fungerande ström-dosa och en till fungerande ström-dosa som ligger i garderoben om den första skulle gå sönder

Lider med dig, Andreas. Usch!

Min första Mac, min svarta MacBook, köptes november förra året och har varit inne på service redan. Bara för topcaset, som tur är och nu känns den som en helt ny dator. Fungerar toppen i övrigt (men jag tycker att skärmen är dålig, fast det lär jag väl inte få åtgärdat).

Min MacBook Pro 17 för 26.000 kr från november-07 har tagit semester, lagt av, arbetsvägrar etc. Har lämnat in den på MacForum och vet ännu inte vad det är för fel.

Tror att jag har lite fel-tänk. Trodde att om jag bara köpte ett kraftpaket samt var mycket försiktig och inte laddade ned konstiga program, skulle den hålla i evigheter. Så icke.

Ska köpa AppleCare genom eBay snart så jag slipper oroa mig.
Trist men tycker att Appleprodukterna är fantastiska trots detta.

Men KaRo, allting kan gå sönder om man har otur - även dyra och robusta saker. Det löser sig säkerligen, även om det givetvis suger att vara ifrån den så länge som du tvinga svara.

Otur ? Kanske.

Men jag tycker vi ska ha ett upprop här i 99.se om hur många som egentligen har haft fel på sin MacBook Pro och sedan försöka påverka Apple. Läste alldeles nyss ett inlägg igen = http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/218444-min-macbook-pro-h-nger-sig-korta-stunder.html#post1574045
Jag har haft en HP Compac i 5-6 år som "bara" hade virus två ggr, i övrigt inget fel. Hur kan man tillverka en pryl för 25-30.000 kr som går sönder för rätt många personer? Jag vill ha en säker dator och inte en "primadonna" som inte klarar vanligt hanterande. Är det så (tror ni som varit med ett tag) att det är något fel med de nytillverkade datorerna ?

Kruxet blir ju att det urvalet blir jävligt snedvridet.

Om ni får ihop 10 personer. Visst, men de 1998 st som har fungerande maskiner då? Skall ni bifoga det till Apple med ? Hur skall ni prata med dem.

KLart en pryl för 30 papp kan gå sönder. Fucking jävla rymdfärjan ramlar ju i bitar. Jas-plan dimper i backen och Bilar för miljonen behöver ibland repareras.

Visst, det är synd att din burk är sönder, men överreagerar du inte lite nu?

Vad jämförelsen ens har med det hela att göra fattar jag inte.
Jag har för övrigt en bror som hade en Volvo 240, den var paj ofta.
Den kostade säkert 3 ggr mer än en dator och borde ju max vara sönder 1/3 v den tiden då?

Ska fundera på hur jag ska göra. Visst kan man påverka om man har något som är väl underbyggt. Min fråga nu gällde bara om man borde se om det finns ett mönster att tex nya MBP går sönder ofta. Kanske är det så, kanske är det inte så.

Jag tror Apple märker detta på statisktik på vilka delar som byts ut och på rapporter från sina Servicepartners.

Gråt inte Andreas Th !
Gör så här istället ➽

1
Bevaka tråden