Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har CS vaknat på fel sida idag? :)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple jäklas med iphone-utvecklarna
OS X sårbart för dns-buggen

Två artiklar som är negativa för Apple den enda som har någon bäring är den senare. Men som han som hittade buggen säger i artikeln kan de som kör Bind på OS X patcha själva.

Och klockan är inte ens lunch ännu - hur ska detta gå?

Jag tycker att de har vissa poänger i sin kritik.

App Store
Apple har valt att ha stenhård kontroll på alla program som sprids i stor skala. Den enda sanktionerade möjligheten att dela med sig av program är App Store. Jag tycker att man kan ställa krav på Apple att det fungerar så bra som möjligt för alla parter. Att det kan ta flera veckor för ett uppdatering av ett program att komma igenom kontrollen är riktigt illa.

Då alla program måste gå genom App Store blir det svårt, näst intill omöjligt, att bedriva någon större förhandstestning av ett program. Det gör det extra viktigt att snabbt kunna nå ut med nya uppdateringar i takt med att man får in buggrapporter.

Om Apple vill fortsätta på sin linje tycker jag att de måste göra det mycket bättre. Kontrollen av ett program bör inte ta mer än max ett par timmar från att det skickats in. Dessutom bör de öppna för möjligheten att sprida program utan att gå genom Apple, just för att möjliggöra testning av program innan de släpps i skarp version. Det skulle göra både programmen bättre och gynna utvecklarna.

DNS-buggen
Jag är bara delvis insatt i problemet, men såvitt jag förstått är den ganska allvarlig. Egentligen tycker jag att det kvittar hur få som drabbas, de som drabbas är nog inte mindre intresserade av en uppdatering för det.

Visst har de vissa poänger det säger jag inget om, det är mer Aftonbladet-upplägget som jag vänder mig emot. Kanske var det jag som var extra känsligt i morse eller nåt inte den förhärdade cynikern jag är normalt.

Undrar mest varför inte MacWorld tagit upp det här. De brukar ju vara snabba med att skriva positiva saker om macen, borde väl vara lika snabba när det är något negativt.
Håller med om att det mest luktar lite Aftonblads-"journalistik" över det hela. Men de behöver väl få lite sidvisningar idag kan man tänka.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-07-31 00:18

Argumentet att man inte kan testa programmen innan de släpps via app store är väl inte sant? Utvecklare kan väl testköra appsen. Jag har för mig att det finns något sätt med SDKn att få in programmen i en iPhone utan att gå via app store.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-31 00:32
Ursprungligen av bollman:

Argumentet att man inte kan testa programmen innan de släpps via app store är väl inte sant? Utvecklare kan väl testköra appsen. Jag har för mig att det finns något sätt med SDKn att få in programmen i en iPhone utan att gå via app store.

Ja du kan köra antingen iPhone Simulator i SDK:n eller välja att föra över den direkt till din iPhone och köra den där live.

iPhone Developer Program

1
Bevaka tråden