Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendera subnotebook (Win)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 15:40

Min kollega skall köpa en <2 kg tung laptop som hon skall köra Windows på. Hon kikar på Acer TravelMate 6292 serien. Tycker den ser vettig ut. Tror inte att hon är intresserad av en MacBook, för att behöva installera Windows på den. (Om det inte finns någon som säljer med Windows förinstallerat)

Vad tycks? Är den ett vettigt köp?

För henne är vikt, batteritid och skärm viktiga egenskaper då hon är filmiot!

Vänligen, Ylan

jag är inget tekniskt proffs på detta så du får vänta tills någon kunnig dyker upp....
men en personlig kommentar är; varför välja en "tung, tråkgrå stridsvagn" när man kan få en snyggare och mer lättanvänd Mac ? Blir fortfarande trött när jag ser dessa PC och tänker på vilket krångel jag haft med dom. Men det är jag det...

Varför inte tipsa henne om en MacBook och låta henne kolla på den innan beslutet ska tas ? Risken är förstås att hon fastnar för den då.;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 22:55
Ursprungligen av KaRo:

jag är inget tekniskt proffs på detta så du får vänta tills någon kunnig dyker upp....
men en personlig kommentar är; varför välja en "tung, tråkgrå stridsvagn" när man kan få en snyggare och mer lättanvänd Mac ?

Nu väger ju den hon kikar på 2 kg, och frågan är om den kan kallas "tung, tråkgrå".

Men visst, om hon kan få en mac förinstallerad med Windows, så kanske den är ett alternativ!

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Från ett vettigt dataserviceföretag kan man köpa med Windows installerat och klart.
Vår leverantör förinstallerar vad vi ber om.

Frågan är om de inte tar rejält betalt för servicen, så pass bra att det inte blir så intressant för en privatperson!

Vänligen, Ylan

Från ett vettigt dataserviceföretag kan man köpa med Windows installerat och klart.
Vår leverantör förinstallerar vad vi ber om.

1
Bevaka tråden