Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2.1 Firmware beta på gång

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-18 23:39
Ursprungligen av Zimmerman:

Den slutsatsen är verkligen inte klockren. Det är allmänt bekant att nya OS sonkar ner äldre hårdvara. Om man kör Leopard på en äldre Mac - som var pigg med Tiger - så är det alltså slarvig kod i Leopard?

10.4 var snabbare på äldre maskinvara än både 10.3, 10.2 och 10.1 (10.0 ska vi inte ens tala om) så helt uteslutet är det väl inte...

För övrigt är det ju mest de banala små applikationerna som adressboken och sms som laggar. Super monkey ball rullar på hur fint som helst och det programmet torde kräva mer av hårdvaran än att visa upp och scrolla 60 kontakter.

Och så kan man inte köra program i bakgrunden heller.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 14:13
Ursprungligen av RockyMontana:

Och så kan man inte köra program i bakgrunden heller.

Ja, det står i posten ovanför?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 16:05
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-18 13:08
Ursprungligen av zappee:

Apple ser ut att ha problem.

Ursprungligen av Northwiz:

Apple ser ut att ha problem.

Varför tror du det? Att API:t är indraget för omkonstruktion betyder väl snarare att de fått vederhäftig feedback eller insikter som skickat dem tillbaka till ritbordet.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-09-06 22:15
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Varför tror du det? Att API:t är indraget för omkonstruktion betyder väl snarare att de fått vederhäftig feedback eller insikter som skickat dem tillbaka till ritbordet.

Om de måste tillbaka till ritbordet så har de problem.
Om de väljer att dra tillbaka funktioner så har de problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 17:48
Ursprungligen av Northwiz:

Apple ser ut att ha problem.

Sluta vara så dramatisk. Funktioner försvinner och kommer tillbaka i betor. Inget konstigt med det.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-09-06 22:18
Ursprungligen av acke:

Sluta vara så dramatisk. Funktioner försvinner och kommer tillbaka i betor. Inget konstigt med det.

Apple har problem. Det handlar inte om dramatik utan om ett torrt, sakligt konstaterande. Möjligen har de lärt sig att inte spotta ut halvfärdiga versioner och därför dragit tillbaka funktionen/funktionerna men - oavsett vilket så har Apple problem och de har haft problem ända sedan lanseringen av iPhone 3G.

Vilket inte är detsamma som att de inte kommer att reda ut dem eller att de inte vet vad som ska fixas till eller hur det ska göras.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-06 17:55

Vill dela med mig om lite tankar.

2.0.1 skulle bara ha fixat lite småsaker. 2.0.2 ska endast ha varit för 3G-mottagningen.
Båda de två mini-uppdateringarna har släppts parallellt med att 2.1 byggs, vilket jag tror tyder på att detta var "mer akuta" uppdateringar i väntan på 2.1.
2.1 ska enligt vad jag läst vara en enda stor bugg-patch plus eventuellt push-notification.
En teori från min sida är alltså att Apple nu samlat in crash-rapporter under 1-2 månader för att släppa en ganska stor buggpatch.
Skulle exempelvis Apple ha fixat lagget i 2.0 så har de inte släppt dessa i 2.0.x-uppdateringarna utan kommer i 2.1.

Jag hoppas att jag rätt. Jag upplever många buggar... rörande App Store och laggigt interface, och en stor buggpatch som åtgärdar det mesta krävs för att inte jag och många andra ska tappa förtroende för "it just works"-produkterna.

Eftersom jag väntar ivrigt på 2.1 hoppas jag de släpper den nu på Tisdag efter/under September eventet.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-07 12:01

Men sedan är det skillnad på "lagg" och "lagg".
När jag skriver så är det väl lite segare på att få fram orden än på 1.1.4. Dock fungerar det!
Men har pratat med flera vars iPhone 3G plötsligt börjar lagga så segt så att bokstäverna svarar 1 sekund efter man tryckt på dem... och lösningen är omstart.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-07 12:14
Ursprungligen av soft:

Men sedan är det skillnad på "lagg" och "lagg".
När jag skriver så är det väl lite segare på att få fram orden än på 1.1.4. Dock fungerar det!
Men har pratat med flera vars iPhone 3G plötsligt börjar lagga så segt så att bokstäverna svarar 1 sekund efter man tryckt på dem... och lösningen är omstart.

Det påminner om "Core Shutdown" på Macbook Air :D:D

Ursprungligen av soft:

Men sedan är det skillnad på "lagg" och "lagg".
När jag skriver så är det väl lite segare på att få fram orden än på 1.1.4. Dock fungerar det!
Men har pratat med flera vars iPhone 3G plötsligt börjar lagga så segt så att bokstäverna svarar 1 sekund efter man tryckt på dem... och lösningen är omstart.

Mjo det händer ibland när man skriver sms, för mig är det bara att starta om SMS-programmet. Inte hela telefonen iallafall Hoppas vi slipper detta på tisdag

Får samma problem jag också med sms ibland!

Dock så tycker jag att det är roligt när man inte märker det förens man har skrivit ett par rader, och man kan sitta och titta hur den bygger upp orden lååångt efter att man har tryckt!

Bevaka tråden