Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En tredjedel av alla Vista PC nedgraderade till XP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Citat:

Vista’s death march picked up some pace yesterday, after a metrics researcher revealed that nearly 35 per cent of PCs built to run the Windows operating system have been downgraded to XP.

In a survey of more than 3,000 computers, performance testing software developer Devil Mountain Software estimated that more than one in three new machines had either been downgraded by vendors such as Dell, or by customers once they bought the PC.

Om 35% av köparna nedgraderar till en tidigare version av operativsystemet så har man nog gjort något fel. Tänk om samma sak skulle hända Leopard-användare?

Hela nyheten:
A third of Vista PCs downgraded to XP | Register Hardware

Samtidigt har Microsoft börjat blogga om Windows 7 som är nästa härliga version: Engineering Windows 7 : The Windows 7 Team

Jag tror att Microsoft gjorde fel då de lanserade Vista. De borde ha väntat minst ett år till, kanske rentav ännu längre. För hur mycket vi än vill intala oss annat så är Vista avsevärt bättre idag än vad det var vid tiden då det släpptes. Naturligtvis finns det många andra anledningar att inte köra Vista, men jag tror att fler hade börjat köra det om de skjutit upp lanseringen.

Ursprungligen av Björnström:

Tänk om samma sak skulle hända Leopard-användare?

Nu sätter förvisso övergången från PowerPC en tillfällig käpp i hjulet, men det skulle ändå aldrig hända även utan den. Apple har alltid effektivt avvärjt sådant genom att helt enkelt se till att datorerna inte startar från äldre installationsskivor än de som följde med datorn. Även om du vill nedgradera en ny Mac går det oftast inte.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-08-21 22:11

Min nya jobbdator, en bärbar HP kom nedgraderad default. Uppenbarligen här HP bestämt att sälja nedgraderade datorer till företag fram till 2011. Låter helt vansinnigt i mina öron, då kommer XP vara 10 år! Skulle våra som att sälja datorer med win98 idag...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 22:34

Installerade en bärbar dator förra hösten (åt en god vän till familjen) som kom med Vista, det är bara problem hela tiden med det systemet. Dessutom hade den datortillverkaren lagt in ett flertal egna program som ställde till det än mera.
Det är tur för M$ att dom har stor % av marknaden. Undrar om inte OS 10.0 fungerade bättre än vad Vista gör?

Kör Vista på jobbet och måste säga att jag tycker det fungerar riktigt bra. Har inte haft några problem alls på de tre månader jag haft min nya burk.

Men jag använder ju hellre Mac OS.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-08-22 00:09

Intel verkar inte heller ha några planer på att köra Vista:
Intel vägrar Vista - IDG.se
PC-feber - Intel undviker Vista

1
Bevaka tråden