Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99MacBar/99MacPub i Göteborg 28/11

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur många vill komma till 99MacBar den 28/11?

Förutom mingel, vad skulle ni vilja att vi hade för aktiviteter?

Nya iBooken att klämma på eller annat?

C´mon

[ 17 November 2002, 21:25: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-12 16:17

Någon idé om vart? Skulle gärna komma men önskar något ställe som är lite billigare än Gothia Towers. Har inte särskilt fett med lovor.

Något att klämma på ?
Skulle vara ett par kurviga damer i så fall...

Men visst, jag är inte bokad vad jag vet den 28´e, så jag är på vad som helst i princip...

Det är väl gott nog MEN vad skulle ni vilja ha ut mer av våra träffar?

Förslag önskas!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-12 22:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Det är väl gott nog MEN vad skulle ni vilja ha ut mer av våra träffar?

Förslag önskas!

Har varit på allt för många Adobe-seminerier med ribban "håll ner "kringlan + "C" så kopieras objektet". Det vore kul med lite mer "Hardcore-tips" från programutvecklarna. Tja, det är väl ett exempel?

Lovar att dyka upp om det, som Mattias önskar, inte är för dyrt. Fattig student gör så gott han kan osv. Och en åldersgräns på max. 20 år krävs också >_<

You can call me "Junior".

Mnja... jag skulle nog föredra ifall det var en minimi-åldersgräns och inte tvärt om

Det vore väl bra om det var ett centralt ställe med billig öl och mycket plats och inte helt knökat. Helst ett långbord så att alla kan sitta ner vid samma bord.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Mnja... jag skulle nog föredra ifall det var en minimi-åldersgräns och inte tvärt om

Jojo, men åldergränsen får maximalt vara en 20-årsåldersgräns. Eller menar du att du vill vara utan den enorma tillgång jag utgör?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hedelina:
Jojo, men åldergränsen får maximalt vara en 20-årsåldersgräns. Eller menar du att du vill vara utan den enorma tillgång jag utgör?

Tvärt om... i sann (min) bezerwisser anda så skulle din första tankegång lett till att alla som var över 20 INTE skulle släppas in Roade mig bara åt den tankelapsus du råkade göra... för min del skulle den kunna ligga på 16 år och sedan plocka bort ölen som man senare kan läpja på lokal på stan.

Olle

Men bara hänga öl...var finns uppslagen?

Jag skulle väl kunna tänka mig att fingra på lite nyheter från Apple.

Med initierat snack.

Och Jonaz förslag känns också som en liknande rak puck!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Tvärt om... i sann (min) bezerwisser anda så skulle din första tankegång lett till att alla som var över 20 INTE skulle släppas in

Då är jag med på noterna. Uttryckte mig lite hafsigt vid första tillfället märkte jag vid närmare anblick. Som medlem i herr Ordförandes besserwisserklubb förstår du att det grämer mig (solglasögon, keps och lösskägg imorgon). Hoppas att skammen lägger sig till den 28:e...

Lite UNIX-basics och så skulle uppskattas av undertecknad. Känner att terminalen är spännande, men än så länge avskräcks jag mest av allvaret och håller mig till top och fsck -y.

Det och en ny iPod, tack...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-13 22:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Hur många vill komma till 99MacBar den 28/11?

Förutom mingel, vad skulle ni vilja att vi hade för aktiviteter?

Nya iBooken att klämma på eller annat?

C´mon

Inget hade gjort mig lyckligare än att få provklämma på den nya iBooken, eftersom jag lurar på att köpa en.

/c

  • Oregistrerad
  • 2002-11-14 13:19

Kelly´s på 2:a långgatan är faktiskt inte så dumt. Ölen kostar 25 spänn och jag har sett folk få ihop långbord. Stället har kanske haft lite dåligt rykte förr i tiden men har nu en bra och trevlig blandning av människor. Jag trivs där.

Jag tycker att vi håller oss i city. Får kolla om det finns några barer som kan få ned priserna till önskad nivå.

Lite UNIX-underhållning kan nog ordnas! Återkommer gällande båda punkterna.

¡Maravilloso!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Jag tycker att vi håller oss i city.

Låter nästan som att Göteborgs mest frekventa del för uteliv plötsligt placerats bortåt Fritsla, Bergsjön eller Gråbo. Själv så tycker jag kvarteren vid Linégatan < > 2:a Långgatan är perfekta, ÄVEN fast dom som i mitt fall ligger på *fel* sida stan.

Olle

Vad tror ni om ett vintervitt Marstrand - Grand Hotell till exempel?

Blir det Tenan i Marstrand så kommer jag garanterat... Se det som ett hot.

Om det ska vara på Marstrand finns bara Såsen!

Skämt åsido! I en trång och rökig pub verkar det svårt att utveckla träffarna till något mer än till just ölhäng.

Jag hoppas att vi till nästa gång ska kunna få en kort UNIX-framträde + något mer hårdvaruaktigt att bita i.

Därför vill jag att det ska vara på ett ställe där det finns tillgång till separat lokal intill ett ev. "vattenhål".

Och för egen del har jag mest kontakter bland de större kommersiella bar- och restaurangställena.

Jo det e nog ett vettigt argument så jag böjer mig... har själv inga sådana kontakter i krogsvängen

  • Oregistrerad
  • 2002-11-17 18:58

Förslag:
Jag tycker att vi skall ha en anspråkslös månadspub i ett återkommande trevligt ställe i centrala GBG. Det skall vara spikat att vi alltid träffas låt säga sista onsdagen i månaden. Stället skall vara enkelt men trevligt och priserna skall vara humana. Det skall vara ett ställe där man kan slinka in på efter jobbet/skolan, eller vad man nu håller på med. Inga krav på något, kom bara och ta en öl med oss.

Givetvis så kan man använda sig av "finare" lokaler vid speciella tillfällen. Gothia Towers är ett exempel på en sådan lokal som kan vara lämplig då. Men som "vardagspub" så önskar jag mig något "enklare". Vid produktpresentationer, gäster, med mera är det antagligen lämpligare med lokaler i stil med Gothia Towers?

Vad tycker ni?

Här är lite förslag på ställen:

Bitter (Drink och ölbar, Linnégatan)
The Rover (Stans bästa öl? Andra långgatan)
Restaurang + (Har en trevlig liten bar, Linnégatan)
Gyllene Prag (Dillkött, panerad ost och Tjeckiskt öl samt långbord, Linné/Sveaplan)

Mfl, mfl... Kom med förslag, gärna ställen med långbord.

Övre plan på McDonalds vid Götaplatsen?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Givetvis så kan man använda sig av "finare" lokaler vid speciella tillfällen. Gothia Towers är ett exempel på en sådan lokal som kan vara lämplig då. Men som "vardagspub" så önskar jag mig något "enklare". Vid produktpresentationer, gäster, med mera är det antagligen lämpligare med lokaler i stil med Gothia Towers?

Vad tycker ni?

Bra idé!

Nästa gång är det min förhoppning om att det skulle kunna finnas med lite olika saker att först lyssna till, spana in och sedan ta en öl.

Men drop-in-öl som en anspråklös varannan månadsaktivitet (se nedan) är ditt förslag utmärkt. Då blir mina förslag till den "avspända" lokalen:

Babar
Tvåkanten
Saray
Lilla London

Men jag hoppas att med allas hjälp tillgodose fler av de önskemål som här dryftats.

Dvs den 28/11 skulle kunna se ut så här:

UNIX/terminal - kort intro av en initierad kollega (vilken nivå föredrar ni?).
Icke namngiven produkt/produkter (få se vad Martin B kan hjälpa oss med).
+ kanske något ytterligare.

Jag ska försöka förhandla fram bra ölpriser där vi hamnar.

Eller: hur många är det som _enkom_ vill ha kom-som-du-är-när-du-kan-träffar?

För egen del röstar jag på varvat varannan månad. En gång avspänd-puben a la 99macPub, en gång lite matnyttigt i form av hårdvara med mera a la 99macBar?

Spill era bönor!

[ 17 November 2002, 21:31: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Varannan-vecka-konceptet låter väldigt bra tycker jag. En balans mellan seriositet och trams — det gillar jag.

Varannan månad var det jag menade. Annars blir det i tuffaste laget

Förresten en ny idé: Maila minst två polare/kontakter som arbetar med Mac som INTE är medlem på 99mac.

Vi kan på detta vis värva både medlemmar till 99mac och de gemensamma träffarna.

Jag återkommer gärna med textförslag om någon är intresserad?!

[ 17 November 2002, 21:30: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Oh, jeez. Det var det jag menade också. Nä, varje vecka hade blivit lite väl intensivt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-18 08:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Nästa gång är det min förhoppning om att det skulle kunna finnas med lite olika saker att först lyssna till, spana in och sedan ta en öl.

Men drop-in-öl som en anspråklös varannan månadsaktivitet (se nedan) är ditt förslag utmärkt. Då blir mina förslag till den "avspända" lokalen:

Babar
Tvåkanten
Saray
Lilla London

Dvs den 28/11 skulle kunna se ut så här:

UNIX/terminal - kort intro av en initierad kollega (vilken nivå föredrar ni?).
Icke namngiven produkt/produkter (få se vad Martin B kan hjälpa oss med).
+ kanske något ytterligare.

Jag ska försöka förhandla fram bra ölpriser där vi hamnar.

Eller: hur många är det som _enkom_ vill ha kom-som-du-är-när-du-kan-träffar?

För egen del röstar jag på varvat varannan månad.

Jag tycker varannan månad låter fint och självklart så är jag med den 28/11 om inget kommer ivägen.

/Johan

Kanske kan vi på träffen få höra lite om SVT´s trevande försök också som gick av stapeln idag. Teknik etc?

Olle?

[ 18 November 2002, 20:24: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Bevaka tråden