Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det bra mjukvaru-SIP-telefon till Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Känner nån till en bra ip-telefoni programvara som stöder valfri SIP tjänst? (freespeech.co.uk i mitt fall). Än så länge är det bästa jag hittat X-Lite vilket är skräp. Vore speciellt kul om man kunde hitta en mjukvara som är har mac "look and feel" och integrar med address book etc.

Jag kör just nu med WengoPhone som funkar med valfri SIP-tjänst. Mjukvaran är rätt omogen, men jag har inte hittat någon bättre. http://openwengo.com/

Jag är inte helt nöjd, men den är bättre än X-Lite.

http://smpl.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-31 13:32

Jag läser på nätet om fler alternativ...

Fring... fring ? Make free mobile calls, IM with Skype, MSN Messenger, ICQ, Google Talk™, SIP & Twitter, AIM® & Yahoo!™
Gizmo... Gizmo5 Mobile

Väldigt nyfiken på om någon hittat en bra lösning.
Eller är det Skype man ska satsa på ändå?

Erfarenheter med en trådlös telefon kopplad till mac:en vore trevligt att höra om dessutom.

/Lars

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-31 13:42

Finns en som ser ut som iPhone, kommer inte ihåg namnet men har blivit rekommenderad den istf X-Lite

  • Oregistrerad
  • 2008-08-31 21:22

x-lite är nog den bästa, finns för alla os typ

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-31 21:49

Vilket som är bäst beror ju lite på vart man vill ringa. Jag har skype t ex och för 45,90kr per månad får jag paketet som heter "Unlimited Mexico" och får 10,000 minuter att ringa för till fasta telefoner inom vissa områden i Mexiko. Finns för hela världen. Det som kostar med skype är när man ringer till mobiltelefoner.

Det jag gillar är att mitt mobilnummer visas i nummerpresentatörer när jag ringer.

Här kan du se lite vad dom har för abbonemang:
Unlimited calls to landlines – any time, day or night.

  • Medlem
  • Mariestad
  • 2010-03-14 20:54

Jag har lite problem att använda X-Lite. När jag ringer med den så bryts samtalet efter typ 15-20 sek. Sen måste jag ringa om igen, och det blir samma sak att det bryts efter 15-20 sek. Är det någon här som kan hjälpa mig med detta delikata problem. Jag är ny MAC användare. Tacksm för hjälp.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-14 22:34

det finns en riktigt fin som heter Telephone! sjukt slimmad och integrerar med adressboken.

telephone - Project Hosting on Google Code

Använde den på jobbet tidigare, funkade kanon!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-18 02:12
Ursprungligen av krox:

det finns en riktigt fin som heter Telephone! sjukt slimmad och integrerar med adressboken.

telephone - Project Hosting on Google Code

Använde den på jobbet tidigare, funkade kanon!

+1

Använde mig av denna klient när jag satte upp en SIP-server som ett litet projekt. Aldrig något strul och riktigt snyggt.

Counterpath, som gör X-lite, har släppt deras lite profsigare klient Bria för Mac ganska nyligen. Den har dessutom stöd för video över SIP i någon slags HD (X-lite är ju väldigt begränsad upplösningsmässigt). Kostar typ 50 USD. Jag ska snart köpa en både för Windows och Mac och kan kanske berätta mer då.
CounterPath Corporation | Home

1
Bevaka tråden