Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå 1 oktober

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad säger ni, är det inte dags för höstens macpub för oss Umeåbor? Apple har ju precis i dag släppt lite nya produkter, det kanske finns någon som till en eventuell träff kan visa upp något från dagens skörd från Infinite Loop.

Vi vill väl inte att de lite mer söderut som tror att de är Norrlands huvudstad ska ta över stafettpinnen som så säkert hör hemma här i norr.

På vårt stamställe även denna gång? Kom med förslag på dagar.

Edit:

Den 1 oktober på Rött från kl. 18.00, vi får hoppas att "vårt" bord är ledigt. Annars kanske vi får reservera det.

Deltagarlista än så länge:

  • Mikael E

  • Adrian B (Med giltiga skäl för eventuell frånvaro)

  • Lufra

  • niklasr

  • gnuek

  • Johan S

  • MatsOlov

  • staed

  • Marcus K

  • Narogh

  • thor

Kan någon moderator ändra rubriken och lägga till datum?

Senast redigerat 2008-09-18 10:24

Jo, det börjar bli dags, vi missade ju klassiska sommarpuben på O'Learys i år.

Vi behöver några veckors förvarning för att få ihop folk tror jag. Och det brukar passa bäst med tisdagar, onsdagar eller torsdagar har jag för mig.

Så vecka 39 (23-25 september), vecka 40 (30 september-2 oktober) eller vecka 41 (7-9 oktober) kanske skulle passa?

  • Medlem
  • 2008-09-10 00:57

Men bra! Endast fortsatt möda låter udda vanor fortleva! Jag skulle vilja satsa på oktober, för september verkar helt knaselibrak.

Jag tycker också att oktober låter som en bra månad att köra på!

Niklas

Sign me upp!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-10 11:34

Jag är med. sep eller okt spelar ingen roll.

Av inläggen hittills verkar oktober vara att föredra. Vi kanske skulle säga onsdag den 1 oktober på Rött med start 18.00 för de som tänker äta och för övriga bara och dyka upp under kvällen. Några andra förslag innan vi spikar datum?

Äntligen!

Klart man är på!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-10 13:23

Jag har missat alla mac-pubar hittills. Hoppas att jag kan medverka denna gång. 1:a oktober kan jag i alla fall.

För mig passar den 1 oktober ungefär lika bra eller dåligt som andra datum kring den tiden (eftersom vi väntar tillökning ungefär då). Så jag kan ge ett solitt "kanske" som svar på vilket datum ni än föreslår

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-10 16:31

Vi får väl ladda upp med cigarrer, utifall att

  • Medlem
  • 2008-09-10 16:52

Men så king. Om inget kommer i vägen, ses vi där och då!

Låter som vi kan spika ett datum då, om ingen har något emot valet av dag. Den 1 oktober på Rött från kl. 18.00 Tror inte vi behöver kolla upp vem och vilka som ska äta, alltid är det någon som ska det.

Uppdaterar första inlägget med info.

1 oktober passar utmärkt. Jag kommer.

Tackar!
Jag har uppdaterat första inlägget. Får väl se det som mitt ansvar och hålla listan up to date, om ingen annan verkligen känner att de vill.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-11 20:28

Jag ser ut att kunna närvara åxå.

  • Medlem
  • 2008-09-12 07:49

Det här blir finfint.

Haha!

Ursprungligen av Mikael E:
  • Adrian B (Med giltiga skäl för eventuell frånvaro)

"giltiga skäl". Fick lite lågstadievibbar med "lapp från mamma"-känsla.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 12:31

Eftersom jag emigrerat till det svarta ölets hemland så uteblir jag med "giltiga skäl". Jag kan fixa en lapp från morsan om ni vill

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 12:31

Mamma-känsla, det stämmer väl även i detta fall

Ursprungligen av rhesus:

Eftersom jag emigrerat till det svarta ölets hemland så uteblir jag med "giltiga skäl". Jag kan fixa en lapp från morsan om ni vill

Var i Enland är du?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 13:12
Ursprungligen av MatsOlov:

Mamma-känsla, det stämmer väl även i detta fall

Var i Enland är du?

Tur att inte mina kolleger hör dig... Jag är på Irland, i Dublin närmare bestämt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 13:23
Ursprungligen av rhesus:

Tur att inte mina kolleger hör dig... Jag är på Irland, i Dublin närmare bestämt.

Förstod det Ville bara kolla om du hade koll på att det svarta ölet faktiskt kommer från London Har varit i Irland och Dublin en gång, 1979, var väldigt efter där då, hästkärror användes fortfarande tom i Dublin.

wiki: ... The beer is based on the porter style that originated in London in the early 18th century.

Lite Besserwisser. Wiskey kommer ursprungligen från Irland och inte Skottland

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 14:24
Ursprungligen av MatsOlov:

Förstod det Ville bara kolla om du hade koll på att det svarta ölet faktiskt kommer från London Har varit i Irland och Dublin en gång, 1979, var väldigt efter där då, hästkärror användes fortfarande tom i Dublin.

wiki: ... The beer is based on the porter style that originated in London in the early 18th century.

Lite Besserwisser. Wiskey kommer ursprungligen från Irland och inte Skottland

Visst, det kommer därifrån men det är Irländarna som dricker det i kopiösa mängder. En av mina kollegor sa på fullaste allvar att Guinness rinner ner så lätt att han måste bromsa med en budweiser då och då

Några hästkärror syns inte till, däremot kan man se en och annan rätt sjabbig byggnad som de inte hunnit knacka ned och ersätta med en kub i glas och stål.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-09-18 08:47

sign me up!

1a Oktober.. Detta är samma datum som ja får 100mbit hemma! Det är ett tecken från gud!! Praise teh L0rd.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-18 11:29

Själv väntar jag på uppgradering till Gigabit

Gigabit är överskattat

  • Medlem
  • 2008-09-19 08:20

Semaforer är det enda coola telekomverktyget

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-09-20 11:44
Ursprungligen av lufra:

Semaforer är det enda coola telekomverktyget

Låter som du får hålla en redogörelse i ämnet för oss ynglingar som missade den eran

Semafor (kommunikation - Wikipedia, den fria encyklopedin)

Kan nog ta ett tag att uppdatera till 10.5.5 med den tekniken..

Bevaka tråden