Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Daylite eller annat program

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har 4 dagar kvar av min testperiod av Daylite 3.7.
Tycker det verkar vara ett kompetent program som borde kunna hjäpa till att organisera mig ännu bättre. Finns det några som använder programmet eller känner till något annat alternativ.

Gillar integreringen med Mail & iCal. Har inte fått brevmallskoppling med Word 08 att fungera och inte heller att exportera sina "estimates" till filmaker.

Ser fram mot att höra era synpunkter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 21:12

Daylite är grymt, men det kräver ganska mycket tid och underhåll för att det ska vara up2date hela tiden, vi testade men tyckte att det var för mycket rodd,, hade inte tiden att lära oss det helt, ska väl ge det en ny chans.. Finns väl lite enklare program som kan mycket ändå, tex Bento http://www.filemaker.se/products/bento/your_way.html eller
Things http://www.culturedcode.com/things/

Sedan så kör vi våra fakturor genom Invoice2 som är ett enkelt faktureringsprogram,, lite som billings fast lite lättare. http://www.kedisoft.com/

Contactizer kan vara ett alternativ.
Finns även Soho Organizer, som dock har lite annan profil och är mer av informationshanterare med kalender.
Chandler är ett gratisprogram, men syncar tyvärr dåligt med Macens inbyggda program - den kör mer sitt eget. (ok, man kan importa iCal kalendrar, men funktionaliteten är så där). Chandler är främst en e-mail klient och kalender med planeringslistor.
Nu finns ju detta redan i Macen, (Adressboken, Mail och iCal) men Chandler har mer avancerad funktionalitet, allt samlat på ett ställe liksom istället för i flera program... (synd bara på syncningen).

För lite enklare behov så testar jag nu några olika program från Jumsoft.
Gemensamt för dem alla är att de har en snygg, ren och macig användarmiljö.
Jumsoft erbjuder inte ett integrerat program, utan det är olika program som man får "baka ihop" beroende på ens behov.

Operation - detta är projekthanteringsprogrammet. Där man samlar all information om projektet, start och slutdatum, vem som gör vad och så vidare, historiken för projektet.

Relationship - detta är CRM-programmet. Alltså Customer Relation Management, ett kund och klienthanteringsprogram. E-mail, adressböcker, kontaktuppgifter, kalenderfunktion.

Process - detta är research och idéprogrammet, en "outliner".

Och så finns det även ett faktureringsprogram - Money.

Alla dessa syncar med Macens program som Adressboken och iCal.

Jag tycker de tre ovanstående kunde vara i ett och samma program...
Men funktionsmässigt så är de bra och varje program kostar bara typ en 30 - 40 USD.
Dock, det blir ju en hel del om man köper alla program och då kommer man upp i samma summor som de större helintegrerade programmen kostar...

1
Bevaka tråden