Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac-efterjobbet-pub?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-17 00:30

La Barca verkade vara ett hyffsat avslappnat kvartershak. Vad sägs om att vi försöker ha en sådan här 99mac-pub varje vecka där? Man behöver ju inte sitta i 4 timmar som vi gjorde ikväll. Om man har tid går man dit, träffas och snackar lite skit en stund innan man fortsätter hem. Jag kan tänka mig måndag (för att man behöver komma igång inför veckan) eller onsdag (lillelördag )
Så blir det liksom lättare att träffa alla 99maccare än att synkronisera allas kalendrar (för vi vill ju inte behöva köra Exchangeserver bara för att kunna dricka öl...)

Tanken är god men med tanke på att vi trots inte är så många (än) är risken att vi sänker kvaliten på de möten vi har då uppslutningen kan bli dålig ibland pga jobb, semester etc vilket leder in i en ond spiral med färre och färre deltagare. Men visst kör i vind vi kan köra några after-work blandat med mer seriösa möten. (vad nu det skall vara)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-17 00:56

Jag tänkte detta som mer avslappnad variant. Att man kan passera La Barca på vägen hem vissa dagar och se om det "händer" nått, annars skita i det. Mest för att man skulle kunna träffa lite fler 99maccar utan att man blir hindrad av t.ex. sjukdomar (som PJW) eller så. Vi skulle kunna prva med en Lunda-variant. Jag skulle kunna öppna instens dörrar en helgdag eller vardagkväll så skulle vi kunna ta det lite mer "officielt".

1
Bevaka tråden