Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Viktig 99mac-pub i April!

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-09 19:37

Hellojsan!

Jag har pratat med Martin Björnström och Martin Belak och undrat om inte de kunde besöka den glada södern vid nästa 99mac-pub. De har än så länge uttalat sig lätt positiva. För att göra saker enklare vad gäller planering tänker jag därför försöka med ett datum redan nu, ifall de måste boka biljetter eller ställa in dejter eller nått.

Alltså:

Vad tror ni om torsdagen den 17/4?
På samma ställe, eller ska vi byta? Jag har iofs inget emot La Barca mer än att nätaccessen är synnerligen begränsad.

Om vi byter till Bishops Arms kostar ölen något mer (men det finns mer att välja på) samt att vi kan dela på ett dygnsabb på HomeRun så vi alla kan surfa trådlöst under pubben.

Låter kul med ett nytt ställe.
Datumet är väl inte heller något krux för min del.
Skulle dock vilja slå ett slag för möjligheten att ta en fre, lör vid något tillfälle. (läs:bowling, pilsner, GT?)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-09 23:05

Hehe! Inte mig emot. Fredagar är mysiga. Jag tänkte släpa Martinarna till København också. Åtminstone Belak hade ju aldrig varit där. En tur på broen och lite pilsner vid Kongens, eller ännu hllre i Dragør (lättare att parkera) står väl på dagordningen. Liksom en middag på Möllan.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: bollman:
Om vi byter till Bishops Arms kostar ölen något mer (men det finns mer att välja på) samt att vi kan dela på ett dygnsabb på HomeRun så vi alla kan surfa trådlöst under pubben.

Jag tycker att öl-utbudet på Bishops Arms klart motiverar det högre priset. Lite ombyte skadar ju inte heller
Kan dock inte den 17/4 (det är väl påsk-veckan?) men veckan efter är jag nog hemma igen från fjälltrakterna.

Bishop´s Arms är trevligt. Både i Lund och Malmö. Nackdelen är att det kan bli trångt om utrymmet, speciellt om det kommer celebert besök från serverhallen i huvudstaden (den svenska då alltså, här heter ju huvudstaden København...

). Eller är det så att jag har missat något hemligt krypin på BA där man kan gömma undan 10+ Macnördar med utrustning?

För övrigt är den 17/4 (skärtorsdagen) en dålig dag för mig. Inte för att jag har varit med på tillräckligt många träffar för att uttala mig, men ändå...

/Göran

BA här i Malmö är ju inte sådär alldeles litet. Uppdelat på två rum, varav det bakre är större, så du kanske har missat det. Borde nog kunna hysa en större samling macare.
Annars var ju la Barca inte alls dumt, men som sagt lite skralt med ölen.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-10 07:51

Sorry!
Jag var inte medveten om att det var påsk i den veckan...kanske det var därför det var så tomt i den helgen i kalendern...

Jaja. Om vi backar en vecka? 13/4? Vad tror ni om det?
Anledningen till att jäg väljer torsdagar var att jag har för mig det fanns ett gäng som inte kunde på fredagar, och för de med "flexibel" arbetstid kan man alltid ta ledigt på fredagar ifall det skulle bli blött...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-10 16:37

trettonde låter bra.

Edit: förutsatte att det var en torsdag

[ 10. mars 2003, 17:44: Meddelandet ändrat av: JohanK ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: bollman:
Jaja. Om vi backar en vecka? 13/4? Vad tror ni om det?
Anledningen till att jag väljer torsdagar...

Om det tror vi att den 13/4 är en söndag :rolleyes: .. Backar du en vecka från ursprungsplanen blir det torsdagen den 10/4 och ja, det passar bättre!

/Göran

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-10 17:30

Ähum, jag och kalendrar..

10/4 låter _mycket_ bättre!

  • Oregistrerad
  • 2003-03-10 18:37

Roligare med helger än torsdagar tycker jag.

Njae - då är det så mkt annat... Barca var schysst fast det kan ju vara kul att ha uppkoppling (undrar vad stackaren med öppet airportnätverk tycker om att tio+ macare börjar toksurfa helt plötslig...?

)

Nu är ju Zorba inte Malmös roligaste ställe, men om vi parkerar oss där kanske jag och Bollman kan försöka få våra ap-nät att nå dit. Nån form av riktad antenn kanske.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-11 13:05

Tja, jag har ju en fet antenn numera och ser ju Zorba från fönstret så det borde gå... Jag kan gå dit och äta (för att testa )

Jag kan hänga på och ta en pils, i testsyfte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-11 15:36

Funderar på att lotta ut en väldigt fin Apple-poster på nästa Pub, "10 goda själ att byta till Mac"
:rolleyes:

  • Avstängd
  • 2003-03-13 18:50

Vi som bor på Östra sida och behöver hotellrum (om man skall prova pilsnerdrickat) tycker att fredag eller lördag är bra för då är rummen billigare.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: bollman:
Ähum, jag och kalendrar..

10/4 låter _mycket_ bättre!

Ho hum - hade varit kul att vara med på en pub (inget WLAN i min maskin tyvärr).

10/4 helt OK med mig.

Micke

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-21 15:27

Har ni inte tidigare snackat om den 17/4? det är ett datum som skulle passa mig. Den 10/4 kan inte jag, men det är ju underordnat gruppen s.a.s. Varför inte träffas vid en falafelvagn?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-21 16:39

den sjuttonde är vad jag hörde igår.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-21 19:57

VA? Nänä, 10/4 är det som är ordet just nu. 17:e är ju en helgdag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-22 10:34
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: bollman:
VA? Nänä, 10/4 är det som är ordet just nu. 17:e är ju en helgdag.

Så vad det ja..

  • Avstängd
  • 2003-03-22 18:42

Skyll er själva Jag fyller år några dar innan å nä jaaa fåå fylla dåå fåå dae e anna osso fylla .

Många e-dom

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 02:38

Jag är på. OM någon påminner mig i tid

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 02:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Bishop´s Arms är trevligt. Både i Lund och Malmö. Nackdelen är att det kan bli trångt om utrymmet, speciellt om det kommer celebert besök från serverhallen i huvudstaden (den svenska då alltså, här heter ju huvudstaden København...

). Eller är det så att jag har missat något hemligt krypin på BA där man kan gömma undan 10+ Macnördar med utrustning?

För övrigt är den 17/4 (skärtorsdagen) en dålig dag för mig. Inte för att jag har varit med på tillräckligt många träffar för att uttala mig, men ändå...

/Göran

Annars finns ju Bishop´s arms i Helsingborg (nära för mig ;)..

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-31 18:40

Varken Belak eller Björnström kan 10/4 längre och inte jag heller, jag ska till Trelleborg och spela.

I övrigt: tebax från semester, men fortfarande lika less på datorer...

  • Oregistrerad
  • 2003-03-31 19:18

jag kan när som, vad säga om att alla som inte kan det datum som det är sagt föreslår ett nytt.

När som går bra, förutom påskhelgen.

Ciryon

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-31 22:32

Onsdag 9/4 funkar, men om det skall vara torsdag får det nog vänta tills efter påsk.
April är en upptagen månad.

När är påsk? Är det något jag inte bryr mig om så är det påsk så gärna då

Annars kan jag inte den 14:e och de närmaste dagarna precis efteråt - måste till småland...

Bevaka tråden