Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini-PUB ikväll!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-13 14:10

Hallå!
ohennig och jag ska testa nätverkskraften på Zorbas ikväll, de som känner för att "joina" är ju välkommna! När? 19? ohennig?

19 låter väl utmärkt. Fick ett halvt ja från scooterbabe också. Scooter?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-13 18:22

Som sagt, jag piper på ohennig när jag är klar.
De som vill hänga med kan ju pipa på sonestad via iChat (AIM-konto)

Förfärligt vad länge du äter. Klockan är långt efter 19.

Nå? blev det något?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-14 00:38

You bet your white shiny ass!

ohennig är glad för sin nya 12"PB

Kvällens mini-pub:
bollman, ohennig, scooterbabe, JohanK och ohennigs sambo (inte 99mac-medlem) Emma

Alltsammans skedde på Zorbas, en restaurang på AirPort-avstånd från min lägenhet. Vi kunde surfa på mitt BBB-nät. Fantastiskt! 300k/sekund samtidigt som man avnjuter en Kilkenny!

[ 14. mars 2003, 00:58: Meddelandet ändrat av: bollman ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: bollman:
Vi kunde surfa på mitt BBB-nät. Fantastiskt! 300k/sekund samtidigt som man avnjuter en Kilkenny!

Ehrrmmm... Sanning med modifikation när man har TiBook... Pendlade mellan att vara uppkopplad till 50% och inte alls...

Fy bubblan.(vill också)
Men jag har haft jobba-sent-tråkig-hemma-pub, så det så!
Ser fram mot nya pilsner, ha det gott.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-14 07:34

Det är så man längtar him ti Malme

Ah gytt! Ylan

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: scooterbabe:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: bollman:
Vi kunde surfa på mitt BBB-nät. Fantastiskt! 300k/sekund samtidigt som man avnjuter en Kilkenny!

Ehrrmmm... Sanning med modifikation när man har TiBook... Pendlade mellan att vara uppkopplad till 50% och inte alls...

Det är väl bara att lösa genom att stoppa en kabel mellan en dator med bra mottagning och en annan dator som får vara lokal accesspunkt. Då får alla bra mottagning, även vi med TiBooks.

Ciryon

Jo? det var så JohanK fick uppkoppling utan airportkort med den enda nätverkssladden vi hade med oss... Fan att man inte hann fram innan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-15 17:25
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: scooterbabe:
Jo? det var så JohanK fick uppkoppling utan airportkort med den enda nätverkssladden vi hade med oss... Fan att man inte hann fram innan

Var min sladd

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: scooterbabe:
Jo? det var så JohanK fick uppkoppling utan airportkort med den enda nätverkssladden vi hade med oss... Fan att man inte hann fram innan

Sån tid som det tog att övertyga dig om att komma...

Nåväl, nu vet vi ju att TiBookarna inte får tillräckligt bra kontakt med Bollmans nät, samt att det funkar att dela från de andra "böckerna" bara man kör med Brickhouse, eller dylikt program där man själv får bestämma vilket subnät man ska slanga vidare.

1
Bevaka tråden