Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac i Malmö

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har saknar aktiv representation i form Mac Guru:s i Skåne - så det här är ju ett lysande tillfälle att synas lite extra och bli befordrad!

Medlemmar som ställer upp och hjälper till med arrangemangen sökes!

Kom med tips och förslag till en Malmö aktivitet, vi söker en lokal för 30 personer som har tillgång till bredband (så att vi kan sätta upp en airport) och ett mindre festrum för presentationer.

Önskar jag hade mer tid! Men jag kommer gärna på eventuell träff.

Ciryon

[ 24 Oktober 2002, 22:05: Meddelandet ändrat av: ciryon ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-15 13:02

Slagthuset kommer jag och tänka på rent spontant...

Guru låter som en tung roll...

Börshuset har också mindre lokaler man kan hyra.

Vad är det för typ av arrangemang du tänkt dig?

Det vore trevligt med lite Mac aktiviteter i Malmö.

Se till att bjuda in folk till träffen då. Det borde finnas massor av Macanvändare i Malmö/Lund området. Eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-17 00:24

Jag har (läses: min sambo har) lite försäkningar i MKB och annat smått o gott. Lokal borde inte vara något problem om det avges god tid för planering. Det här ser vi till att fixa!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-10-17 22:21

Är detta att räkna som kommersiellt egentligen?
Annars kan jag nog ordna till det på universitetet i Lund. Där finns ju onekligen bredband. Airport finns redan på "min" institution iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-18 00:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bollman:
Är detta att räkna som kommersiellt egentligen?
Annars kan jag nog ordna till det på universitetet i Lund. Där finns ju onekligen bredband. Airport finns redan på "min" institution iaf.

Ingen dum idé! Kommersiellt är det väl knappast.

Edit: Alla dessa stavfel...

[ 18 Oktober 2002, 00:21: Meddelandet ändrat av: PJW ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-22 02:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Kom med tips och förslag till en Malmö aktivitet, vi söker en lokal för 30 personer som har tillgång till bredband (så att vi kan sätta upp en airport) och ett mindre festrum för presentationer.

Jag är inte bekant med hur 99mac finansierar sina utlägg. Så jag frågar, får en lokal kosta något och hur mycket isåfall?

Vad krävs av arrangörerna?

/ Terhi

  • Medlem
  • 2002-10-23 20:40

Ohh, sounds like alot of fun!... Jag ställer gärna upp och hjälper till med något på plats. Lokal kan jag dock inte fixa...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-25 14:40

Vi borde ha en sponsor för arrangemanget. Ringde runt och höll på att trilla av stolen då jag kollade priser för lokal...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-25 14:53

Det här med lokal ska jag också kolla upp! Vad krävs av lokalen rent konkret (bredband - javisst! toaletter? Stolar? Fönster? Golv...).

1
Bevaka tråden