Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soppa

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2003-03-20 13:39

Ny krog i Köpenhamn

  • Avstängd
  • 2003-03-20 13:40

Länken såklart.:http://www.suppeinstituttet.dk/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-20 21:18

De har ju snott min idé!!! Jag har haft tankarna på att öppna ett soppkök på Möllevången i flera år. Folk är förbenat trötta på all kebab och falafel så det vore ett gångbart alternativ.

  • Medlem
  • 2003-03-20 22:46
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: PJW:
De har ju snott min idé!!! Jag har haft tankarna på att öppna ett soppkök på Möllevången i flera år. Folk är förbenat trötta på all kebab och falafel så det vore ett gångbart alternativ.

Gör det. Soppa är gott och det är inte nära till København. Jag hade blivit stammis direkt.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: PJW:
De har ju snott min idé!!! Jag har haft tankarna på att öppna ett soppkök på Möllevången i flera år. Folk är förbenat trötta på all kebab och falafel så det vore ett gångbart alternativ.

Jag ÄÄÄÄÄLskar falafel och bor på möllan

  • Medlem
  • 2003-03-21 00:15
Citat:

citera:Jag ÄÄÄÄÄLskar falafel och bor på möllan

Jag har nog förätit mig lite på det. Men visst slinker det ner någon i veckan. Falafel med fetaost är faktiskt en hit (undrar vad de kommer på härnäst).

Bästa falafeln?:
Fram till ägarbytet hade jag nog sagt vagnen på lekplatsen vid Ystadsgatan (dessutom föredömligt nära min ytterdörr).

Nu brukar jag alternera mellan No 1 och Falafelmästaren, men är inte riktigt nöjd. Jag fick en mycket smarrig på Värnhemstorget, men det är ju helt fel sida av stan. Tips mottages gärna.

Så ligger det till go vänner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-21 01:28

Jag har inget emot falafel och prisar verkligen vagnen på Ystadsgatan. Gillar också fetaostvarianten på Falafel No 1 (Bergsgatan vid Resturang Möllan) och håller vagnen på Norra Grängesbergsgatan högst (nära vår replokal) där man får oliver i brödet. Dock tycker jag matutbudet är enformigt och ser soppa som ett alternativ. Jag drömmer vidare om mitt kök.

  • Avstängd
  • 2003-03-21 06:57

1978 ville jag öppna serveringen "Djävla soppa" på Centralen i Stockholm men Trafikrestauranger öppnade kafé med plastmackor istället.
Jag brukar köra barnen till Bryggeriet i Malmö (En av Europas största skateboardhallar.)Rullbräda på svenska. Där finns en kebabvagn med bra Falafel för 15 spänn.
NO1 vid Tropikhuset är också helt OK.
Här på Österlen finns ingen bra kebabkiosk och de som finns är dyra.
Men stekt sill har vi.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-21 08:19

Greken håller ju till i saluhallen!
Har inte varit där och hälsat på än, man i Lund är han ju en institution. Faki - linssoppan!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: apu:
Bästa falafeln?:
Fram till ägarbytet hade jag nog sagt vagnen på lekplatsen vid Ystadsgatan (dessutom föredömligt nära min ytterdörr).

Jag tycker helt klart att de fortfarande är bäst - helt underbara såser och bullarna smakar lite hemlagade!

No 1:s fetafalafel har jag börjat föräta mig på vid det här laget, men de är underbara också. Synd bara att de har så "jiddrig" personal... Sen finns det ett falafelställe preces mellan rimi och möllevångstorget, på vänster sida om man går från möllan, med konstig blå belysning men som har en helt underbar arabisk sallad jag aldrig kommer ihåg namnet på men som är extremt fint hackad och väl värd de extra kronor man får lägga på. Tidigare fanns det en schysst bod ute på rosengård, i princip under en viadukt, som var outstanding as well

Mycket falafel-teori här

Tack för tipsen scooterbabe. Gick genast och handlade fetafalafel. Mumsar nu.

Bollman hälsar nog också på en liten hörna.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Sailormoon:
Tack för tipsen scooterbabe. Gick genast och handlade fetafalafel. Mumsar nu.

Bollman hälsar nog också på en liten hörna.

Hoppas det var Boden på ystadgatan ni besökte... "Sailormoon" - är det ett misstag att utläsa "Lotta" ur det?

  • Avstängd
  • 2003-03-22 21:22

Kan ni inte länka ut till Byen. Den som levererar oss Fetafalafel 5 portioner på Östra Sidan.

Så bjudar jag

Himmajord lunch hemma hos jag eller på krogen om den är öppen. Plus espresso.
Eller så åker vi till Sillariket Simrishamn.

  • Avstängd
  • 2003-03-22 21:34

PS. Tar ni med sushi eller sashimi Fredgkväll så blir det plus. Sen kan vi ta traktorn ut till Dartlokalen å kasta pilsner. Radiolänk finns Teleservice Sjöbo Sponsrar nog Häpp.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-22 21:53

Oj, det verkar vara feteröj i busken. Skåne-Tranås är en favorit. Jag tror vi måste förlägga en pub dit...

Frågan är om vi måste ha skarvsladd med internet med oss? Jag vet inte om jag har någon som räcker ändå från Malmö...

Citat:

citera: Hoppas det var Boden på ystadgatan ni besökte... "Sailormoon" - är det ett misstag att utläsa "Lotta" ur det?
 

På a svarar vi: Nä, Falafel no 1, fetafalafel därifrån skulle det vara sa han här brevid.

På b svarar vi: Man kan nog göra det ja. *Flinar*

  • Avstängd
  • 2003-03-22 23:14

>bollman kontakta Rolle Ekström Mac Sverige.
som bor 1 km från Jag. Han har radiofetband som jag oxå tänker skaffa snart. Antennen sitter mitt i byn. Kanske man kan snåla på på antennen .

1
Bevaka tråden