Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skyways Unlimited?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här som skaffat sig ett Skyways Unlimited (årskort på Skyways)? Jag behöver ett men är bekymrad över Skyways neddragningar och det allmänt negativa ekonomiska läget i Sverige och världen. De har sagt upp de flesta av sina piloter, kommer företaget finnas kvar eller är de på väg bort?

I deras köpeavtal står att de inte behöver betala tillbaka något om de går åt skogen, och det känns lite tungt för en småföretagare som jag är.

Någon som har någon bra info att dela med sig av?

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-10-09 15:29

Just det, det är ju en av sakerna som gör att det känns lite tveksamt. Jag har pratat med dem efter att det där blev officiellt och de menar att det inte påverkar deras linjeflygningar. Men det ju förstås ett intäktsbortfall, och man kan ju spekulera i hur det kan påverka resten av företaget...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-09 21:49

Skyways verkar ha det väldigt svårt att få det att gå ihop nu, om jag vore du så hade jag väntat ett tag till för att se vem som tar över linjen/linjerna du åker. Jag hade inte vågat chansa på att Skyways behåller dom.

Det lutar lite åt det hållet, känns ju inget vidare om man skulle kasta den typen av summor rätt i sjön!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-10 09:00

Vilka rutter ät behovet - kan du lösa det med en annan aktör?

/Tangen

Rutterna har inga alternativ, it's Skyways or the highways Men, jag har fått fler svar från dem och de verkar garantera återbetalning om det skulle bli några förändringar. Förändringar andra än konkurs då pengarna förstås går till staten. Ska fundera lite över helgen och se om någon mer info kommer, om inte så måste jag beställa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-10 09:57

å fan, då kan jag inte råda - risky måste jag säga i alla fall.

/Tangen

Jo, det är ett bra råd, att det är risky. Får en att fundera både en och två gånger. Det är ju f-n att hela världen måste gå i konkurs precis när man ska bestämma sig för såna här saker. Måste nog till bolaget och hämta fler råd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-10 10:35

Det är verkligen "hela havet stormar"

1
Bevaka tråden