Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder ni iChat, folk?

Jag finns på [email protected] i alla fall!

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-02-07 20:34

jo iChat kör man fast har redan dig på min lista , se highsoftware alltså aim konto

Jepp men jag har bara använt det ett par gånger, sist igår och då fick jag ett vredesutbrott och stängde av hela datorn.
Jag fattade inte det hela och hade noll tålamod att försöka fatta.
Ingen kunde hjälpa mig just då så jag blidde superarg (Svor riktigt fult åt Apple - kan man tänka sig!)

PS: En dålig dag ba.

/G

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Jepp men jag har bara använt det ett par gånger, sist igår och då fick jag ett vredesutbrott och stängde av hela datorn.
Jag fattade inte det hela och hade noll tålamod att försöka fatta.
Ingen kunde hjälpa mig just då så jag blidde superarg (Svor riktigt fult åt Apple - kan man tänka sig!)

PS: En dålig dag ba.

/G

Jag fattade inte riktigt problemet du hade Gambit. På det igen bara

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Jepp men jag har bara använt det ett par gånger, sist igår och då fick jag ett vredesutbrott och stängde av hela datorn.
Jag fattade inte det hela och hade noll tålamod att försöka fatta.
Ingen kunde hjälpa mig just då så jag blidde superarg (Svor riktigt fult åt Apple - kan man tänka sig!)

PS: En dålig dag ba.

/G

Är det det där med att skaffa AIM konto som jag tror du frågade om tidigare?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-08 18:55

Nytt konto skapar man enklast genom www.aim.com

Ingen konst att skaffa AIM-konto (är dock emot skiten men gjorde det i alla fall).

Det var bara jag som hade nerverna utanpå den kvällen

Jag har ca 7 år utav irc:ande på nacken samt nästan lika mycket icq.
Dessa kan jag innan och utantill för det mesta och så dök iChat upp som något mittemellan och jag fick spader när jag försökte greppa det hela.
Det är säkert ett busenkelt koncept, det är bara att iChat är ett mish-mash av allting och jag tappade vägkartan ett ögonblick i hjärnan.

Det lixom blixtrade till ett par gånger och sen frågade jag sambon som just hade loggat in sig utan några problem och ropade glatt från andra rummet att "nu är vi två på iChat igenom nätverket vi har!"
Varpå jag frågade ett par gånger: Men hur gjorde du för att....?
Fick till svar: "Jag tryckte på "logga in på nätverket igenom Rendevouz" (ytterligare något jag inte riktigt "stämt träff" med alls.

Då slant det och jag blev rosenrasande, tackade för det fin-fina svaret, svor riktigt gräsligt och stängde av datorn

End of Story!

/G
PS: det skall nog gå bättre nästa gång.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:
...Då slant det och jag blev rosenrasande, tackade för det fin-fina svaret, svor riktigt gräsligt och stängde av datorn

End of Story!

/G
PS: det skall nog gå bättre nästa gång.

Det finns alltså 2 fönster i iChat

Ett heter Rendevouz vilket man använder på det lokala nätverket. Där poppar andra ichattare upp helt ajtomajtiskt.

Det andra fönstret heter Buddy List och det använder man ut mot Internet.

Hur låter detta? Bekant/obekant?

[ 08. februari 2003, 21:17: Meddelandet ändrat av: Anders Täpp ]

Låter alldeles galant. Logiskt, lixom.

Ps: gör "ajtomatiskt ont?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Låter alldeles galant. Logiskt, lixom.

Ps: gör "ajtomatiskt ont?

... ingen smärta i mitt hjärta - bara chatta jätte lätta

SURE!<---Sarkasm *Pfffft* :rolleyes:

1
Bevaka tråden