Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Decembers 99mac PUB?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-11-14 07:16

Förslag på:

När? Var? Hur?

Precis - när, var och hur!?? Ett möte blir ännu trevligare desto fler vi är!
Vi kan ju alltid gå och bowla??

[ 14 November 2002, 09:08: Meddelandet ändrat av: Desmodus ]

99mac-Julbord! 99mac-Julbord!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-14 09:09

Julbord är en bra idé. Utmärkt!

Julbord! Jag som inte äter lutfisk!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-14 21:19

25årsgräns på BigBowl numera. Ha! Jag bodde ovanpå BigBowl innan. Man hörde bowlingen på 5:e våningen!! Lite k3wlt att ta hissen till bowlingen.

Förslag på plats?
Om vi lämnar alla "småttingar" därhän kan vi ju ta ett bord på BigBowl att ta en runda efter. Varning: jag är usel på bowling...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-14 21:20

Jösses Mondo! Vill du vara med här också?
Man blir ju så himla nyfiken på vem du är, du verkar ju leva på det här forumet!

25 årsgräns på BigBowl - det var det värsta!! jag får damma av "falsklegget"

Biljard kan ju också vara något, men tyvärr är jag ingen höjdare med kön...

Ha! Hade ingen aning om att jag var i Malmö och postade... Jag och mondo får nog fixa julbord hemma i Stockholm istället...

Bigbowl är en ett kul ställe för julbord. Det är nog inga problem för Er under 25.

Vad säger Ni om runt den 5 december??
( Mondo är så klart välkommen )

Att gå mitt i veckan kan vara praktiskt då det kan vara pyssligt att få bord på helgerna i dec, men... man (jag iaf) får så j-vla ont i huvudet dagen efter av bowling. Men kul är det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-15 09:39

Gillar inte bowling...Men har inget emot att ta en öl och fälla kommentarer av typen "du är ju en looser, sikter du på rännan eller?" Big Bowl är bara så sabla dyrt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-15 09:41
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Desmodus:
men tyvärr är jag ingen höjdare med kön...

Vilket kön? det manliga eller kvinnliga?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Desmodus:
men tyvärr är jag ingen höjdare med kön...

Vilket kön? det manliga eller kvinnliga?

Livet är inte alltid så lätt

[ 15 November 2002, 12:27: Meddelandet ändrat av: Desmodus ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-18 19:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bollman:
25årsgräns på BigBowl numera.

Hittar inget om det på deras hemsida.

Får hoppas att jag kommer in där den 27:de, jobb har julfest där

[ 18 November 2002, 22:02: Meddelandet ändrat av: JohanK ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-18 21:27

Nä, där är ingen 25årsgräns om man går dit med sitt jobb eller liknande. Det kan hända att där är en gräns när de har "nattklubb" där, men det vet jag inget om. Jag var där för inte så länge sedan med mitt jobb och vi har några på avdelningen som är under 25 och de hade inga problem med att komma in.

  • Medlem
  • 2002-11-19 20:10

Jag bowlade på BigBowl så sent som för 2 veckor sedan. Efter klockan 21.00 måste man vara 18år om man inte kommer i vuxet sällskap. Någon annan åldersgräns finns det inte.

Jag hänger mer än gärna med o bowlar!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-20 16:53

Min brors flickvän hade problem att komma in för någon vecka sedan. Hon är bara 24... de upplyste till och med om åldersgränsen när han ringde och bokade.

Restaurangen är öppen måndag - lördag kl 17-23, söndag kl 14-21.

Nattklubben är stängd under sommaren och öppnar igen den 29/8.

Åldersgräns efter kl 18.00 alla dagar: Hon 23, han 25. Vårdad klädsel. Alltid fri entré.

*Söndagsbowling. Efter kl. 18 på söndagar kan ni bowla för 49:- per person. I priset ingår en mellanöl alt. en läsk. Pris per timme vid 4-6 personer/bana.

Från deras hemsida

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-22 20:05

Där ser man. Tja, då tyckte de väl bara att hon såg konstig ut

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-22 21:10

Har vi klubbat Big Bowl eller? Jag vill inte vara besvärlig, men att bara samlas (utan bowling) hade kanske varit lämpligare? (Mest för att jag inte gillar bowling... )

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-22 23:26

Jag är nog bättre på vattenpolo än vad jag är på Bowling så jag är inget att räkna med på banan. BigBowl är dock känt och den som känner för att kasta något tungt på några stackars käglor kan ju göra det.
Restaurangen skall väl vara rätt ok.

Bowling... eller bara äta, jag undrar bara när det skall ske?? Någon som har ett förslag på dag - hehe, det rimma nästan.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Har vi klubbat Big Bowl eller? Jag vill inte vara besvärlig, men att bara samlas (utan bowling) hade kanske varit lämpligare? (Mest för att jag inte gillar bowling... )

O vem går på BigBowl för att spela bowling på riktigt? Är själv usel men kul är det.
Typisk kväll:
Serie nr 1:spelande går uselt
Serie nr 2:nu börjar man bli kung, men når inte ända fram, men nästa serie då j@vlar
Serie nr 3:för full, inget funkar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-25 01:25

Ni verkar ha svårt att få till det

Ett tips: Bestäm någon som håller i tåtarna, och samlar förslag på tid och plats och som sedan väljer och bestämmer. När allt är bestämt, skriv ett inlägg med all behövlig info så ingen behöver undra. Bestäm i förväg hur ni ska hitta varandra, personalen på stället kan ju hjälpa till tex.

Vi på MacSverige.org har hållit träffar i Malmö i snart 2 års tid med ojämna mellanrum. Vi har en till träff på gång, men denna gång ska vi prova Lund (det finns många maccare där ikring).

Så här kommer jag med ett alternativ (8 har anmält sig redan):
http://www.macsverige.org/events/2002/2002-12-03_malmopub.ssi

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-27 04:39

Skrämde jag er till tystnad nu? Det var inte meningen, fortsätt ni och planera vidare
/ Terhi

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Terhi:
Skrämde jag er till tystnad nu? Det var inte meningen, fortsätt ni och planera vidare
/ Terhi

Jag är ett nattdjur och därför lite skygg av mig

Med tanke på att det snart är jul har jag full förståelse för att många har annat att tänka på...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-27 23:21

Men vi skulle kanske ta och bestämma ett datum? Plats kan vänta (än om jag böjer mig inför förslaget Big Bowl om övriga önskar det). Vad sägs om den femtonde? Några andra förslag?

Femtonde OK för mig...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-02 09:39

Nu är det december pågar (och jäntor). Dags att bestämma oss?
15 _inte_ ok för mig.

Bevaka tråden