Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anmälan till MWSF keynote den 7 januari!

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

HUMlab på universitetet är nu bokat och Samuel K tar anmälningar. Var vänlig maila till [email protected] om du önskar komma. Det är tisdagen den 7 januari, med start 17.30, som gäller. Läs längre ner för vägbeskrivning. Ses där! /Jon

I januari i år anordnades en liten träff här i Umeå (tror det var iBib som höll i trådarna) där vi såg på livesändningen av Steve Jobs keynote från Macworld San Francisco tillsammans i HumLabs lokaler. Det hela var ett väldigt enkelt och okomplicerat arrangemang, men ändå uppskattat.

Nu närmar sig MWSF igen och fråga är: Ska vi göra samma sak denna gång? Finns det intresse? Finns det lokal?

Detta förutsätter ju att öppningstalet sänds live, men det det brukar det ju göra.

Edit: det var visst i år och inte förra året

[ 02 Januari 2003, 19:36: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson. ]

2800 inlägg!

När är presentationen? Jag kommer gärna! Det var skitkul och jag gör det gärna igen!

Ska ha med mig bättre poppade popkorn och lite mer läsk denna gång dock!

Ja, och tänka sig att alla 2800 faktiskt är vettiga och bra inlägg också! (nåja... )

Det är den 7 januari så vitt jag vet. Har inte koll på vilken tid på dagen.

Steve kliver upp på scenen i Moscone center kl. 9.00 (SF-tid), vilket borde motsvara kl. 18.00 (svensk-tid).

/M

[ 16 December 2002, 11:10: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

  • Medlem
  • 2002-12-17 19:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Steve kliver upp på scenen i Moscone center kl. 9.00 (SF-tid), vilket borde motsvara kl. 18.00 (svensk-tid).

/M

ojojoj
Finns det något program som "ringer" och påminner när festen börjar....

Ja, 99mac heter det programmet...

Stämningen sist var riktigt bra.
Vore underbart med satellitsändning även om Quicktime funkade bra senast.
Någon som har möjlighet att ordna lokal?

Det var inte jag som arrangerade förra gången, hjälpte bara till lite granna.

MWSF i Umeå 2002: http://99mac.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=000662

Det var Markus Johansson som fixade HumLAB förra gången, en repris?

  • Medlem
  • 2002-12-20 10:44

Det vore skitkul att göra igen, jag är lätt på.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William WM:
Det var inte jag som arrangerade förra gången, hjälpte bara till lite granna.

MWSF i Umeå 2002: http://99mac.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=000662

Det var Markus Johansson som fixade HumLAB förra gången, en repris?

Aha, ja jag hade inte riktigt koll det det. HumLAB vore ju perfekt lokal. Nån som har kontakterna där? Markus? Kvarnbrink?

Jag har tyvärr inga möjligheter denna gång. Jag hoppas någon annan fixar lokal.
‹harkel› Kvarnbrink ‹/harkel›

Jupp, det går bara fint att vara här! Vill vi se presentationen i "glasburen" på backprojectionskärmen eller på den nya ramspända duken ute i labbet? (behöver veta vilken av lokalerna jag ska boka)

//samuel (sysadmin, Humlab)

Välj du. Du har bäst koll på var vi får bästa upplevelsen

Vi kan nog samla ihop rätt många den här gången också. Det är jag övertygad om.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-12-21 03:26

se på sändningen live och dricka folköl

Ok, hur ligger vi till med detta idag? Det är ju bara en vecka kvar nu. Tisdag 7 januari klockan 18.00 är tiden som gäller.

Bokningen är nu ordnad! Jag har bokat HUMlab tisdagen den 7:e, med start klockan 17:30.

Av administrativa skäl kräver vi anmälan, så alla som vill komma bör anmäla sig till mig ([email protected]). Däremot behöver man inte vara student eller universitetsanställd för att få anmäla sig! Anmälan är såklart gratis.

För de som inte hittar: HUMlab ligger i Samhällsvetarhusets källare, under Universitetsbiblioteket och Café UB. Det är skyltat från hörsalsrundan, och vi har dessutom en stor neonskylt vid ingången.

Härligt Samuel! Anmälan är skickad!

  • Medlem
  • 2003-01-02 21:30

Samma här. Detta ska bli skoj!

Jag drar iväg min anmälan nu!
Se till att dra med er era macvänner nu. Detta kommer bli trevligt.

Nyhet finns uppe nu.

Ses där allihopa!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Samuel K.:
Av administrativa skäl kräver vi anmälan, så alla som vill komma bör anmäla sig till mig ([email protected]).

Behöver man även anmäla sig om man redan har ett konto i HUMLab och redan har tillgång dit?

Helst!

Men fan också! Antingen så har man tvättid, är hemma i Norsjö eller så inventerar man på KappAhl.
Denna gång blev det visst inventering den 7:e

Oh... And there´s one more thing... Jag kommer!

Snart dags!

Jag ska bara göra mig fin och köpa lite iÖl och iGodis sen så kommer jag!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William WM:
Jag ska bara göra mig fin och köpa lite iÖl och iGodis sen så kommer jag!

Aha, du ska göra dig iOrdning alltså?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 17:51
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Samuel K.:
Jupp, det går bara fint att vara här! Vill vi se presentationen i "glasburen" på backprojectionskärmen eller på den nya ramspända duken ute i labbet? (behöver veta vilken av lokalerna jag ska boka)

//samuel (sysadmin, Humlab)

Första gången jag önskar jag bodde närmare gadd!
Nä, fy f_n vad avis man blir på er. Låter super! (gadd, vi får köra webcam och folköl, heh)

Ha det bra!
Nu bär det snart av !!

Här är det full rulle!

Mer bilder:

Bevaka tråden