Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som underlättar ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-12 19:42

Tjena, vad använder ni för små program för att underlätta ert företagande ? Finns det några enkla bokföringsprogram för X ?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-12-13 21:18

Montania (www.montania.se) har ett bra och enkelt bokföringsprogram för Mac OS X. Det heter StepOne Bokföring nxt, kostar ca 2000:-

Hej, Är det någon som kan programmera in omslutning i rapportmallen för Grundbok i StepOne nxt eller har en färdig rapportmall med omslutning.

Thomas

  • Medlem
  • 2002-12-15 14:12

Jag använder Stelvio av Cognitive,
deras webplats

tycker det fungerar bra.
Kostar också runt 2000:-

  • Medlem
  • 2002-12-15 23:03

Tack för tipsen, kan de programmen hantera redovisning för flera bolag på samma licens ?

  • Medlem
  • 2002-12-16 19:07

Svarar själv efter att ha laddat ned demo versionerna att det går bra att administrera flera företag.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-19 10:39

De här skatte/deklarationsprogrammen som finns (SPCS, Hogia, Björn Lundén osv) är de något att ha? Jag är ute efter ett program som inte bara hjälper mig hålla reda på in- och utgifter, utan dessutom kan se till att jag inte missar avdrag och annat jag har rätt till.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-01-03 10:44

Jag använder SPCS Skatt Special och tycker att det fungerar bra. Det går nog förvisso att "köra i blindo" men som allt annat här i livet så får du mer utav det om du förstår vad det är för siffror du bollar med. Programmet kommer dock ofta med konkreta råd om vad du bör göra för att uppnå olika beskattningseffekter vilket är trevligt.

[ 03 Januari 2003, 10:44: Meddelandet ändrat av: Khedron ]

Jag köpte Hogia Fakturering förra året men fakturorna blev så fula grafiskt att jag lät det ligga på hyllan. Tänkte ta upp det nu men då visade det sig att de inte har en OSX version och inte har fundering just nu på att släppa det heller!

Så här sitter jag och skriver fakturor i Quark och tar ut statistik med Excel...sådär halv high-tech!

WebConfidential som håller reda på diverse koder är ett mycket andvändbart program. Ordboken och telefonboken ifrån DataDromeda är också bra program.
Thomas

Ett bra löneprogram finns att ladda ner här:
http://www.acquarios.se/

Gratis demo för upp till 3 anställda.

Thomas

  • Oregistrerad
  • 2003-02-24 20:28

Jag kör Step One, det funkar bra, gav ca 2000 för det, har uppgraderat en gång förut. Men nu vill dom ha 2500 + moms för uppgraderingen till OS X, dyrt tycker jag.
Fortsätter i Classic tills jag hittar nåt annat eller dom går ner i pris.

1
Bevaka tråden