Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är BL-böckerna nåt att ha?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ända sedan 97 då jag startade min enskilda firma har jag fått sporadiska erbjudande från BL (Björn Lundén) att köpa hans böcker för enskilda firmor. De är ju inte speciellt dyra faktiskt, men jag tänkte höra ändå om de är värda att köpa? Jag antar att jag inte är den ende företagaren i Sverige som fått reklamen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-30 20:37

Ha! Jag har blivit brevbombad med hans reklam men aldrig köpt något. Det går bra ändå. Jag fattar inte varför han fortsätter att skicka pappermakulatur till mig, särskilt med tanke på att jag aldrig har givit honom tillstånd att göra det eller visat något som helst intresse av hans böcker.

[ 30. januari 2003, 20:40: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Vill man sköta en del arbete själv vad gäller redovisning etc så tycker jag att det är klart köpvärda. Har själv haft stor nytta av några av dessa böcker när det gäller just redovisning/bokföring.

Vet inte om de går att låna på bibliotek, då kan du ju kolla först hur de verkar. Men mycket reklam har det kommit som bara går direkt ner i sopkorgen.

[ 01. februari 2003, 12:01: Meddelandet ändrat av: Carl.Fredrik ]

Tack för svaret. Jag har redan en redovisningsbyrå som sköter bokföring och deklaration, men jag är otroligt kass på området så jag skulle för min egen skull vilja läsa på lite på området. Kan ju aldrig skada, speciellt när man haft en firma i över fem år...

Här finns en hel del bra tips när det gäller bokföring. http://www.fgym.se/kursmtrl/blunden/rar3.pdf

Thomas

Aha, tack för tipset!

1
Bevaka tråden