Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Onsdagspub!

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-08 23:29

Hallå, hur många är sugna på pilsner på onsdag? Jag tänkte att det är ju mitt i veckan och allting, och då brukar man vara törstig som en kamel.

Plats: föreslår The Bishop´s Arms igen, det var bra. Vi ses hoppas jag! Ta gärna med datorer.

Jag hänger på!

/Ola

jag kommer....om jag inte bryter ett ben eller nåt sånt...

/Per

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-11 13:19

Vill bara tipsa alla stockholmare om att onsdagspuben äger rum (hör och häpna!) på onsdag vid sjusnåret på The Bishop´s Arms i hörnan Bellmansgatan/Tavastgatan. I morgon alltså! Välkomna!

Tillägg:
Naturligtvis är gotlänningar, göteborgare, malmöiter, umebor och till och med lundabor välkomna!

[ 11. mars 2003, 13:29: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Blir det en tisdagspub nästa vecka eller är onsdagar spikade tills vidare?

Jag kanske dyker upp! Är 17.30 för tidigt?

Edit: Aha. Klockan sju. Lite sent för mig.

[ 11. mars 2003, 13:36: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Jag tycker också att sju är lite sent. Någon mer som vill komma tidigare, förutom jag och David?

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-11 17:40

Okej, ska vi säga klockan 18 då? Tänkte ni äta där också?

Jag kan äta något.

BonusURL: http://www.bishopsarms.com/index.htm

/Ola

[ 11. mars 2003, 17:44: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-12 09:15

För den som känner sig törstig kommer några av oss att vara här kl 18 ikväll:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-12 09:59

vad tror ni om en torsdagsPUB då?

releasefest på Lydmar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-12 15:43

OK, sista utropet för plan 714 till The Bishop´s Arms. Vår Super Caravelle beräknas landa 18.00 i hörnan Bellmansgatan-Tavastgatan. Willkommen, bienvenue, welcome!

Kan tyvärr inte komma, har en satans huvudvärk.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-03-12 20:39

Argh! Missar alla pubar! Och Bishop´s Arms som är ett av mina favvoställen vad det gäller god öl.

De har även Telias Homerun där så att man kan sitta och surfa i 11 Mbit/s medan man surplar på en kilkenny.

Oooh vad jag blev sugen nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-12 22:57

Kom nästa vecka då!

Här är några bilder från kvällens evenemang som lockade hela tre personer.

Det var både trevligt och intressant att träffas, snabbt jobbat med bilderna Mondo! Vi pratade om allt möjligt, drack öl, tog lite bilder och förstås kollade på lite bilder. Kanon!

/Ola

Tredje gången gillt, då får vi bli fler än tre personer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-15 13:57

Uppslutningen blev utomordentligt dålig förra veckan. Vi får väl hitta på något nytt... Kanske är det dags att byta till ett rökfritt eller mindre rökigt ställe? Rök är otrivsamt tycker jag. Mycket osunt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-18 18:33

Hur många vill hinka pilsner i morgon onsdag? Det vore kul om vi blev fler.

Mitt förslag är att vi testar Akkurat denna gång, eller kanske håller fast vid The Bishop´s Arms.

Skall supa i Uppsala imorgon, så jag kan tyvärr inte delta.

Vi ses nästa gång!

/Ola

Jag måste nog stå över den här veckan..tyvärr.

Nöjeskontot är tomt och jag har lite för mycket att göra på jobbet...svårt att slappna av och sänka garden.

Men vi syns nästa vecka..garanterat...

Ska det bli av igen eller?

Klart att det blir nåt.....

Nu på Onsdag...Bishops "som vanligt" eller skall vi undersöka nåt annat ställe?

Mondo...om du tycker att det är jobbigt med rökandet så får du säga det när jag frågar om det är ok...
Klart vi kan ta nåt mindre rökigt ställe eller hålla oss till "icke-rökar-hörnan"..jag kan alltid smita iväg till baren om jag behöver suga i mig en..

Annars kan vi skaka loss på nåt svindyrt kafé istället (som det var tänkt från början)..

Förslag..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-24 02:37

Nej, jag har inga problem med att folk röker, däremot med uselt ventilerade lokaler. Varför installerar de inte riktigt bra ventilationssystem.

Men varför ska rökning vara regel och ickeröckning undantaget på krogen? Varför inte förbjuda rökning på offentliga platser helt och hållet?

Det finns en tråd i det ämnet redan, Mondo. Försök hålla denna tråd till onsdagspubssnack.

Rökningpåkrogentråd

Bishop's Arms nu på onsdag eller inte? Tid?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-25 11:24

Jag vet inte.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jag vet inte.

Nehe..

Ska vi bestämma något?

Nå..?

Jag kommer att ploppa upp på Bishops vid 18.30 och svälja en öl...kan dessvärre inte bli så långvarig men nån timme eller två blir det iallafall...måste varva ned lite. Har tokmycket att stå i just nu.

Schyst, då ses vi där i alla fall.

Andra som vill komma är också välkommna.

Bevaka tråden