Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste DSLR. Vad tycker du?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-26 10:15

Men med sådana belopp i åtanke kan man lika väl välja Hasselblads etablerade H-system.

Hehe, en nolla hit eller dit, det var tusan vad du var petig!

Jag tycker man kunde gjort en mer stilren kamera utan knappar. Det borde vara en 3,5" pekskärm på kameran.

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Jag tycker man kunde gjort en mer stilren kamera utan knappar. Det borde vara en 3,5" pekskärm på kameran.

Funkar hur bra med handskar?

Ursprungligen av Snoopy:

Funkar hur bra med handskar?

Bra fråga. Man kan kanske använda ett pekverktyg eller använda handskar som inte är så tjocka.

Leaf gör kameror med pekskärm.
Leaf Medium Format Digital Cameras Leaf Digital Camera Backs

Video som visar Leica S2, batterigreppet sattes fast på ett väldigt smutt sätt. Och snyggt att ratten på på baksidan har dubbelfunktion som att navigera plus val.
YouTube - VIDEO 7_ Leica S -System
ca. 3:55 in i filmen.

Knappepidemin rasar vidare, nya Porsche är detta snyggt och funktionellt?
Undrar hur många gånger per dag man måste trycka på varje knapp för att motoriken skall komma ihåg var?

Jisses, inte undra på att Volvo fått pris för sin nya mittkonsol i C30'n (sitter väl i V50'n också). Sobert, rent, push, vrid.

Av/på = push , höj/sänk (öka, minska, panorera (höger-vänster kanal i högt) ligger på vrid-delen.

Det tar två minuter så har man galoppat hajen....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-06 22:22

Tycker att Leica nya S2 ställer in skåpet!! Äntligen en pro kamera som inte ser ut som en flygplans cockpit, känns som en klassisk Pentax 67 smälla fast uppstramad till 2009 år modell. Ska bli intressant att se tester på den när det kommer ut, och självklart kommer den att kosta, men det gör även bladaren. Får leka vidare med min Leica Dlux4 ett tag till..

Bevaka tråden