Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös printer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Goddagens, tänkte höra med alla kunniga här om lite hjälp med ett problem.

Jag har planerat att införskaffa en laserskrivare hem men har egentligen ingen plats att ha den på så jag tänkte ställa den i klädkammaren.
Nu till problemet, jag vill inte dra nätverkskabel in dit men jag antar att det går att lösa detta trådlöst? Frågan är ju bara hur gör man?

Jag har en router som jag kör mina datorer på (en stationär med kabel och en bärbar på trådlöst) och vill inte flytta den routern sör då blir det kabeldragning. Kan man ha en till router som kopplar upp sig trådlöst mot den första och ställa den i klädkammaren? Det skulle ju lösa hela problemet...
Jag har inte heller lust att lägga någon förmögenhet på detta utan tänkte köpa billigast möjliga skrivare, så wireless-lösningen får ju gärna kosta så lite som möjligt den med

Tack på förhand,
Jonas

Billigast möjliga skrivare? Innebär detta en skrivare med USB-koppling, eller tänker du köpa en skrivare med Ethernet?

Vilken hastighet har du på det trådlösa nätverket idag? 11b, 11g eller 11n?

Lite lättare att peka på lämpliga produkter om vi vet lite mer om förutsättningarna.

Men helt utan förutsättningar - här är ett par tips:
D-Link DPR-1260 RangeBooster G Multifunction Print Server
Wireless Gaming Adapter - DWL-G820 Wireless Gaming Adapter by D-Link

Nä det blir nog en USB-skrivare, ex. samsungs billigare.

Nätverket blir jag faktiskt osäker på, använder det trådlösa så lite, men routern har ett par år på nacken så det är ju inte det senaste.

Skulle en airport express vara en möjlighet?

1
Bevaka tråden