Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2G, ändra låt på volymknappen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om apple har planer på att göra så att man tex håller in volymknappen åt nått håll i 1-1,5s så att den ändrar låt. bakåt eller framåt.

Jag kan inte förstå varför dom har missat en sån sak.

eller har SonyEricssons walkmanmobiler patent på deT?

Om du öppnar Musik i iPod Touch, sätter på en låt och sedan trycker på symbolen till höger eller vänster om volymknappen ➧ så kan du flytta dig framåt/bakåt till en ny låt (i den ordning dom finns i din ipod, bokstavsordning för det mesta väl).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 22:56

Jag tror att han menade att byta låt när man har någon applikation uppe.
Detta kan man dock göra utan volymknapparna. Klicka snabbt två gånger på Home-knappen, då kommer det upp en ruta där du kan gå till nästa/föregående spår samt ändra volymen

Ser ut på detta sätt då:

Ja, så är det nog.
Bra tips, kände inte till det !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-31 01:36

Nej, alltid lär man sig något nytt
Jag märkte själv detta av en slump, skulle tillbaka till huvudmenyn då den rutan kom upp. Då undrade jag hur fan det blev så, efter ett litet tags letande hittade jag lösningen

Nej det är inte det jag är ute efter.

Det finns enfysisk volymknapp på 2G vänster sida.

Så att man slipper ta upp touchen ur fickan.. Bara känna rätt på volymknappen o sen hålla in den 1,1-5s

det är en sådan funktion jag vill ha

Jag vet vad du menar eftersom jag har den nya iPod Touch G2 också.
Det är svårt att veta om det är en ny funktion som kommer med en G3. Apple är ju kända för att inte gå ut i förväg och berätta om vad nya datorer/iPoder innehåller. Vill du påverka kan du maila till Apple och berätta om fördelen med en sådan funktion. Kanske dom redan funderar på det och lägger till det till nästa modell om gissningsvis ett år.

Men man kan inte få allt. IPod Touch är ju så mycket mer än en musikspelare. Det är en multimediamaskin som man tex kan använda för att surfa och titta på YouTube med.

hehe .

vill inte att det ska finnas på G3 .. vill att det skall finnas på G2. Måste ju kunna gå o fixa med en firmware om tillräckligt många vill ha det.

Allt för att slippa ta upp touchen ur fickan, ur sitt skyddsfodral och sedan få fram "ändra låt" på skärmen.

tänk att bara stoppa ner handen i fickan och ändra låt utan att titta på den.

1
Bevaka tråden