Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidningsutgivarnas nya logo

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade just stöta på Tidningsutgivarnas (fast numera vill de tydligen helst kallas TU) nya logga, framtagen av Designkontoret Silver. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Loggan presenteras i en flash-fil, då den är animerad med skiftande färger i U:et.

"Vi vill att TU ska stå för expertis, ansvar och mod, säger Anna Serner, vd för TU. Den nya logotypen speglar det nya TU i förändring som vi håller på att utveckla. En organisation med tyngd och tradition som också ligger i framkant av utvecklingen inom medier och är med och påverkar den."

Läs mer och se den i sin animerade form här

I like it. Verkligen.:D

Men innebär det inte krångel på vissa sidor och vissa OS ? Kommer väl att bli vissa som inte kommer att se U:et i all sin glans ?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-09 19:37

Så synnerligen fånigt. Nej, jag ser inga förmildrande omständigheter, den är ful och intetsägande.

(Jo, enligt DNs kultursida är jag kulturkonservativ.)

Haha! Bozoes!

Wow, kunde de verkligen inte valt två snygga typsnitt istället för de där fula tråkiga skärningarna? Färgerna också, gräsliga tillsammans. Pick one!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-12-09 19:59

Hos mig får den inte många poäng.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 22:12

Är dom dumma i huvudet? Gräslig logga och förvånad att dom gör en logga som inte fungerar i Tryck. Det är ju trots allt tidningsutgivarnas logga...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 22:28

jag vill se den i dagstidning med få linjer…

Snygg eller inte är inte det primära, utan gör den jobbet?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-10 15:57

Med tanke på hur hemsidan ser ut kanske man inte sha ha så höga förväntingar..

1
Bevaka tråden