Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som kastat saker från balkongen!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här är tråden för dig som blivit så arg, så arg att du kastat ut prylen i fråga från HÖG höjd. man har asgarvat när den trffat marken och efteråt känns det sådär....skönt bara.

VAD har du kastat ut?
När var detta?

och viktigast, VARFÖR?

Ok jag börjar!

Jag har kastat en Epson mulitpryl för 2500:- utfrån andra våningen 2001...
Orsak. Den kloggade igen patronerna och en inlämning på servie kostade mer än vad den kostade i inköpspris. Det enda den gjorde var att den krånglade med ALLT som hade med bläcket att göra...

Nästa då...
En dammsugare, en stor vit fin sak, Electrolux. påslös.
Den fungerade dåligt eftersom påslösheten gjorde att det hela tiden skramlade som en tombola från den. Den tappade slangen jämt och ville inte spela in kabeln - efter ett år...
Frun fick spel och svor och var arg. Jag tog den ur händerna på henne och öppnade balkongdörren...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 21:46

En av de bidragande orsakerna till varför jag är nykter sedan 12 ar är när jag i en tidigare ej skådad dimma 1994 slängde ut sängen från 3:e våningen på Grand Hotel i Stockholm iofs 'bara' en 80 säng men i alla fall, jag vet dock inte hur eller varför jag gjorde det...

Jag hoppas ju att ni sedan själva städar upp det ni hivar ut. Där jag bodde för några år sedan var det någon som hivat ut en tv. Den låg på gräsmattan till nån (fastighetsägaren) städade upp efter nån månad.. Inte så fint.

Självklart ingår städning och "sanering". Men först är det själv slänget som gäller.

Vad det handlar om är ett ställningstagande. Jag tar inte mer skit från en SAK.

I fallet med dammsugaren tröttnade jag på arg fru och krånglande dammsugare.
Hon fick en ny samma dag (Tack ELON i Göteborg). Den gamla samlades ihop och fick åka til tippen. den plockades upp från min egen trädgård.

Jag har hivat en damsugare nedför en trapp om det räknas Detta var i direkt anslutning till att först ha stampat sönder munstycket på slangen.

Finns få saker som kan göra en så arg som att dammsuga.

?

Vad ska jag säga....annat än att detta är ännu ett bevis för att
Män är från Marstrand och Kvinnor är från Ven !;)

Ursprungligen av KaRo:

?

Vad ska jag säga....annat än att detta är ännu ett bevis för att
Män är från Marstrand och Kvinnor är från Ven !;)

Mari apgarvade.. hon sitter brevid.... hon snor den kommentaren...

Ska man var internationell/europeisk får det väl bli ungeför =

Män är från Marseille och Kvinnor är från Venedig.

Vill gärna vara från Venedig.

Ursprungligen av Johan S:

Jag har hivat en damsugare nedför en trapp om det räknas Detta var i direkt anslutning till att först ha stampat sönder munstycket på slangen.

Finns få saker som kan göra en så arg som att dammsuga.

Heh, handlar det inte mer om att ha rätt "verktyg" för rätt uppgift? Jag älskar dammsugning. Med Volta Bolido-serien (4518 i mitt fall, grön) kan det inte gå fel. Morsans Siemens är hemsk. Stora, klumpiga hjul. Teleskoprör som ska vara "ergonomiska", men som är totala motsatsen, osv. osv.

Jamen KaRo, har du aldrig blivit så heligt förbannad på en pryl att du tänkt att, nu jädrar, fungerar du inte nu så blir det tippen för dig ditt skrälle!

Helt plötsligt gör man den där överslagsberäkningen att det är VÄRT sopa upp, pengarna för en annan BÄTTRE pryl och lägre blodtryck...

Polaren har kört med det där de har på Brainiac (Thermite) som brinner med några tusen grader GENOM en dator.... tvi vad det såg ut efteråt.

http://www.youtube.com/watch?v=ALIH9dAAAUc

Ursprungligen av Goflorp:

Jamen KaRo, har du aldrig blivit så heligt förbannad på en pryl att du tänkt att, nu jädrar, fungerar du inte nu så blir det tippen för dig ditt skrälle![/url]

Nähä, det har jag inte blivit !
Jag tror nämligen inte att det är maskinens fel om den inte fungerar. Jag tror dessutom att det är jag som kan göra något så att den fungerar igen. Finns ingen anledning att bli aggressiv på en stackars oskyldig sak. Den kan ju gå sönder förstås men då är det ju bara att konstatera det och köpa en ny. Maskiner har inga själar, killar ! Inte din dator heller. Den var inte på dåligt humör i förrgår när den krånglade. Det var väl krångel med elspikar, babyvirus eller bredbandsfel så det är ingen idé att prata förstånd med den. Den längtar inte efter dig på morgonen heller.

Jag har sett vuxna karlar ha ett pinsamt personligt förhållande till bilar.:confused:
Suck !
DET ÄR BARA PLÅTSCHABRAK !:D

Det finns flera som blir förbannade. Utan balkong.
< http://bubblare.se/movie/golf_ar_fantastiskt_kul >

Den filmen var kul, speciellt de inslagen på slutet. Inte lätt att vara golfare.

När jag tänker efter kommer jag på när jag blev jättearg en gång och kastade en sak. Jag var i 20 års åldern och var arg på min dåvarande kille. Då tog jag en bunke med grädde och kastade en stor sked full med vispgrädde på honom. Det var faktiskt kul !

När, hur, eller vem ger en så fina titlar som Supporter under Avataren. Jag betalade igår.Man kanske skulle bli arg, och slänga någonting från balkongen. Då måste man fixa en sån också. Det blir bökigt.

Ja du, det där med att få upp Supporter under namnet kan ta sin tid har jag förstått.
Jag vet inte riktigt varför just den "manövern" tar sådan tid. Ingen idé att kasta något från någon obefintliga balkong. Men du kommer ju in här ändå utan namnet !

God fortsättning Goflorp och alla andra.

Om den här killen hade haft en balkong, då jävlar
< http://macworld.idg.se/2.1038/1.203104/nr-51-upplopp-i-kontorsbaset >

Drar slutsatsen att jag är precis som jag tror - lätt rubbat med emotionell störning och ett mindre destruktivt beteende....

Jag verkar vara den ende som gör så här. Tangen hade Pi i promille att skylla på....

Stäng tråden, herr moderator.... hrmpfff!

Ursprungligen av Goflorp:

Drar slutsatsen att jag är precis som jag tror - lätt rubbat med emotionell störning och ett mindre destruktivt beteende....

Jag verkar vara den ende som gör så här. Tangen hade Pi i promille att skylla på....

Stäng tråden, herr moderator.... hrmpfff!

Jag fick en bok som heter Naturens väsen i julklapp. Den innehåller fina närbilder med bifogade kommentarer.
Vid en bild stod: Din vrede är ingången till kampen om din lycka. Tänkvärt !

Välkommen i gänget. Alla har vi väl varit fly förbannade många gånger. Sedan jag köpte macen så har jag varit det massor av gånger. Här om dan var jag arg på nyköpta backupen, men det löste vi galant. Du var orsaken. Så lite tokig, är nog en fördel om man är.

Så förbannad som killen i mitt tidigare inlägg har jag då aldrig varit. Det blir dyrt att köpa nytt varje gång.

Jag undrar vad hans chef sa när han såg smulorna på golvet.

Hur som helst har nog flera tusen som sett filmen, skrattat hejdlöst. Jag gjorde det.

Det är roligare att skratta än gråta.

Hoppas vi får skratta mycket under 2009.

Ha re

Raderade ett par inlägg. Det blev väl lite för mycket där - eller hur, Kalle....?
Man ska väl kunna skämta om det mesta, men det kändes lite konstigt här...

Och sen bara en liten reflektion... Skulle inte tråden handla om egna upplevelser? Det verkar snarare bli ännu en tråd med länkar till roliga filmer...

/Mod

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-01-09 16:00

Har inte hivat saker ut genom fönstret i ilskan men däremot slängt saker långt. Inne i logen, där jag har alla mina leksaker, är det rätt trång och saker som är i vägen kan åka om jag är trött och sliten. Hivade ut en gammal stor soffa från en balkong vid en flytt en gång. Då kom polisen som trodde vi hade fest

Den roligaste sak jag varit med om runt kasta prylar är en lumparkompis som sent en natt sprutade ut några liter ketchup genom fönstret på andra våningen. På morgonen när man passerade såg det ut som om någon blivit halshuggen där

1
Bevaka tråden