Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Regionala aktiviteter - Växjö

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur många är sugna på en "get together" med jämna mellanrum i Växjö?

Jag vet om två stycken tror jag..

[edit]

Var jag ville komma, men glömde, var att om vi är tillräckligt många, så kan vi väl få en egen avdelning, som GBG, Malmö, Sthlm m.fl. ?

Senast redigerat 2003-03-24 19:57

Jag är definitivt intresserad. Jag kan sätta en hundring på att Tobbe också är det. Dessutom kan vi nog locka med ett gäng mactokar.

Det finns lite planer på att koppla in 802.11 på en restaurant mitt i stan, så det kan ju vara en lämplig plats att träffas. Vi har dessutom en extremt macvänlig lokal ISP som säkert kan mutas till stordåd

Andersson: Du sitter inte i Växjö va?

Hur många kommer från Växjö som är här i forumet? Försökte söka, men det går ju ej söka på var man kommer i från !?? eller går det?

/samuel

  • Oregistrerad
  • 2003-04-02 21:28

Växjö här...

Ljungby här...

kommer från helsingborg, men bor i Ljungby, bara ett stenkast därifrån med norrländska mått mätt ;P

Skulle kunna vara kul å hitta på nått med andra från forumet.

Bor utanför Värnamo, men åker gärna till Växjö...

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-04-03 07:12

Bor för tillfället lund men har familjen i växjö så jag är där titt som tätt...

Jaha, vi är alltså några stycken ? kul. Ska vi försöka göra något av det då kanske. Jag sitter mitt i stada och kan ta på mig att dra ihop något .
Behöver man få det hela sanktionerat från ovan?

Jag är ju faktiskt här också, då och då.

Beam me up, Scotty.

Massebasse... bra!

Skönt med nånn som har lite initiativförmåga
Är det någon som har några bra förslag på ställe att träffas?
Förslag på saker som ni känner för att hitta på?
och framförallt, när kan ni?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Bor utanför Värnamo, men åker gärna till Växjö...

Rättelse: bor snart i VMO, men åker likväl gärna till VXÖ...

Yikes! Jisses vad tiden springer iväg. Jag lovade visst att jag skulle fixa något. Fy skäms.

Vad säger ni ... ska vi försöka få till en första träff någon gång de närmsta veckorna? Är det kvällstid som gäller? Fika eller pub?

Citat:

Är det kvällstid som gäller? Fika eller pub?

That kinda answers itself, wouldn't you say

Jag är kvällsmänniska/alkoholdriven robot, så pub kvällstid vore ypperligt.

Jag är precis likadan... kvällar/nätter passar mig bra och ett par guiness är aldrig fel )

Så... vi är tre-fyra sugna Macsters?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-05-14 16:11

Kan tänka mig att hänga på

Jag är oxå på...;)

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-05-14 17:33

Schyyyst, jag kan säkert få med någon nyvunnen växjö switcher också!

mvh
/peter - som snart flyttar till Lund.

  • Medlem
  • 2003-05-14 17:36

Andersson, vem ska köra?
Du, jag eller någon annan?

Hur måga kan det vara som kommer från växjö? Det verkar vara ganska många!
Kunde vi inte starta ett lokalt forum som en del andra städer har på 99mac? (som Andersson föreslog)

Jo varför inte alla från växjöområdet...;)

OK som gammal Växjbo skulle det vara OK att åka ner ner och träffa er, om inte ni är på samma ställe som jag så kan jag snacka med morsan. Jag föreslår en fredag. Då kan jag bjuda på en öl.

Nu var det ett tag sedan jag var där men visst är Båtsman fortfarande ett hyggligt ställe. Stadt var guld på 80-talet men det var då det.

PS Finns Lagerlunden kvar?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-05-24 01:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av SockerConny
OK som gammal Växjbo skulle det vara OK att åka ner ner och träffa er, om inte ni är på samma ställe som jag så kan jag snacka med morsan. Jag föreslår en fredag. Då kan jag bjuda på en öl.

Nu var det ett tag sedan jag var där men visst är Båtsman fortfarande ett hyggligt ställe. Stadt var guld på 80-talet men det var då det.

PS Finns Lagerlunden kvar?

Båten är nu mera skrikigt och darnt, alla gymnasiekids går dit sedan "Bolaget" stängde... Lagerlunden jämnades med marken bara för någon månad sedan, de bygger ett nytt ställe där.... Den irländska puben O´ceafs (stavning?) är nu mera Engelskt och heter Bishops Arms (spiran är förövrigt i fel hand på logan) det sistnämnda tycker jag är riktigt mysigt och relativt lugnt. Jag rekomenderar detta..

Citat:

Skrevs ursprungligen av antoj
Andersson, vem ska köra?
Du, jag eller någon annan?

Köra? Det går väl tåg

Så, det börjar dra ihop sig?

Ska vi skrapa ihop en lista med de intresserade?

Bishops låter helt ok för min del... Är där någon som har datum att föreslå som kan passa de flesta?

Kommer jobba och bo i Helsingborg under sommaren men kan ta mig upp där för en kväll på krogen.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-08 01:49

Det bästa är väll de som kommer långväga kan deklarera när de kan.. tänker då på Ljungby.. Helsingbord då.,, samt den där hålan där uppe hmm... öhh... vä... värnamo... hihi

jag kommer att jobba och bo i nässjö under sommaren, men det går nog att fixa på något sätt

Citat:

Skrevs ursprungligen av macgunde
jag kommer att jobba och bo i nässjö under sommaren, men det går nog att fixa på något sätt

Isåfall skulle vi kunna samåka. detta sagt med viss reservation eftersom min planering hela tiden vägrar att sätta sig ordentligt

Bevaka tråden