Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera 10.5 på MBP med MacBook installation DVD??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 23:20

Skit..

Sorry att jag svär i kyrkan..

Men jag sitter här men lite problem..
Jag tänkte passa på att göra en clean nyårs leopard installation på min MacBookPro men min 10.5 skiva är repad och min dator vill inte riktigt ta emot den, fick den att funka efter att gnuggat men jag vet inte om jag vågar köra på den, vad händer om den buggar i mitten?? Så jag undrar om jag kan köra men min tjejs MacBook DVDer istället, funkar det?? Det är iof 2st medans min OSX skiva bara är en,, så det är ju uppenbart något som är olika,, men går det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 23:24

testa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 01:51

Jag gav upp senast. Men har forskat vidare sedan sist. Har stött på ytterligare problem och frågor.
Den leopard skivan jag har som är repad är en upgrade DVD med leopard rymd bilden. Jag fick idag låna en sådan av några polare, som jag iof tror han fått den till någon av deras MacPro burkar. Dom ser ju lika ut, men den funkar inte. Så dom verkar vara olika till olika dator modeller dom med, har min på kontoret så jag kan inte jämföra siffer koden som står på.? Ang problemet att man bryter mot licens avtal etc kan väl inte vara någon fara egentligen, jag har ju kvar min repade skiva och alla papper.

Tänkte ringa runt bland lite polare som har MacBookPro och kolla, annars blir det att köpa en ny DVD, suger balle när man redan pröjsat för det en gång, men det är vi som pajat den på nått sätt så det finns bara sig själv att skylla.

Det skulle funka om du fick tag i en installations-DVD för just din modell av MacBook Pro. Det är som du redan har märkt olika skivor för olika modeller. Alternativt kan du köpa/låna en generell 10.5-skiva, en sån som säljs i Mac-butikerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-10 13:53

Du har betalat en skiva... Så då tycker jag inte du behöver skämmas om du fixar en "ful-skiva" på dumt sätt:p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 14:35
Ursprungligen av Luken:

Du har betalat en skiva... Så då tycker jag inte du behöver skämmas om du fixar en "ful-skiva" på dumt sätt:p

Precis, du äger ju en licens - då borde det väl inte spela någon roll om installationsfilerna i sig kommer från just din skiva eller från någon givmild site på nätet? Givetvis vet jag ingenting om sådant, men jag har hört att möjligheten finns.

1
Bevaka tråden