Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När blir vi 70.000 medlemmar?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När blir vi 70.000 medlemmar ?Just nu är vi 67.245 medlemmar.

Förra våren gissade vi när 99.se skulle få 60.000 medlemmar. SFB vann när han gissade datumet 26/6 2008. Björnström var hiskligt nära med bara några timmar för tidigt ! Mariiiii blev den 60.000:e medlemmen. Både SFB och Mariiiii vann varsin iPod Shuffle. Den tråden kan du läsa här.

Nu är vi ute i god tid men desto mer spännande !
Sista datum att gissa är 2009-03-01 21:00.

Du skriver din gissning enl mallen: YYYY-MM-DD HH:MM så att det blir lätt att kopiera och föra över ditt förslag i detta första inlägg. Antalet medlemmar kan du kolla längst ned på förstasidan.

Vinst ? Äran räcker väl långt ? Eller så får vi hitta något som ligger och skräpar...

KaRo

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-14 03:49

2009-03-13 03:35

Det är lite för tidigt för denna tävling för jag kommer radera ett helt gäng medlemmar snart som är inaktiva...

Ursprungligen av Björnström:

Det är lite för tidigt för denna tävling för jag kommer radera ett helt gäng medlemmar snart som är inaktiva...

Aha, det visste jag inte.
Jag tänkte att det skulle var mer spännande om man började i god tid eftersom det blir svårare att gissa om man gör det redan nu.
Kan man lägg tråden på is då ett tag ?

Ursprungligen av Björnström:

Det är lite för tidigt för denna tävling för jag kommer radera ett helt gäng medlemmar snart som är inaktiva...

Kan vi inte tävla om det istället, ja hur många som blir deletade när Björnströms lie viner över gräsrötterna - ja kan man få vara med och rösta ut några så hänger jag gärna på... ja kan man göra så i TV så kan man väl göra det här med? Tankarna går av outgrundling anledning till betalkort för mobiler där man måste ha använt det inom en viss tid... alla kanske har "ett bäst före datum". Undrar hur det kommer att se ut, kanske något i stil med "Ni har medvetet valt att inte göra 99 legala åtgärder och är därmed utloggad för all evighet"

GoMiddag!

+++

Ursprungligen av Olle@mac:

Kan vi inte tävla om det istället, ja hur många som blir deletade när Björnströms lie viner över gräsrötterna - ja kan man få vara med och rösta ut några så hänger jag gärna på... ja kan man göra så i TV så kan man väl göra det här med? Tankarna går av outgrundling anledning till betalkort för mobiler där man måste ha använt det inom en viss tid... alla kanske har "ett bäst före datum". Undrar hur det kommer att se ut, kanske något i stil med "Ni har medvetet valt att inte göra 99 legala åtgärder och är därmed utloggad för all evighet"

GoMiddag!

+++

Haha, en RIP-tråd alltså ?
Ja, undrar just hur många som har medlemskap men aldrig använder det ? Några hundra är det säkert.

  • Medlem
  • 2009-01-14 16:03
Ursprungligen av KaRo:

Haha, en RIP-tråd alltså ?
Ja, undrar just hur många som har medlemskap men aldrig använder det ? Några hundra är det säkert.

Jag skulle gissa på cirka 75 procent.

?
Jösses....så du menar att egentligen bara är ca 16.000 aktiva medlemmar här ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 10:36

Vi kanske ska rösta om när vi blir 60.000 igen då

/Tangen

  • Medlem
  • 2009-01-14 16:40

Det var en gissning.

edit: 54 procent av medlemmarna har inte varit inloggade sedan 2008-01-14, dvs det senaste året.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 19:39

Jag tror det är mindre än 16000 användare som loggar in ofta. Faktum är att jag tror att en klick på 100 som står för de allra flesta inläggen här på 99mac.

Att att bort konton som inte används känns väl logiskt och inte som någon konstig sak.

  • Medlem
  • 2009-01-14 20:02

Det år svårt att ta fram bra statistik (om man inte heter Martin), men jag kan i alla fall säga att det är 475 medlemmar som har varit aktiva det senaste året som har mer än 500 inlägg (totalt, skapade även för mer än ett år sedan).
Söker jag på 1000 inlägg blir det 259 medlemmar.
Söker jag på 2000 inlägg blir det 108 medlemmar.

8749 medlemmar har postat det senaste året.
Av dessa har 250 pers mer än 1000 inlägg före och efter 15 januari 2008.
447 har mer än 500 inlägg.

Man kan själv leta här, det borde ge samma träffar som i admindelen. Vill man se alla lämnar man alla fält tomma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 21:43

Upptäckte just att om man jag ligger nummer 6 på flest inlägg på 99mac. Hjälp!

Det är en pyramid som är olika "brant" på alla forum och en utmaning för den som driver sajten att aktivera nya medlemmar. En väldigt stor del av användarna kommer från Google med en fråga i huvudet och när den är besvarad går dom vidare. Det är en "klick" som fastnar i det långa loppet.

Acke - du har ju varit med hela vägen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 23:01
Ursprungligen av Björnström:

Det är en pyramid som är olika "brant" på alla forum och en utmaning för den som driver sajten att aktivera nya medlemmar. En väldigt stor del av användarna kommer från Google med en fråga i huvudet och när den är besvarad går dom vidare. Det är en "klick" som fastnar i det långa loppet.

Acke - du har ju varit med hela vägen!

Vet en del som "börjar om". Det vill säga har kommit hit och fått en dålig start och börjar om. Det och folk som har flera konton. Det undrar jag varför man har, är det för att ha en sidekick som är på ens sida?

Japp, jag var/är medlem nr 67!

  • Medlem
  • 2009-01-14 22:25

Det är runt 700 nya medlemmar hittills i år...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-15 03:21
Ursprungligen av Baron:

Det är runt 700 nya medlemmar hittills i år...

Hur många har skrivit sitt första inlägg trådem om Spotify-invites?
Verkar generera en hel del medlemmar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-15 21:26
Ursprungligen av MacJake:

Hur många har skrivit sitt första inlägg trådem om Spotify-invites?
Verkar generera en hel del medlemmar.

99mac, ett Spotify-forum. Perfekt..

Ursprungligen av MacJake:

Hur många har skrivit sitt första inlägg trådem om Spotify-invites?
Verkar generera en hel del medlemmar.

Kan man göra så att endast veteraner får skriva där ...

(fast då skall de väl skriva 200 "Doh?"-inlägg) ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 23:54
Ursprungligen av MacJake:

Hur många har skrivit sitt första inlägg trådem om Spotify-invites?
Verkar generera en hel del medlemmar.

Påpekade det i spotify-invites tråden igår. Har delat ut en del invites där men satt som krav att man ska ha varit medlem och aktiv ett tag. Alla de som skriver sitt första inlägg där får ingen invite av mig.

Ursprungligen av odelsteken:

Påpekade det i spotify-invites tråden igår. Har delat ut en del invites där men satt som krav att man ska ha varit medlem och aktiv ett tag. Alla de som skriver sitt första inlägg där får ingen invite av mig.

Jag gav upp utdelandet av inbjudningar när min mailbox fylldes (varav flera inte skickade med en e-post-adress och förväntade sig att jag ska skicka ett svar först).

Ställde upp kravet att personerna inte får ha efterfrågat en inbjudan i publikt forum här på 99.se. Då blir det bara dubbla utskick.
Rent informellt blev det också ett krav att personerna som fick en inbjudan skulle framträda med sitt rätta namn istället för en massa olika smeknamn.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-01-16 13:54

Jag gjorde en liten genomlysning för sex år sen i den här tråden. Kul att titta tillbaka på.

Då var det åtta procent av de registrerade användarna som var aktiva. Kan den siffran stämma idag, eller har den sjunkit?

1
Bevaka tråden