Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fototräff i Göteborg?

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ford Prefect:

Vad kul att det blev lite fart i tråden!

Jag jobbar på ett varuhus, och när jag började göra i ordning för att gå hem idag stötte jag på Carl Rytterfalk utanför affären, jag hann inte mer än att hälsa men han är en riktigt bra källa för inspiration! ...

Ahhh, nu trillar det ner en peng, då träffade du både mig och Linn, ska hålla butiken utanför, men jag såg dig häromdagen som hastigast igen. Kul att det gått så bra för dig, och dina andra bilder är verkligen inte dåliga - så ett stort lycka till!

En öppen fråga till alla som läser denna tråd. Skulle det vara kul att ha en lite GBG Fototräff någon gång? Sitta, ta en kaffe, snacka kameror och mac.. Lite tips och tricks som en bonus från allt och alla. Skulle jag tycka vore oerhört kul!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-10 23:12
Ursprungligen av Rytterfalk:

Ahhh, nu trillar det ner en peng, då träffade du både mig och Linn, ska hålla butiken utanför, men jag såg dig häromdagen som hastigast igen. Kul att det gått så bra för dig, och dina andra bilder är verkligen inte dåliga - så ett stort lycka till!

En öppen fråga till alla som läser denna tråd. Skulle det vara kul att ha en lite GBG Fototräff någon gång? Sitta, ta en kaffe, snacka kameror och mac.. Lite tips och tricks som en bonus från allt och alla. Skulle jag tycka vore oerhört kul!

Ooo, se till o boka upp en dag långt i förväg så jag kan boka flygbiljetten hem till sverige bara

  • Medlem
  • 2009-02-10 23:50

Jag håller med Minto. Jag far till Göteborg lite då och då eftersom mina närmaste vänner bor där, så jag skulle med framförhållning kunna tima lite.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-11 00:40

Ska vi säga att alla måste komma in på Caféet med stora kameraväskor, kameran runt halsen o gärna ett skitstor långzoom på ett stativ me Bara så vi vet vilka vi är liksom

  • Medlem
  • 2009-02-11 01:08

Nja, jag är ingen telefantast.

Ursprungligen av Rytterfalk:

Ahhh, nu trillar det ner en peng, då träffade du både mig och Linn, ska hålla butiken utanför, men jag såg dig häromdagen som hastigast igen. Kul att det gått så bra för dig, och dina andra bilder är verkligen inte dåliga - så ett stort lycka till!

En öppen fråga till alla som läser denna tråd. Skulle det vara kul att ha en lite GBG Fototräff någon gång? Sitta, ta en kaffe, snacka kameror och mac.. Lite tips och tricks som en bonus från allt och alla. Skulle jag tycka vore oerhört kul!

Ja absolut, hade varit jättekul! Hur långt fram skall man planera?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-11 08:28
Ursprungligen av Ford Prefect:

Ja absolut, hade varit jättekul! Hur långt fram skall man planera?

Mm, kanske en månads framförhållning? Eller det är för lång/kort tid?

Ursprungligen av Rytterfalk:

En öppen fråga till alla som läser denna tråd. Skulle det vara kul att ha en lite GBG Fototräff någon gång? Sitta, ta en kaffe, snacka kameror och mac.. Lite tips och tricks som en bonus från allt och alla. Skulle jag tycka vore oerhört kul!

Lördag den 28 mars? Eller lördag den 25 april?

Ursprungligen av Reisan:

Mm, kanske en månads framförhållning? Eller det är för lång/kort tid?
Lördag den 28 mars? Eller lördag den 25 april?

Lördag 28 mars passar jättebra för mig, 25 april jobbar jag. Kommer du upp isf Reisan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-11 14:04
Ursprungligen av Ford Prefect:

Lördag 28 mars passar jättebra för mig, 25 april jobbar jag. Kommer du upp isf Reisan?

Ja, jag kan tänka mig att besöka Gbg för en dag! Har aldrig varit i Gbg tidigare...

Ni e ju inte kloka!! Det är ju över 50 mil till Göteborg...

Jag avvaktar en Stockholmsträff istället.

Ursprungligen av Thomas Weigle:

Jag avvaktar en Stockholmsträff istället.

skriver under på den...

Är Göteborgare, kommer gärna.
Känner dock inte till Götlaborgs pubar/uteliv såpass för att kunna komma med ngn rekommendation om ställe.

Lovar ha pentaxen runt halsen....

Ursprungligen av Goflorp:

Lovar ha pentaxen runt halsen....

Ah, du är en av dem på Fotomässan som går runt utan att ta bilder...

LCR

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-11 18:42
Ursprungligen av Goflorp:

Är Göteborgare, kommer gärna.
Känner dock inte till Götlaborgs pubar/uteliv såpass för att kunna komma med ngn rekommendation om ställe.

Lovar ha pentaxen runt halsen....

Jag tror det ordnar sig oavsett. Bara vi samlas någonstans. Sen tar vi det därifrån. Det behöver inte vara så komplicerat eller avancerat. Vi ba träffas typ. Ja, jag kommer osså att ha kameran med mig. Tänkte fånga lite gatufotografi i Gbg innan uppsamlingen.

Kan ni inte ta varsitt hörn av ett torg, fotografera varandra och sedan åka hem och chatta...

;):p:D

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 10:00
Ursprungligen av LCR:

Kan ni inte ta varsitt hörn av ett torg, fotografera varandra och sedan åka hem och chatta...

;):p:D

Ja vilken bra grej

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-11 18:50

Ett önskemål från mig, är att det vore bra om vi kunde samlas någonstans centralt. Gärna vid något känt ställe i centrum som de flesta Gbg-are känner till. Och där vi kan sätta oss och fika eller något, samt snacka strunt.

Jag kommer att ta tåget in och kommer att vara i Gbg några timmar innan träffen för att gå runt lite och fotografera gatufotografi. Får ju passa på när man är i en stad (Gbg alltså...) för första gången.

Senast redigerat 2009-02-11 20:19
Ursprungligen av Reisan:

Ett önskemål från mig, är att det vore bra om vi kunde samlas någonstans centralt. Gärna vid något känt ställe i centrum som de flesta Gbg-are känner till. Och där vi kan sätta oss och fika eller något, samt snacka strunt.

Jag kommer att ta tåget in och kommer att vara i Gbg några timmar innan träffen för att gå runt lite och fotografera gatufotografi. Får ju passa på när man är i en stad för första gången.

Det ska väl inte vara något problem I annat fall kan jag möta upp dig i förväg så du hittar till rätt ställe!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-11 20:20
Ursprungligen av Ford Prefect:

Det ska väl inte vara något problem I annat fall kan jag möta upp dig i förväg så du hittar till rätt ställe!

Åh, det vore smidigt om du eller någon annan kunde möta upp denna yrpanna.

Skall vi försöka spika ett datum? Reisan har föreslagit lite.
Jag kan i precis när som, mkt ledig framöver...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-12 10:21

Jag är varslad, så jag verkar få mycket fritid framöver ...
Bra om vi kan hålla oss centralt så man kan klara sig med Västtrafik, var tvungen att lämna in tjänstebilen direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 10:37
Ursprungligen av obibobi:

Jag är varslad, så jag verkar få mycket fritid framöver ...
Bra om vi kan hålla oss centralt så man kan klara sig med Västtrafik, var tvungen att lämna in tjänstebilen direkt.

Tråkigt o höra! Hoppas de fixar sig med nytt ännu bättre jobb snarast!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 11:08

Nå, vad sägs om att spika lördag den 28 mars? Jag, Goflorp, Ford Prefect och obibobi verkar kunna denna dag. Jag gissar på att Rytterfalk kan den dagen. Åtminstone komma förbi o säga hej i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 11:25
Ursprungligen av Reisan:

Nå, vad sägs om att spika lördag den 28 mars? Jag, Goflorp, Ford Prefect och obibobi verkar kunna denna dag. Jag gissar på att Rytterfalk kan den dagen. Åtminstone komma förbi o säga hej i alla fall.

Jag kommer ej närvara då, men jag vill definitivt ha en update på hur de var o vad som snackades igenom

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 12:05
Ursprungligen av Minto0:

Jag kommer ej närvara då, men jag vill definitivt ha en update på hur de var o vad som snackades igenom

Ja, det kommer säkert några rader om händelsen. Om inget annat, så lär du få se ett och annat foto på de samlade.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 14:39
Ursprungligen av Reisan:

Nå, vad sägs om att spika lördag den 28 mars? Jag, Goflorp, Ford Prefect och obibobi verkar kunna denna dag. Jag gissar på att Rytterfalk kan den dagen. Åtminstone komma förbi o säga hej i alla fall.

enkel dyker eventuellt också upp. Jag kollade och fick nyss veta att Rytterfalk prel.bokar den 28:e mars.

Då ser det ut enligt följande:

Reisan
Ford Prefect
Goflorp
obibobi
Rytterfalk
enkel
Mthias Falk

Vad säger ni om tidpunkt? Och mötesplatsen?

Senast redigerat 2009-02-12 16:40

VÄh, Minto, du får nöja dig med löpsedlarna:

Unga fotografer skövlade stadsdel.
Avslutade med vild drogfest i Biskopsgården.
Kleerup ögonvittne.
"Fytte rackarns vad de kan röja de där små svinen!"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 12:38
Ursprungligen av Goflorp:

VÄh, Minto, du får nöja dig med löpsedlarna:

Unga fotografer skövlade stadsdel.
Avslutade med vild drogfest i Biskopsgården.
Kleerup ögonvittne.
"Fytte rackarns vad de kan röja de där små svinen!"

Haha, roliga löpsedlar...

"Unga fotografer skövlade stadsdel - skickade in egna reportagebilder"

Bevaka tråden