Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

April-pub måndagen den 14/4

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-04-10 10:39

Okej, då är den 14/4 spikat.
Frågan är nu var?
Hemma hos någon?
På något uteställe?
La Barca?
Zorba?
Hemma hos mig?
Eller?

  • Avstängd
  • 2003-04-10 23:21

Diligensvägen Skåne-Tranås
Jag har Radiolan fr.om. iDag.
Välkomna / Pier

Hemma-hos-pub låter fräckt! Första på 99mac?
Iofs bör vi i skåneland bli först med pub ute men det ser lite kass ut just nu...
Jag lovar att ställa upp med en hemma-hos när jag får min vilja igenom med bowlingkväll men när det gälller denna pub som är ganska snart (läs:väldigt) tycker jag att Bollman får besluta då det är lite brådis.
Så Bollman var träffas vi?

  • Avstängd
  • 2003-04-11 00:13

Vi är några maccar i byn men det finns även en krog på Diligensvägen om ni vill lyxa till det.
Plus Dream Team Dartklubb. 2km från mitt hus.
Vi kan ju börja hemma hos. Parkering finns och sängplatser.
Blir det många så har vi även Vandrarhem i Byn.
Åter igen Välkomna

  • Avstängd
  • 2003-04-11 00:17

P.S. Den 14e blir det 16 grader plus.
Skall jag sätta upp tältet och värma grillen??

Det låter trevligt men är inte Tranås grymt lång bort? Allt längre bort än till Lund (15 km) är grymt långt för mig som med avstånd bortskämd skåning

  • Avstängd
  • 2003-04-11 00:56

Baa aa!! uppe i Norrland så åker man 20 mil för att handla på skroten eller jaga fruntimmer på logen.

Hjälp nu den försvunna delen av ditt land att visas på kartan.

Eller kanske. Låt det vara . ?

Är du rädd att fastna här hos oss?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-04-11 08:47

Tranås är en grymt mysig by! Lite avis på dig som bor där. För pub-bruk under vintertid är det kanske mindre lämpligt. Vad jag vet är det bara JohanK och jag som har bil (Kanske G Bolinder med). Att ta sig till Tranås borde ju ta bättre delen av en dag, eller åtminstone 2 timmar med allmänna kommunikationer.
Jag föreslår att pubben i Tranås (för visst sjutton ska vi ha en sådan!) förläggs lite längre fram i sommar, så kan vi ju ta en helg där. Det hade ju varit himla trevligt! Juni/Juli-pubben?

Jag föreslår att vi tar hemma-hos pub hos mig. Ska vi säga klockan 19 på måndag? För de som inte vet var jag bor så är det Bergsgatan 7, mellan resebyrån Akilles och frisören Gulten. Det står Lotta Borgström på porttelefonen, men porten är trasig så det är bara att kliva in. Vi bor en trappa upp, det står Borgström/Sonestad på dörren.
Alla får väl plocka med sig dricka, om alkoholhaltig sådan önskas.

  • Avstängd
  • 2003-04-11 09:10

Bergsgatan låter trevligt En vinare och ost från
Ostbutiken Bergsgatan där Brummers köper sina goda ostar. Möllans ost heter butiken eller?

Jag och någon flaska Staropramen kommer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-11 09:18

låter bra!
Jag kommer!

Jag kommer och gästar

Jag kommer gärna! Det blir första gången jag träffar 99Mac folk "live", så ursäkta en dum fråga: förutom att dricka öl och i största allmänhet samkväma, brukar andra tilldragelser inträffa typ nätverkspel eller omogna diskussioner om vem som har störst minne etc eller fräckast motivlack på sin iPod?

Det endra "roliga" jag kan bidraga med är att visa upp SonyEricssons kameratillbehör till T68i, som undertecknad var med och utvecklade för ett tag sedan...

Jag lär nog bli avsläppt vid sextiden inne i Malmö (frun har bilen så om det inte är någon mat planerad under kvällen (pizza eller annat näringstillskott) så äter jag en bit mat innan...

/Micke

  • Avstängd
  • 2003-04-11 16:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Jag kommer gärna! Det blir första gången jag träffar 99Mac folk "live", så ursäkta en dum fråga: förutom att dricka öl och i största allmänhet samkväma, brukar andra tilldragelser inträffa typ nätverkspel eller omogna diskussioner om vem som har störst minne etc eller fräckast motivlack på sin iPod?

Det endra "roliga" jag kan bidraga med är att visa upp SonyEricssons kameratillbehör till T68i, som undertecknad var med och utvecklade för ett tag sedan...

Jag lär nog bli avsläppt vid sextiden inne i Malmö (frun har bilen så om det inte är någon mat planerad under kvällen (pizza eller annat näringstillskott) så äter jag en bit mat innan...

/Micke

Bergsgatan passerar Mölletorget så mat finns nog i närheten Men du kan väl ta med dig Knake

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Bergsgatan passerar Mölletorget så mat finns nog i närheten Men du kan väl ta med dig Knake

Mums, bra idé!
Faktum är att jag kan köpa Knake åt alla dom som känner att dom är lagda åt det hållet - jag lär isåfall köpa nere på Kattskjuteriet i Saluhallen i Lund. Intresserade anmäler detta samt antal till undertecknad.

Apropå Bergsgatan - Gulasidorna påstår att Bergsgatan är i närheten av Konserthuset, stämmer det?

/Micke

  • Avstängd
  • 2003-04-11 16:39

Vad vill ni ha från Österlen Stekt sill ,Grishals , Stressad bäver , Lövgroda på grön bädd , eller varför inte import från Bornholm Sol över Gudhjem.

Meny:

Synvinklar

Friterade Harspår

Jagad Tax

Dessertörer

Mina favoritställen i Köpenhamn:
Det Lille Apotek och Sorgenfri
Café Malmö måste oxå nämnas jag som hatar rök.

  • Avstängd
  • 2003-04-11 16:40

Hoppsan glömde Svagdricka från Tomelillabryggarn

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-04-11 16:52

Bergsgatan börjar vid konserthuset, nästan, och går upp till möllevången. Vi bor på höger sida (om du går mot möllan från stan) bara ca 100meter upp på gatan, alltså riktigt nära konserthuset. För transport till/från Lund stannar 130/131/170/171 ca 50 meter från våran port, hållplats Spångatan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Bergsgatan börjar vid konserthuset, nästan, och går upp till möllevången. Vi bor på höger sida (om du går mot möllan från stan) bara ca 100meter upp på gatan, alltså riktigt nära konserthuset. För transport till/från Lund stannar 130/131/170/171 ca 50 meter från våran port, hållplats Spångatan.

Precis där Gulasidorna vill ha det. Mange tack!

/Micke

Nog kommer man alltid. Någon form av dricka och kraftboken följer också med.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-04-11 17:41

Lotta hälsar att det bör komma kvinnlig fägring också för att hon ska bli riktigt nöjd
ohennig? Scooter? MacBettan? Ciryon? Känn er manade att släpa med er bättre hälft. Flash är riktigt välkommen han med!

Bättre hälft jobbar natt på måndag, så hon kommer inte (och blir nog besviken om Flash kommer när hon inte kan).

  • Avstängd
  • 2003-04-11 17:58

Höll precis på att boka rum till tanten och jag.
Jag brukar bo på S:t Jörgen
Men nu har de dubblat priserna.
Får nog ringa direkt istället för att bok över nätet.
Förutom Påsk händer det något annat i Malmö nästa vecka??

Jag kommer.. Flash får nog stanna hemma däremot. Tro det eller ej så kan det vara skönt att "komma bort" lite, även från en hundvalp.

Ciryon

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-04-11 19:21

du är ursäktad

Min bettan har lovat att dyka upp.

Synvinklar? Är det vegetariskt?

Annars - det är välan klart vi kan lira lite nätverksspel på våra kraftböcker

  • Oregistrerad
  • 2003-04-14 01:26

Oj, nu börjar det brinna i knutarna.
Är det nu måndag 14/4 som gäller?
Jag kanske kan ta med dassalocket och vara minst väluppdaterad av alla.

Citat:

Skrevs ursprungligen av vemsom
Oj, nu börjar det brinna i knutarna.
Är det nu måndag 14/4 som gäller?
Jag kanske kan ta med dassalocket och vara minst väluppdaterad av alla.

Ja. det är rätt uppfattat.
När det gäller minst väluppdaterad har du inget att vara ledsen för, jag äger bara ett dassalock och ni vill helt säkert inte att jag tar med det.

Visst ligger Bergsgatan i närheten av konserthuset. Startar i närheten och sträcker sig upp mot Möllevångstorget.

Vi bor i början av Bergsgatan dvs nere mot konserthuset. Och frisörsalongen heter Saxen. Porten fungerar nu men inte porttelefonen. När ni kommer så tryck på knappen och vi kommer ner och öppnar åt er.

Jag vet inte hur det blev med dessa knake nu men jag gör lite klyftpotatis med någon dippsås samt lite nötmix.

Välkommna.

// Lotta B:D

Bevaka tråden