Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia Centrex Mobil eller Telia Jobbmobil Växel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-16 23:46

Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa tjänster? Vilken skulle du rekommendera för det lilla företaget? (en anknytning till att börja med, men med möjlighet att bygga på med flera.)

Vilka fördelar finns med Telia Centrex Mobil respektive Telia Jobbmobil Växel?

  • Oregistrerad
  • 2009-04-11 01:16

Om du bara behöver en anknytning så är det väl rätt overkill?

Skaffa ett vanligt mobilabb till att börja med, sen kan du ju växa när du får anställda. Du kan ju portera ditt nummer sen.

Jag skulle kika på IP-telefoni-alternativ. Det segmentet har mognat en hel del och är rätt flexibelt.

  • Oregistrerad
  • 2009-04-12 12:01
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag skulle kika på IP-telefoni-alternativ. Det segmentet har mognat en hel del och är rätt flexibelt.

Generellt är ju ip telefoni fortfarande skräp om man inte har tur och vet vad man gör Fast du får ju inte så mycket mobilitet med iptelefoni....

Jobbmobil växel kräver minst två nummer och du kan inte ha mer än 20, om verksamheten skulle växa rejält. Centrex ska du kunna skaffa med bara ett nummer.

  • Oregistrerad
  • 2009-04-12 21:57
Ursprungligen av ohennig:

Jobbmobil växel kräver minst två nummer och du kan inte ha mer än 20, om verksamheten skulle växa rejält. Centrex ska du kunna skaffa med bara ett nummer.

Centrex är ju inte gratis. Det kostar mer i installation än ett vanligt nummer, sen sådär 10 ggr mer. Så om du inte behöver växelfunktionerna själv så skulle jag aldrig satsa på det.

CellIP har lanserat mobile extension. Det gör att du kan ha ett fast nummer kopplat till en IP telefon samt din mobil. Då ringer det på båda numren samtidigt och kostar inte en spänn (förutom abonnemanget) - kan rekommendera. Men det kräver att du har ett bra bredband, att du inte har krångligt nätverk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-01 13:22

Tack för alla svar! Anledningen till att jag vill ha en mobil växel är att jag vill ha ett 08-nummer direkt till mobilen. Jag arbetar i princip alltid utanför kontoret och ip-telefoni hjälper då inte så mycket (såvida det inte har gratis vidarekoppling till mobilen). Jag vill även att 08-numret ska synas när jag ringer ut från mobilen.

1
Bevaka tråden