Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC-grill i Umeå 090608

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tidigt ute, men vad tror ni? Någon som känner sig lockad?

Uppdatering: I det här inlägget finns aktuell närvarolista.

Senast redigerat 2009-06-08 13:44
  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-27 12:56

Du har för lite att göra

Haha. Man måste prioritera

KBC eller museet?

Vid KBC är grillningen beprövad och deras lunchrum där vi såg MWSF nu senast var ju fint. Men visst grillade ni vid museet förra sommaren?

Jo. Grillplatsen på Gammlia går att använda den också. Se bara på Samul!

Jag slår gärna ett slag för att vara på Gammlia, men KBC går finemang det också.

Gammlia blir utmärkt, bara ni fixar Bio Abelli i så fall.

  • Medlem
  • 2009-03-27 13:53

Oh god yes. Grill var som helst. Bara det inte vrålsnöar, då får vi sätta upp en presenning.

Abelli vore coolt.

Måste höra med Johan om han är närvarande med larmkoderna.

Bion ska nog inte va nå problem att vara i. Enda bras-klabben är ifall dom har nån verksamhet där på kvällen den dagen, men de ser man nog inte föränns längre fram..

Ja, vi har ju två månader på oss.

  • Medlem
  • 2009-03-27 16:11

Hahaha, bästa bilden på mig, alla kategorier.

Uppe vid yran, får se om jag är uppe vid grill, annars får jag kanske haka på något här nere i 08-land?

Min dröm är faktiskt att vara borta från stan vid den här tiden, även om det troliga nog är att jag är hemma.

Den 4 juni spelar Twisted Sister på Sweden Rock och jag vill verkligen vara där av hela mitt hjärta. De ska till och med framföra Stay Hungry i sin helhet!! Men en taskig ekonomi och en bebis att ta hand om gör att vi inte är så rörliga som vi brukade, så jag vet inte hur jag ska kunna lösa det praktiskt och ekonomiskt.

Då är det bra att ha något kvar att se fram emot här i Umeå i så fall!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-29 13:54
Ursprungligen av Adrian B:

Den 4 juni spelar Twisted Sister på Sweden Rock och jag vill verkligen vara där av hela mitt hjärta. De ska till och med framföra Stay Hungry i sin helhet!!

Ahh hela Stay Hungry. Det kan du ju inte missa! Vi får väl starta en insamling till din förmån

I wanna rock!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-28 12:20

Apropå rock så är jag i Stockholm den dagen och ser Zappa plays Zappa

  • Medlem
  • 2009-03-28 17:51

Adrian: Vi kanske kan ordna lite Guitar Hero, som tröst?

Ursprungligen av lufra:

Adrian: Vi kanske kan ordna lite Guitar Hero, som tröst?

Tack för omtanken, men jag vet inte om det är min grej. Samul gav mig Guitar Hero till Wii i julklapp 2007 och jag har använt det exakt EN gång sedan dess...

Ursprungligen av lufra:

Adrian: Vi kanske kan ordna lite Guitar Hero, som tröst?

Om någon har en VGA-adapter för Wii eller en komposit-videosladd på 25-30m så ska det väl kunna gå att ordna. Förutsatt att Adrian ger med sig alltså

  • Medlem
  • 2009-03-29 13:36

Usch då! Då får det väl bli tok-bocchia och trädklättring i stället. Kanske säcklöpning med ögonbindel.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-03-30 19:50

Grillat låter gott, tar med ett dött djur.

  • Medlem
  • 2009-03-31 15:06

25-30...? För att köra Guitar Hero ute bland björkarna då eller? Huh?

Måste ju dras från Wii:et på scenen till projektorn i maskinrummet

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-31 15:28
Ursprungligen av staed:

Måste ju dras från Wii:et på scenen till projektorn i maskinrummet

Wiimoten är ju trådlös så Wii:t kanske inte behöver stå på scenen?

Sant.. Men den snackar väl Bluetooth så vettesjutton om den kan stå brevid projektorn. Men nånstans mittemellan kanske går bra.

Nån som börjar vara laddad? Nån som tillkommit? Nån som hoppat av?

Egentligen bara en bump, men något förklädd

  • Medlem
  • 2009-05-11 00:15

Bra tänkt. Jo då, jag var på Gammlia idag och tittade på utställningarna, och bara att vara där fick mig att tänka, "Ah, snart är det Nörd Club igen."

Låter som en god idé, lite tidigt för mig att planera in i kalendern, men visst är jag i Umeå då är det klart att jag kommer att delta.

Så, trots att jag hållit tummarna riktigt hårt så verkar det bli tal om Phil-note istället för Steve-note på WWDC. Inte för att Phil är så illa, men det hade ju onekligen varit trevligt att återse Jobs.

http://www.apple.com/pr/library/2009/05/13wwdc.html

Senast redigerat 2009-05-14 09:00
Ursprungligen av staed:

Inte för att Phil är så illa, men det hade ju onekligen varit trevligt att återse Jobs.

Gruber ger en pessimistisk bild på den punkten:

My gut feeling is that we’ve seen the last Steve Jobs keynote address. I don’t think he’s leaving the company — and his medical leave has been scheduled to run through the end of June — but I wonder if he’s done as the company’s spokesman.

Jag hoppas dock på att han kommer in som "One More Thing" på slutet!

  • Medlem
  • 2009-05-14 09:58

Det är väl dags att vi blir gamla bittra veterangubbar som muttrar, "Keynoten var bättre förr" och ändå sitter klistrade som sillar. Ingen kan fängsla som The Steve, men Phil är okej som mysfarbror. Det är möjligt att Apple och Jobs själv ser det som nödvändigt att hålla sig isär, för att få stopp på fixeringen vid hans hälsa och dess konsekvenser för företaget. I stället tar Steve en mer inåtriktad ledarroll, djupt nere i Infinite Loops underjordiska... Oj, här sitter jag på jobbet och fantiserar---

Bevaka tråden