Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till EyeTv

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-04 16:35

Jag har ett Elgato eyetv hybrid kort och undrar om det finns något alternativ till programmet eyetv för detta kort?

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-05 08:38

Jag undrar det samma.

Jag har ingen aning om det finns några andra program som fungerar med den hårdvaran.

Men...

Jag kan tänka mig att det blir lättare att redovisa alternativ om ni berättar vad ni tycker är dåligt, eller vad ni saknar, eller vad ni har problem med, i EyeTV-programvaran.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-05 20:57

paxx,

Kolla in TheTube från Equinux

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-06 08:47

Det jag saknar är en ordentlig programguide (klicka och spela in osv.). Visst det följde med ett års prenumeration men den gick ut för länge sedan. Har försökt med någon XML variant här från forumet men fick inte rätt på det.

Ursprungligen av matni:

Det jag saknar är en ordentlig programguide (klicka och spela in osv.). Visst det följde med ett års prenumeration men den gick ut för länge sedan. Har försökt med någon XML variant här från forumet men fick inte rätt på det.

Kan du inte gå till guiden (med menyknappen på fjärren), markera ett program och trycka OK?

Det går för mig. Gör jag det får jag en ny post i "Schedule", och jag antar att den kommer börja spela in programmet på vanligt sätt.

Har du version 3.1.1 av EyeTV?

Edit: jag köpte visserligen EyeTV 3 ganska nyligen, så det kanske är den där trialen jag har nu.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-04-05 19:25

Är det någon mer än jag som helt plötsligt får in en massa betalkanaler. Jag köpte en Eyetv hybrid och kör på det digitala luftburna nätet. Jag fick in kanalerna efter att ha reggat mig på tvtv UK. Jag får in Eurosport, Animal Planet, Discovery, CNN och några till.

Boxer sänder okrypterat helgen 3-5 april. Nästan alla kanaler är öppna för alla, det är därför du kan se dem.

Canal+ är inte öppen vad jag kan se, däremot.

Så skynda dig att titta så mycket som möjligt före midnatt!

1
Bevaka tråden